Lonicera fragrantissima

1. Data: 2005-01-20 20:00:58

Temat: Lonicera fragrantissima
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ona ma jadalne owoce? Nie nauczyłem się po amerykańsku.
Pozdrawiam.Mirzan
http://www.paghat.com/winterhoneysuckle.html

2. Data: 2005-01-20 20:34:00

Temat: Re: Lonicera fragrantissima
Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ona ma jadalne owoce? Nie nauczyłem się po amerykańsku.
> Pozdrawiam.Mirzan
> http://www.paghat.com/winterhoneysuckle.html

Na innej stronie znalazłam informację, że te owoce bardzo rzadko kiedy można
zobaczyć, bo ptaki z lubością się nimi zajadają. O eksperymentach na
ludziach nie było nic :-)
Pozdrowienia
Gosia

3. Data: 2005-01-20 20:41:22

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Jan 2005 21:00:58 +0100, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Czy ona ma jadalne owoce? Nie nauczyłem się po amerykańsku.
> Pozdrawiam.Mirzan
> http://www.paghat.com/winterhoneysuckle.html

W guglach tu i ówdzie pisze, ze namietnie to zjadaję"birds i small
mammals" znaczy jadalne jest niewątpliwie.
--
Guru (big mammmal)

4. Data: 2005-01-20 20:52:06

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2005-01-20 21:48:21

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W guglach tu i ówdzie pisze, ze namietnie to zjadaję"birds i small
> mammals" znaczy jadalne jest niewątpliwie.
> --
> Guru (big mammmal)

Skiełkowało dopiero pierwsze nasionko, na test trzeba będzie
poczekać dwa lata.
Czy są jeszcze jakieś jadalne lonicery, oprócz kamczackich?
Mirzan

6. Data: 2005-01-21 02:50:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> Czy ona ma jadalne owoce? Nie nauczyłem się po amerykańsku.
> Pozdrawiam.Mirzan
> http://www.paghat.com/winterhoneysuckle.html

Nie zauwazylem wzmianki o jadalnosci. Natomiast owoce czesto wystepuja
parami i wygladaja jak piersi :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2005-01-21 02:54:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Guru wrote:

> W guglach tu i ówdzie pisze, ze namietnie to zjadaję"birds i small
> mammals" znaczy jadalne jest niewątpliwie.

Nie znaczy. Bywa, ze cos jest jadalne dla jednego gatunku a niejadalne
dla drugiego. Krowy jedza trawe.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2005-01-21 16:05:08

Od: Jan P. Cieciński <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Nie znaczy. Bywa, ze cos jest jadalne dla jednego gatunku a niejadalne
> dla drugiego. Krowy jedza trawe.

Witam!
Michał ma rację. Niektóre owoce jadalne dla ptaków, dla człowieka są
śmiertelnie trujące. Sam widziałem, jak kwoka z kurczętami objadła z jagód
krzew wawrzynka wilczełyko. Nawet małpy mogą zjadać owoce niejadalne, a
nawet szkodliwe dla człowieka. Nawiasem mówiąc w rodzaju Lonicera są krzewy
mające zarówno owoce jadalne, jak i niejadalne (szkodliwe i trujące dla
ludzi).

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

9. Data: 2005-01-21 16:16:10

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli wszystko jest jadalne ale niektóre tylko raz w życiu ;-)

Serdecznie Miłka

Kurs obsługi ArchiCADa dla arch. krajobrazu
jakie kwiaty na ślub?
w sprawie dereniówki
Oprogramowanie
czyj on ci jest?