[MM] Zasada niełączenia tłuszczu z węglami o wyższym IG(>35(22))

1. Data: 2004-05-22 14:19:53

Temat: [MM] Zasada niełączenia tłuszczu z węglami o wyższym IG(>35(22))
Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

No znów mam pytanie, bo nie lubię stosować czegoś, czego nie rozumiem-
mam nadzieję, że mi ktoś znów wytłumaczy w miarę łopatologicznie:-)

Czym grozi łączenie tłuszczu z węglami o IG>35(22)- tyciem (ewentualnie
zatrzymaniem chudnięcia) czy jest to zalecenie wyłącznie zdrowotne
(zapobieganie chorobom krążenia czy coś w tym stylu)?

Jeśli wyłącznie zdrowotne, to potrafię zrozumieć, czemu tłuste ryby
można łączyć z węglami o IG>35(22) (bo ich tłuszcz jest podobno jakiś
inny, znaczy zdrowszy- nie wnikam), ale jeśli w tej zasadzie chodzi nie
o zdrowie, a o tycie, to już nie rozumiem, czemu od chleba z serem
miałoby się przytyć, a od makreli z chlebem już nie?

Kurcze, jeśli dobrze myślę, że tycie jest powodowane przez nadmiar
inuliny, to moim zdaniem tak na chłopski (babski) rozum powinno być bez
różnicy, czy w posiłku o wypadkowym IG<35 jest tłuszcz czy go nie ma, bo
i tak poziom cukru nie skoczy (a może nawet w obecności tłuszczu
podniesie się być może jeszcze mniej, bo wtedy podobno wchłanianie
całego jedzenia jest wolniejsze) więc nie będzie za dużo insuliny i nic
się nie powinno odkładać.
A jak głupoty piszę to sorry:-)

Jeśli ktoś potrafiłby mi to wytłumaczyć, to bym była wdzięczna. W sumie
mi wsio ryba czy będę łączyć te tłuszcze czy nie, bo i tak ich mało jem,
ale jak już mam nie łączyć, to lepiej bym się czuła, jakbym rozumiała
czemu- czy o serce wtedy dbam czy o talię;-)
Bardzo proszę o jakieś w miarę zrozumiałe wytłumaczenie (jeśli ktoś wie,
albo mu się chociaż wydaje, że wie:-) ).

pzd. Wiedzma

PS Tylko mnie do jakichś chemicznych książek nie odsyłajcie, bo nawet
jak pobieżnie skumam, co tam pisza, to i tak pewnie wniosków dla siebie
nie będę umiała wyciągnąć;-p Wolałabym jakieś wytłumaczenie już z
wnioskami, jeśli można;-))))

2. Data: 2004-05-24 06:37:41

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma wrote:
> [...]
> mam nadzieję, że mi ktoś znów wytłumaczy w miarę łopatologicznie:-)
>
> Czym grozi łączenie tłuszczu z węglami o IG>35(22)- tyciem (ewentualnie

Zatrzymaniem chudniecia. Jesli bedziesz laczyla tluszcze z weglami o
ig>55 to ryzyko przytycia.

> [...]
> o zdrowie, a o tycie, to już nie rozumiem, czemu od chleba z serem
> miałoby się przytyć, a od makreli z chlebem już nie?

Pewnie mozna.:) To zalecenie nie pojawia sie nawet we wszystkich
ksiazkach Montinaca i jak rozumiem, jest to po prostu pewnien kompromis,
ze wzgledu na wartosci odzywcze.
Ja tak nie robilam i tunczyka np.jadlam w salatce warzywnej, a nie na
chlebie.

Dunia
--
Once sex was fun and diving was dangerous.
Today sex is dangerous and diving is fun.

3. Data: 2004-05-24 10:17:01

Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> Zatrzymaniem chudniecia. Jesli bedziesz laczyla tluszcze z weglami o
> ig>55 to ryzyko przytycia.

Dlaczego? Potrafisz to jakoś wytłumaczyć?

pzd. Wiedzma

4. Data: 2004-05-24 10:28:58

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma wrote:

> Dlaczego? Potrafisz to jakoś wytłumaczyć?

W ksiazce jak byk stoi :)
A jak poguglujesz, to i w archiwum znajdziesz.

Dunia

5. Data: 2004-05-24 11:23:51

Od: "Wiedźma" <w...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ksiazce jak byk stoi :)
> A jak poguglujesz, to i w archiwum znajdziesz.

Ja mam tylko "Jesc aby schudnac" i tam stoi jak byk, ze nie mozna łączyć
tłuszczu z węglowodanami o wusokim IG, ale ryby mozna, jednak nie jest
napisane dlaczego (enigmatyczne stwierdzenia o "dobrym" tluszczu ryb sa
dla mnie zbyt enigmatyczne:-p ). Z kolei w innym miejscu ksiazki jest
cos takiego
(str.107): "Jeśli jestes na czczo, możesz, jak już wspomniałem, zacząć
piknik od przekąski z owoców świeżych lub suszonych. Możesz ich zjeść do
syta. Kłopot z owocami polega na tym, że organizm bardzo szybko je
trawi. Dlatego najlepiej jeśc je z czymś o gęstszej konsystencji, co
zawiera białka, na przykład z migdałami, orzechami laskowymi czy
włoskimi lub jogurtem pitnym."

Orzechy i migdały mają dużo tłuszczu (i węglowodanów też sporo), owoce
suszone dużo cukru- więc czemu w tym miejscu to połączenie jest w I
fazie wg Montigniaca dozwolone? Wydaje mi się, że autor jest
niekonsekwenty w tym, co pisze (w różnych książkach pisze sprzeczne
rzeczy, np o soczewicy w I fazie), dlatego wolałabym jakieś
wytłumaczenie oparte na chemii/biochemii- tzn. czy to zalecenie z
naukowego punktu widzenia ma sens (a nie czy ma sens wg Montiego).

