(MM) Piekny zlocisty chlebek :)))

1. Data: 2003-06-06 10:39:16

Temat: (MM) Piekny zlocisty chlebek :)))
Od: "Ania" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich po raz pierwszy...
do tej pory czytalam i czytalam tutaj o MM, a teraz wzielam sie do dziela :)
staram sie stosowac wszystkie zasady MM - takze odnosnie chleba - kupowalam
go w sklepie ze zdrowa zywnoscia, ale nie bardzo mi smakowal (choc zgodny z
MM), bo byl gliniasty!!!! Poprosilam wiec w pewnej piekarni, zeby upiekli mi
chlebek z mojej maki. W sklepie Pani doradzila mi make pszenna razowa graham
(tu moje pierwsze pytanie - czy jest to zgodne z MM?). Dzis odebralam
chlebek z piekarni i zobaczylam piekne 4 zlociste bochenki... czy Waszym
zdaniem, mozliwe jest aby upiec takie chlebki bez zadnych polepszaczy?
Zaznaczam, ze w piekarni powiedzialam o wszystkich zasadach wypieku chleba
MM. Mozliwe czy nie???? bo skoro wczesniej jadlam taka gline, to nie moge
uwierzyc we wlasne szczescie :)))

Pozdrawiam jeszcze raz
Ania

2. Data: 2003-06-06 13:38:36

Temat: Re: (MM) Piekny zlocisty chlebek :)))
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sklepie Pani doradzila mi make pszenna razowa graham
pszenna?

> (tu moje pierwsze pytanie - czy jest to zgodne z MM?). Dzis odebralam
> chlebek z piekarni i zobaczylam piekne 4 zlociste bochenki... czy Waszym
> zdaniem, mozliwe jest aby upiec takie chlebki bez zadnych polepszaczy?
mozna
zawsze piekli chleb na zakwasie i jakos byl ladny
ps
CZY KTOS TU SIE ZNA NA TECHNOLOGI WYROBY MĄKI?????
musta

3. Data: 2003-06-06 15:03:18

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> CZY KTOS TU SIE ZNA NA TECHNOLOGI WYROBY MĄKI?????

no i sam sobie odpowiem bo poszuklem w necie (google!)

http://storytel.republika.pl/bipunct.html

"ALE UWAGA! Wszędzie tam, gdzie można zarobić szybki pieniądz należy
oczekiwać sporej liczby czarnych owiec. Konsumentowi wciska się kit zamiast
rzetelnego wypieku, nie orkisz, tylko krzyżówki pszeniczne, które są tańsze.
Aby się nie nabrać należy zważać na liczbę gatunkową mąki. Im niższa, tym
bielsza mąka, tym bardziej 'wyciągana'. 405 oznacza mąkę na wyroby
ciastkarskie. Mąka pszeniczna 1700 zawiera 1700 mg, albo 1,7% składników
mineralnych. Jest to mąka pełnoziarnista, powstająca w wyniku zmielenia
całego ziarna. W przypadku mąki żytniej mąka 815 służy do wyrobu
pszeniczno-żytnich chlebów mieszanych o niższej jakości. Pełnoziarnista mąka
żytnia ma numer 1800. "

musta

4. Data: 2003-06-06 15:46:38

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Mnie się nasunęło inne pytanie - co to znaczy w takim razie - graham???

5. Data: 2003-06-06 19:17:56

Od: "Ania" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie się nasunęło inne pytanie - co to znaczy w takim razie -
> graham???

No to ja znalazlam to:
http://www.republika.pl/malaczi/inform.htm#t%20mąki

Aktualne handlowe typy mąki pszennej według norm PN są następujące:
450 - mąka tortowa
500 - mąka wrocławska, poznańska, szymanowska, krupczatka
550 - mąka luksusowa
750 - mąka chlebowa
950 - mąka bułkowa (Norma zakładowa)
1400 - mąka sitkowa
1850 - mąka graham
2000 - mąka razowa
Typy handlowe mąki żytniej:
580 - mąka żytnia jasna
650 - mąka żytnia jasna
800 - mąka żytnia jasna
950 - mąka żytnia jasna
1400 - mąka sitkowa żytnia
1850 - mąka starogardzka
2000 - razowa

... wiec chyba dobrze mi polecono make graham, bo z tego co znalazl
Musta, to najlepsze sa te z typu powyzej 1700.

Pozdrawiam Ania

6. Data: 2003-06-07 07:15:12

Od: Joanna <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

Poprosilam wiec w pewnej
> piekarni....

A czy mogłabyś napisać w jakim mieście mieszkasz....
Też chętnie poszłabym do tej piekari..
:))

Z góry dziękuję
Asia