[MM przepis] Pyszne powidla

1. Data: 2003-07-23 09:19:18

Temat: [MM przepis] Pyszne powidla
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Przepis, ktory przytocze pochodzi z grubsza z ksiazki Rii Tummers 'Schlank &
schnell', wyprobowalam go wczoraj i jest fantastyczny :)
Przygotowanie tych powidel nie zajmnie wam prawie wcale czasu !

Potrzebujecie:
- suszone sliwki
- sok z cytryny (1-2 cytryny na 500 g sliwek)

Przygotowanie:

Mozna przygotowywac tradycyjnie na kuchence lub w mikrofalowce.
Sliwki nalezy zagotowac w wodzie, tak aby sliwki byly calkowicie zanurzone w
wodzie. Dodac sok z cytryny. W mojej mikrofalowce wystarczylo gotowac (800 W)
jakies 8 minut (ok. 400 g sliwek). Generalnie, gotowac tak dlugo, az sliwki
napecznieja. Pozostawic do wystygniecia. Kiedy sliwki wystygna, zmiksowac je
mikserem razem z woda, w ktorej byly gotowane, ew. dodajac zimnej
(przegotowanej) wody dla uzyskania odpowiedniej konsystencji. Przelozyc do
czystych sloiczkow i wlozyc do lodowki. W lodowce powinny przetrzymac jakies
3-4 tygodnie.

Mozna tak samo potraktowac suszone morele albo swieze owoce jagodowe
(truskawki, maliny..., tylko ze w tym przypadku nalezy miksowac z mniejsza
iloscia wody.)

Pozdrawiam i zycze smacznego,
Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2003-07-23 09:50:57

Temat: Re: [MM przepis] Pyszne powidla
Od: "Beata P." <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis, ktory przytocze pochodzi z grubsza z ksiazki Rii Tummers 'Schlank
&
> schnell', wyprobowalam go wczoraj i jest fantastyczny :)

zgadzam sie :-) ja uwielbiam te powidla :-)

3. Data: 2003-07-23 15:22:48

Od: "alla" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z jablek tez mozna?

4. Data: 2003-07-23 15:41:17

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Z jablek tez mozna?

Sprobuj :) Maja sporo pektyny, tak wiec _cos_ powinno wyjsc. Nie wiem tylko,
jak ze skorka. I pewnie trzeba by sporo soku z cytryny dodac, zeby nie
sciemnialy, wiec chyba jablka powinny byc slodkie.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Prosba do Musty ;)