MMR II

1. Data: 2006-12-05 12:33:52

Temat: MMR II
Od: "karolina" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dużo czytałam, właśnie na forum na temat tej szczepionki i
ogarnęła mnie panika. Wiem, że kilka osób nie zdecydowało się na
podanie drugiej dawki swoim dzieciom. Mój Jarek ma dostać drugą
mniej więcej za dwa lata ( teraz ma cztery). Lekarze się śmieją, a
ja się zastanawiam jaką szczepionkę mu trzeba będzie później
podać,żeby jednak uodpornić go na tą ospę. Czy ktoś wie coś na
ten temat. Zaznaczam , że nie zgodzę się na drugą MMR, za dużo
jest kontrowersji na jej temat. Czy można tą"ospę" podać osobno?
Dziecko jest nadpobudliwe, przez co rozwija się odrobinę gorzej niż
rówieśnicy. Jestem z małego miasta ( około 50 km od Krakowa) i nie
wiem nawet czy tu w okolicy przeprowadza jakiś szpital badanie na
obecność przeciwciał. czy ktoś ma informacje na ten temat?

2. Data: 2006-12-06 13:04:30

Temat: Re: MMR II
Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karolina" <k...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

napisz może na pl.soc.dzieci
tam jest więcej matek, które mogą coś powiedzieć na ten temat

3. Data: 2006-12-07 12:23:57

Od: "Beata Wójcik" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarze się śmieją, a
> [...]
> ten temat. Zaznaczam , że nie zgodzę się na drugą MMR, za dużo
> jest kontrowersji na jej temat. Czy można tą"ospę" podać osobno?

MMR II to szczepionka na odrę, świnkę i różyczkę, a nie na ospę. Dawniej była
szczepionka tylko na odrę, za MMRII trzeba było zapłacić. Zapytaj, może tamta
szczepionka jeszcze jest.
Pozdrawiam:
Beata.

4. Data: 2006-12-08 09:49:07

Od: m...@c...edu.pl szukaj wiadomości tego autora

Kontrowersje związane z tą szczepionką dotyczą głównie
szczepienia na odrę - kiedyś była tylko szczepionka na odrę i
działo się to samo.
Ja swojego dziecka nie szczepiłem tym w ogóle.
Przypominam obowiązujący stan prawny odnośnie szczenień dzieci -
szczepienia są obowiązkowe ale nie przymusowe. Na każde szczepienie
MUSI być zgoda rodziców lub opiekunów prawnych. Lekarz ma obowiązek
przypomnieć o szczepieniu, ale jeżeli rodzice nie wyrażą zgody to
NIE WOLNO zaszczepić dziecka.

czy okulary mogą osłabić wzrok?
Proszę o komentarze.......
Wypadanie wlosów