Lody domowe

21. Data: 2017-07-23 19:50:32

Temat: Re: Lody domowe
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-23 o 18:49, Trefniś pisze:

> Elita je po francusku, zaś my tłuszcza po polsku.

Osobiście uważam, że tłuszcza to nie MY :-)

--
animka

22. Data: 2017-07-23 19:53:46

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po raz pierwszy spotykam się z nazwaniem tego rodzaju polewki 'zupą "nic"'.

Przepraszam. Ta zupa to przecież zacierkowa. Jestem do kitu kucharką.

--
animka

23. Data: 2017-07-23 20:10:49

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-23 o 19:26, Trefniś pisze:
> W dniu .07.2017 o 18:17 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
>

> (...)
> (...)
>
> Prawdopodobnie mylisz z wodzionką:
> http://www.kulinarneprzepisy.pl/index.php?act=det&id
=8594

> albo z fitką:
> http://www.slaskie.travel/Potrawy/Pokaz/512048/fitka
-zupa-z-wody-i-wloszczyzny-z-ziemni

Pomyliło mi się z zacierkową, sorry.

> Zupa nic zawsze była na słodko:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zupa_nic
> a jej "wynalezienie" przypisuje się Aleksandrze Potockiej.

Ta pani Potocka to nawet mieszkała niedaleko mnie :-)

Grób Potockich jest zaraz za bramą cmentarza w Wilanowie, a niedaleko
Radziwiłłów.

--
animka

24. Data: 2017-07-23 20:20:40

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-23 o 20:10, Animka pisze:

> [...]
>>
> Ta pani Potocka to nawet mieszkała niedaleko mnie :-)
>
> Grób Potockich jest zaraz za bramą cmentarza w Wilanowie, a niedaleko

Piszę chaotycznie, bez pomyślunku. Przeszła wielka burza z piorunami
tutaj, a głowa mnie nadal boli.
Może w nocy będzie następna burza. Oby nie.

--
animka

25. Data: 2017-07-23 20:35:02

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesteś znakomitą kucharką.

26. Data: 2017-07-23 21:51:13

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Elita je po francusku, zaś my tłuszcza po polsku.

Wiesz, ja jestem z gorszego sortu i muszę się sam dowartościować. :)
jakbym napisał - jarzynówa na kurczaku - jak to brzmi... :)
pozdr
Stefan

27. Data: 2017-07-23 22:53:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Wiesz, ja jestem z gorszego sortu i muszę się sam dowartościować. :)
> jakbym napisał - jarzynówa na kurczaku - jak to brzmi... :)

Jest taka anegdota z pointą "gdybym nie wiedział, że to entrée,
to bym powiedział, że zwykłe siuśki".

Jarek

--
DZIŚ FLAKI

28. Data: 2017-07-23 23:03:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> źródło mówi też o możliwym użyciu cynamonu, ale ja tej wersji nie
> próbowałem. Kiedyś zupa "nic" była bardzo popularnym daniem, dziś

Właśnie sobie sprawdziłam, co to właściwie ta zupa "nic" i stwierdzam,
że mniej więcej w ten deseń robię sos cytrynowy np. do ryby lub
szparagów. Coś między "nic" a sosem holenderskim (bo robię go na śmietance).

Ewa

29. Data: 2017-07-23 23:08:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2017 o 20:20, Animka pisze:
> Piszę chaotycznie, bez pomyślunku. Przeszła wielka burza z piorunami
> tutaj, a głowa mnie nadal boli.

Może to była burza mózgów?

Ewa

30. Data: 2017-07-25 00:06:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-23 o 21:51, stefan pisze:

> Wiesz, ja jestem z gorszego sortu i muszę się sam dowartościować. :)
> jakbym napisał - jarzynówa na kurczaku - jak to brzmi... :)

Tak, trzeba się cenić, poszpanować to i więcej przyjaciól będzie się
kręcilo przy Tobie.

--
animka

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!