Łosoś po skandynawsku

1. Data: 2002-10-01 07:32:52

Temat: Łosoś po skandynawsku
Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję przepisu na łososia po skandynawsku.
Wiem że posypuje się surowego łososia koperkiem, ale czym jeszcze i jak z
nim dalej postępować.

1. Data: 2002-10-01 07:50:45

Temat: Re: Łosoś po skandynawsku
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Waldek F.:
> Poszukuję przepisu na łososia po skandynawsku.
> Wiem że posypuje się surowego łososia koperkiem, ale czym jeszcze i jak z
> nim dalej postępować.

nie posypuje się. Drań nazywa się gravad lax, czyli zakopany łosoś (tak
się go robiło kiedyś). Robi się to tak:

1 łosoś
3 łyżki stołowe cukru
3 łyżki stołowe soli
biały pieprz, zmielony
koperku pęczek.
i jeszcze jeden pęczek.

Rybę sfiletować, płaty mają być razem. Natrzeć od strony wewnętrznej
roztartą mieszaniną cukru, soli i pieprzu. Włożyć koperek (w całości,
tylko nie zapomnij ściągnąć gumki), przyklapnąć rybę, włożyć do worka
plastikowego, zamknąć szczelnie i włożyć do lodówki na przynajmniej 24h.
Po rozpakowaniu wylać wodę, pokroić na cienkie plastry i podawać ze
świeżym koperkiem i sosem musztardowym do łososia.

Sos musztardowy (gravad laxsas): // a z kółkem
6 łyżek musztardy
400ml oleju
4 łyżki stołowe cukru
no i znowu koperek

olej "wrobić" w musztardę utartą z cukrem, tak jak się majonez robi, aż
będzie gładki sos. Dodać drobno posiekanego koperku, odstawić, coby się
przegryzło.

Aha, powyższego nie robiłem sam, ale jadłem (nie sam ;-))

Waldek

1. Data: 2002-10-01 19:27:03

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem "Gada" jak radziłeś. Cały czas zastanawiam się nad połączeniem soli
z cukrem. Co z tego wyjdzie ???
Pisałeś o odlaniu płynu z łososia. Czy dużo będzie tego płynu, nie chcę żeby
mi zalało lodówkę, łosoś przed filetowaniem ważył 3,5 kg, bo mnie koleżanka
małżonka wyeksmituje z chałupy - i tak dostałem za swoje że robię jakieś
"experymenta w kuchni".

1. Data: 2002-10-01 19:38:47

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Waldek F. wrote:

> [...]
> żeby mi zalało lodówkę, łosoś przed filetowaniem ważył 3,5 kg, bo mnie
> koleżanka małżonka wyeksmituje z chałupy - i tak dostałem za swoje że

Dlatego miałeś gada włożyć do torebki foliowej i zamknąć toto szczelnie.
A sól z cukrem pasuje bardzo. Szwedzi robię dużo rzeczy na słodko, nawet
ichnie kiełbaski słodkawe są. Mi smakuje.
Zdaj sprawę jak wyszło.

Waldek

Do zmywarek lepiej stosować tabletki...
Gdzie kupic krolika (Warszawa)?