Łódzka palmiarnia

1. Data: 2006-10-17 21:03:42

Temat: Łódzka palmiarnia
Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako że dni coraz chłodniejsze i zieleń zmienia się w żółć, a w krótce z
pewnością wogóle zniknie, może warto byłoby podzielić się wiedzą o
miejscach, gdzie można się udać żeby nacieszyć oczy zielenią.

Ostatnio po raz pierwszy odwiedziłam palmiarnię w Łodzi
http://www.ogr-botaniczny.strefa.pl/palmiarnia.html i muszę przyznać, że
zostałam pozytywnie zaskoczona. Ładnie zagospodarowana, zadbana, sporo
ciekawych rzadkich roślin (opisanych!) w tym kolekcja begonii i ładnie
wyeksponowane storczyki (niestety nieopisane). Z kaktusami trochę
słabiej, rekompensują to imponujące wilczomlecze i inne sukulenty.
Minusem jest symbolicznie płatna, ale płatna szatnia oraz WC... i
kiepsko zaopatrzony sklepik z wygórowanymi cenami.

Byłabym wdzięczna gdyby grupowicze podzielili się opiniami gdzie warto
się udać a które miejsca można sobie darować.

Pozdrawiam tropikalnie
Baśka

Ps. Dla bardziej zainteresowanych kilka moich fotek
http://dobranoc.trojka.info/Lodz-palmiarnia/

2. Data: 2006-10-18 11:36:36

Temat: Re: Łódzka palmiarnia
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> ciekawych rzadkich roślin (opisanych!) w tym kolekcja begonii i ładnie
> wyeksponowane storczyki (niestety nieopisane). [...]

Jeśli interesuję Cię ten temat, to w przyszłym miesiącu będzie tam wystawa
storczyków. Dokładnego terminu jeszcze nie znam, ale mogę później podrzucić.
Ja bardzo lubię tamtejszą szarlotkę na ciepło z lodami waniliowymi :D.

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2006-10-18 18:41:50

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> Jeśli interesuję Cię ten temat, to w przyszłym miesiącu będzie tam wystawa
> storczyków. Dokładnego terminu jeszcze nie znam, ale mogę później podrzucić.

To ja poproszę. Nie wiem czy pojadę ponownie w tamte rejony, ale kto wie...

> Ja bardzo lubię tamtejszą szarlotkę na ciepło z lodami waniliowymi :D.

A gdzież można ją zjeść ?? Nie zauważyłam tam miejsca serwowania
tuczących artykułów konsumpcji bezpośredniej, a miałam taaaaaką ochotę.

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2006-10-18 20:00:59

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzież można ją zjeść ?? Nie zauważyłam tam miejsca serwowania
> tuczących artykułów konsumpcji bezpośredniej, a miałam taaaaaką ochotę.

Na galeryjce nad szatnią jest barek kawowy :-).

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2006-10-19 15:27:43

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> Na galeryjce nad szatnią jest barek kawowy :-).

Nie zauważyłam i skończyliśmy na szarlotce w centrum - była taka sobie i
pieruńsko droga.

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-10-19 21:04:58

Od: "a" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zauważyłam i skończyliśmy na szarlotce w centrum - była taka sobie i
> pieruńsko droga.
>
> Pozdrawiam
> Baśka
szkoda,że się nie pochwaliłaś że wybierasz się do Łodzi. Ugościłabym Cię
szarlotką palce lizać.
Co do palmiarni, to wstyd mi - nie byłam z 8 lat.
Grażyna

7. Data: 2006-10-19 21:25:10

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wrote:

> szkoda,że się nie pochwaliłaś że wybierasz się do Łodzi. Ugościłabym Cię
> szarlotką palce lizać.

:))) Na następny raz uprzedzę. Miałam napięty plan zajęć upstrzony
spotkaniami z nieogrodnikami.

> Co do palmiarni, to wstyd mi - nie byłam z 8 lat.

A to błąd - wydaje mi się, że trochę tam 'nowości'.
Do swojej miejskiej uczęszczam regularnie, ale rewelacji nigdy zadnyc
tma nie ma - czasami coś zakwitnie albo zdechnie.

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2006-10-20 09:43:07

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a"

> Co do palmiarni, to wstyd mi - nie byłam z 8 lat.
> Grażyna

Nadrób koniecznie - przeciez to zupełnie inna palmiarnia jest - po
generalnej przebudowie :)

--
ewa

9. Data: 2006-10-20 09:45:27

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc"

< Z kaktusami trochę
> słabiej, rekompensują to imponujące wilczomlecze i inne sukulenty.

była specjana wystawa zdaje się ze prywatnego(tnych?) kolekcjonera w
pomieszczeniu obok.
Miała byc na stałe w palmiarni. Cos się zmieniło?

--
ewa

10. Data: 2006-10-20 10:20:03

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> była specjana wystawa zdaje się ze prywatnego(tnych?) kolekcjonera w
> pomieszczeniu obok.
> Miała byc na stałe w palmiarni. Cos się zmieniło?

Nie, to są właśnie te wilczomlecze :) Kaktusy przy nich są mało
spektakularne.

Pozdrawiam
Baśka

Szybsze rozkwitanie