Lody domowe

41. Data: 2017-07-28 00:23:23

Temat: Re: Lody domowe
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> Jak własnej roboty, to mniej alkoholu, tak 10-15%.

Lubię mocno alkoholowy...

> Raz robiłem w pracy z
> firmowym advocaatem, chyba 38% i wyszły kostki, ale miałem w pracy
> zamrażarkę do -90°C :-)

Wow ?

42. Data: 2017-07-28 00:52:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Lubię mocno alkoholowy...

Tzn. przynajmniej 20%. Tylko przynajmniej 20% stężenie alkoholu konserwuje
(tu: białko!!!) i zabija salmonellę. Bałabym się pić słabszy.

43. Data: 2017-08-03 14:17:18

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 22 lipca 2017 20:52:22 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:
> Cześć!
>
> To oczywiście będzie banalny i znany przepis.
>
> Sporo osób lody kojarzy z koniecznością posiadania maszynki do lodów.
> Albo przynajmniej z wielokrotnym, ręcznym mieszaniem mrożonej masy.
>
> Przy tego rodzaju przepisach to wszystko jest zbędne.
> Masę wkładamy do pojemniczka, umieszczamy w zamrażalniku i zapominamy na
> kilka godzin.
> Robiłem wielokrotnie i w smakach, których w sklepach i lodziarniach nie
> uświadczy się łatwo.
>
> "Najlepsze domowe lody waniliowe. Bez mieszania, bez maszynki!":

> [...]
lody-waniliowe-bez.html

> Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.
> Właśnie mrożą się u mnie jagodowe!

http://www.akademiawitalnosci.pl/lody-dla-ochlody-be
z-cukru-smietany-ani-chemii/

44. Data: 2017-08-03 17:00:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> http://www.poracoszjesc.pl/2013/05/najlepsze-domowe-
lody-waniliowe-bez.html

> Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.

Surowe jajka? Nie radzę.
Parzenie skorupek? - przecież to WCALE nie zabezpiecza przed salmonellą!!!
Jeśli kura jest zarażona salmonellą, to jajo zakażone jest już wewnątrz
kury, w całym cyklu jego dojrzewania, czyli jeszcze PRZED wytworzeniem się
skorupki! Salmonella będzie wewnątrz jaja i nic tu nie pomoże sparzenie go
z wierzchu :-(

Ale jest sposób, by się uchronić przed przykrymi konsekwencjami
ewentualnego zakażenia jaj - wystarczy całe jaja, tj. bez oddzielania
żółtek od białek, ubić w misce na parze, z cukrem, do uzyskania puszystej ,
żółtawej masy. Po ostudzeniu używamy jej do lodów.

45. Data: 2017-08-18 18:22:11

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-22 o 20:52, Trefniś pisze:
> [...]
>
> http://www.poracoszjesc.pl/2013/05/najlepsze-domowe-
lody-waniliowe-bez.html

> Wyśmienite! Można dostosować przepis do wielu smaków.

Ja robiłam takie:

1/2 kg świeżych truskawek lub innych owoców
1 puszka kondensowanego mleka słodzonego (ok. 500g)
2 małe lub jedno duże opakowanie serka mascarpone
lub gęstego jogurtu (np. greckiego)
1 op. (200ml) śmietanki kremówki 36%
albo jeszcze lepiej 42% (ubija się ekspresowo)
aromat waniliowy, śmietankowy albo inny pasujący do wybranych owoców.

Owoce umyć i zblendować na mus. Jeśli kogoś pestki kłują w zęby -
przetrzeć przez gęste sitko.
Mleko kondensowane (uprzednio mocno schłodzone) ubijać na najwyższych
obrotach miksera około 10 minut. To samo zrobić ze śmietanką, tylko nie
sugerować się czasem a raczej jej stanem ;)
Zmiksować mascarpone (jogurt) z owocami, po czym kolejno dodawać mleko i
śmietankę delikatnie mieszając (łyżką). Przełożyć do pojemnika w którym
będą się mrozić (musi być nieco większy) i włożyć do zamrażalnika. Po
godzinie wyjąć, zmiksować i znów włożyć do zamrażalnika. Po kolejnej
godzinie czynności powtórzyć.
Wychodzą naprawdę pyszne...

--
Pozdrówki
Anai

46. Data: 2017-08-18 18:42:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

> [...]
> będą się mrozić (musi być nieco większy) i włożyć do zamrażalnika. Po
> godzinie wyjąć, zmiksować i znów włożyć do zamrażalnika. Po kolejnej

Strasznie dużo zabiegów i surowców. Moje (z zamrożonych owoców miksowanych
wprost ze śmietaną tortową) są bezzabiegowe, natychmiastowe, aksamitne i
przepyszne.

47. Data: 2017-08-18 19:02:46

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-18 o 18:42, XL pisze:

> Strasznie dużo zabiegów i surowców. Moje (z zamrożonych owoców miksowanych
> wprost ze śmietaną tortową) są bezzabiegowe, natychmiastowe, aksamitne i
> przepyszne.

Nie przesadzaj...

48. Data: 2017-08-18 20:40:44

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 18:22 Anai <a...@g...pl> pisze:

> [...]
> będą się mrozić (musi być nieco większy) i włożyć do zamrażalnika. Po
> godzinie wyjąć, zmiksować i znów włożyć do zamrażalnika. Po kolejnej

Brzmi świetnie i zapewne tak smakuje.

Ja przedstawiłem swój przepis dlatego, że nie wymaga mieszania/miksowania
w trakcie mrożenia.
A konsystencja jest prawdziwie lodowa i wiele osób woli takie od kupnej
chemii.

Ikselką się nie przejmuj :)

Sorbet zmiksowany ze żmietanką przez kilka sekund lodami może być tylko
dla kogoś, kto ma _specjalne_ owoce, zamrożone w _specjalnym_
zamrażalniku, dysponuje _specjalną_ śmietanką, używa _specjalnego_
blendera itd.
Do tego _zawsze_ wie, co mówi, a karmieni stołownicy nie mają śmiałości
stwierdzić, że te lody to zimna śmietanka.

--
Trefniś

49. Data: 2017-08-18 20:47:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

> Nie przesadzaj...

Zrób RAZ lody wg mojego przepisu - i porównaj.

50. Data: 2017-08-18 20:50:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> Do tego _zawsze_ wie, co mówi, a karmieni stołownicy nie mają śmiałości
> stwierdzić, że te lody to zimna śmietanka.

Ależ jedz sobie te swoje lody-nie-lody. Z niespecjalnych serków i innych
wynalazków. I z niespecjalnego zamrażalnika, wyciągane z niego i chowane
zupełnie niespecjalnie i niespecjalnie mieszane pińcet razy.

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!