W archiwum znalazłam tylko, że nie można łączyć, ale też bez
wytłumaczenia dlaczego (to, że w książce jest tak napisane to nie jest
wytłumaczenie, to jest fakt. W książce-przynajmniej w tej co mam- jest
moim zdaniem dobrze wytłumaczona idea IG, a ta zasada niełączenia jest
podana ale nie wytłumaczona).
Może źle szukałam w archiwum, jeśli możesz mi podać linka, w którym
znajdę wytłumaczenie, to bardzo proszę.

Pytałam wcześniej na grupie i dowiedziałąm się, że nadmierny poziom
insuliny powoduje odkładanie się nie tylko nadmiaru tłuszczu, jak pisze
Monti, ale i węglowodanów, więc tym bardziej nie rozumiam jaki sens ma
ta zasada niełączenia dla chudnięcia/nie tycia- a może ma sens tylko
"zdrowotny"?

pzd. Wiedzma

6. Data: 2004-05-24 14:08:44

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Monti, ale i węglowodanów, więc tym bardziej nie rozumiam jaki sens ma
> ta zasada niełączenia dla chudnięcia/nie tycia- a może ma sens tylko

ja juz dwa lata nad tym mysle i nic

musta

7. Data: 2004-05-24 14:19:13

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiedźma wrote:

> [...]
> wytłumaczenie, to jest fakt. W książce-przynajmniej w tej co mam- jest
> moim zdaniem dobrze wytłumaczona idea IG, a ta zasada niełączenia jest

Moim zdaniem to jest po prostu zasada empiryczna - tak to zadzialalo na
autora (ktory biochemikiem nie jest), sprawdza sie nadal i tyle. Rownie
dobrze mozna by dysputowac, dlaczego ig 35, a nie 30 albo 40.

Tluszcz jest bardziej energetyczny niz wegle, wiec chyba chodzi o nie
spozywanie go w momencie, kiedy ryzyko zmagazynowania jest potencjalnie
wieksze (przy wiekszym ig towarzyszacych weglowodanow).

> [...]
> Monti, ale i węglowodanów, więc tym bardziej nie rozumiam jaki sens ma
> ta zasada niełączenia dla chudnięcia/nie tycia- a może ma sens tylko

Sprawdz na sobie :)
Moja empiria pokrywa sie z doswiadczniami Montiego. :)

Dunia

8. Data: 2004-05-24 16:13:23

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 24 May 2004 16:19:13 +0200, na pl.misc.dieta, Dunia napisał(a):

> Moim zdaniem to jest po prostu zasada empiryczna - tak to zadzialalo na
> autora (ktory biochemikiem nie jest), sprawdza sie nadal i tyle.

W świetle ataków na DO i jej twórcę takie uzasadnienie wydaje mi się
absolutnie niedopuszczalne. Skoro zasada empiryczna jest do przyjęcia w
stosunku do MM, to dlaczego odrzucać ją w odniesieniu do DO ? Pomijając
wszystko inne, wydaje mi się to mocno niesprawiedliwe. Przecież także na
diecie Kwaśniewskiego ludzie empirycznie doświadczyli dobrego wpływu jego
diety, czy nam się to podoba, czy nie.

--
Eva Sheers

9. Data: 2004-05-24 16:22:24

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> W świetle ataków na DO i jej twórcę takie uzasadnienie wydaje mi się
> absolutnie niedopuszczalne. Skoro zasada empiryczna jest do przyjęcia w
> stosunku do MM, to dlaczego odrzucać ją w odniesieniu do DO ?

A czemu pijesz do mnie ? Mnie tam DO nie interesuje, ale nie ja toczylam
tu wojenki. Poza tym pewnie jakies uzasadnienia biochemiczne dzialania
MM istnieja (skoro byly publikacje naukowe na jej temat), ale samo
dojscie do metody bylo - o ile wiem - empiryczne.
W nauce bywa tak dosc czesto.

Dunia

10. Data: 2004-05-24 16:50:19

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 24 May 2004 18:22:24 +0200, na pl.misc.dieta, Dunia napisał(a):

> A czemu pijesz do mnie ?

Duniu, ja nie piję do Ciebie, ani do nikogo. Odpowiedziałam akurat pod
Twoim postem, bo Ty napisałaś "Moim zdaniem to jest po prostu zasada
empiryczna - tak to zadzialalo na autora (ktory biochemikiem nie jest),
sprawdza sie nadal i tyle".

> Mnie tam DO nie interesuje, ale nie ja toczylam
> tu wojenki.

Pewnie nie zwracałaś uwagi na moje stanowisko w tych wojnach i nie dziwię
się, bo sama tych utarczek nie czytuję, są bez sensu, nudne i nic nie
wnoszące. Poza tym źle mnie nastrajają do ludzi, a tego wolę unikać.
Ja też nie interesuję się DO. Nie stosuję jej i nie mam zamiaru w sprawie
tej diety kopii kruszyć. I nie wypowiadałam się w tych wojenkach.
Poprostu wydało mi się niesprawiedliwe to, że jednym się odpuszcza, bo
"empiria", a innym nie, bo to "tylko empiria".

Szkoda, że tak szybko wszyscy, i ja też mam takie tendencje, biorą do
siebie, i "przeciw sobie" odczytują, wszelkie uwagi. Smutne to jakieś.

--
Eva Sheers

[MM] jadlospis pierwsza faza - czy dobrze (długie)
Pytanie (moze glupie).
odchudznie
MM - makaron sojowy
Makrobiotyk na szkolenie pilnie poszukiwany...