Madopar i majaczenie

1. Data: 2009-03-21 14:46:26

Temat: Madopar i majaczenie
Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Prośba o wsparcie!.

Czy Madopar podawany w związku z zaburzeniami
pozapiramidowymi może generować majaczenie?

Pacjent jest leczony z powodu zaburzeń w chodzeniu
zuciu i przełykaniu pokarmów Madoparem
i wszystko by było OK, gdyby nie majaczenie w postaci
splątania, halucynacji, zaburzeń orientacji i
poznawania otoczenia.
Szkopuł w tym, że po epizodzie majaczenia
pacjent dostał Haloperidol a po nim nie tylko "osłupiał"
ale nie przełyka pokarmu.
Jest też leczony Donepexem i insuliną- nie wiadomo jak
tą insulinę dawkować, bo nie wiafdomo czy pacjent
będzie w stanie jesć czy nie. Co tu można poradzić????
Rodzina stara sie o Zakład Leczniczo-Opiekuńczy ale to
kwestia jakieś przyszłości. A co teraz??

2. Data: 2009-03-21 17:40:24

Temat: Re: Madopar i majaczenie
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Mar 2009 15:46:26 +0100, marekjan wrote:

> Czy Madopar podawany w związku z zaburzeniami
> pozapiramidowymi może generować majaczenie?

Jak najbardziej może.

> Co tu można poradzić????

Moim zdaniem trzeba się poradzić neurologa i/lub psychiatry
specjalizującego się w leczeniu starszych osób (psychogeriatry).

> Rodzina stara sie o Zakład Leczniczo-Opiekuńczy ale to
> kwestia jakieś przyszłości. A co teraz??

Teraz najlepiej, żeby pacjenta zobaczył lekarz.

Aha - i zdecydowanie nie należy odstawiać lewodopy jednym ruchem,
zwłaszcza jeśłi pacjent jednocześnie dostaje neuroleptyk. Może wtedy
dojść do bardzo niebezpiecznego powikłania - ostrego zespołu
poneuroleptycznego.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

3. Data: 2009-03-21 19:25:15

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie
Podziękowania za odpowiedź.
A czy Segan też może wywołać majaczenie jak Madopar??
Niestety pacjent nie dostał skierowania do psychogeriatry.
Lekarz internista w szpitalu uznał to za zbędne.
Rodzina musi się martwić sama.

4. Data: 2009-03-21 20:24:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Mar 2009 20:25:15 +0100, marekjan wrote:

> A czy Segan też może wywołać majaczenie jak Madopar??

O ile wiem selegilina raczej nie wyołuje majaczenia, ale może powodować
jako działanie niepożądane niepokój, senność, dezorientację, omamy.
Selegilina działa inaczej, niż lewodopa.

> Niestety pacjent nie dostał skierowania do psychogeriatry.
> Lekarz internista w szpitalu uznał to za zbędne.
> Rodzina musi się martwić sama.

Trudno mi to skomentować. Nie znam sytuacji ani pacjenta, ale mimo
wszystko uważam, że jeśli pacjent się rozmajaczył w szpitalu, to
konsultację psychiatryczną należy rozważyć.

m.

5. Data: 2009-03-22 14:04:19

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O ile wiem selegilina raczej nie wyołuje majaczenia, ale może powodować
> jako działanie niepożądane niepokój, senność, dezorientację, omamy.
> Selegilina działa inaczej, niż lewodopa.

Witam,
Pacjent narzekał na bóle głowy po tym leku (Segan) i go krótko brał.
Może w tej rozpaczliwej sytuacji go włączyć??
Jutro coś będę wiedział.

> Trudno mi to skomentować. Nie znam sytuacji ani pacjenta, ale mimo
> wszystko uważam, że jeśli pacjent się rozmajaczył w szpitalu, to
> konsultację psychiatryczną należy rozważyć.

Konsultacja byla. Zalecono: Haloperidol i Promazin.
Po tym zestawie pacjent śpi i jest "sztywny", krztusi się podczas jedzenia
przecieranek.
Nie zaproponowano Zolafrenu (który brał) czy Rispoleptu.
Za drogie leki??
W wypisie: Nie wymaga leczenia na oddziale psychogeratrii"
Pacjent nieoficjalnie "spisany na straty".

Podziękowania.

6. Data: 2009-03-22 18:12:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Mar 2009 15:04:19 +0100, marekjan wrote:

> Pacjent narzekał na bóle głowy po tym leku (Segan) i go krótko brał.
> Może w tej rozpaczliwej sytuacji go włączyć??

Nie wiem.

> [...]
> przecieranek.
> Nie zaproponowano Zolafrenu (który brał) czy Rispoleptu.

To niestety jest możliwe, szpital musi leczyć tym, co ma, a często nie
ma bardziej nowoczesnych leków. Niestety.
A co do dostosowania leku do sytuacji - zdecydowanie lepiej widzę tu
risperidon, a zwłaszcza olanzapinę, niz haloperidol.

> W wypisie: Nie wymaga leczenia na oddziale psychogeratrii"
> Pacjent nieoficjalnie "spisany na straty".

Gdyby chodziło o kogoś z mojej rodziny, to jakem doktor, stanąłbym na
głowie, poruszył niebo i ziemię, wykorzystał wszelkie znajomości, wydał
tych kilkaset PLN niestety i ściągnął do takiej osoby neurologa i
psychiatrę.

m.

7. Data: 2009-03-22 20:17:24

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek pisze:

> Nie wiem.

> To niestety jest możliwe, szpital musi leczyć tym, co ma, a często nie
> ma bardziej nowoczesnych leków.

To znaczy, że szpital moze zabijać dając nieodpowiednie leki?
Ten człowiek na pewno pracował przez wszystkie lata i należy mu się w
Naszej Polsce odpowiednie leczenie i opieka.
Takiemu lekarzowi należało by powiedziać: "fora ze dwora -dorobkiewiczu
cudzym kosztem"!

> [...]
>
> Gdyby chodziło o kogoś z mojej rodziny, to jakem doktor, stanąłbym na
> głowie, poruszył niebo i ziemię, wykorzystał wszelkie znajomości,

To znaczy, ze innych, nieznajomych ludzi mozesz truć i zabijać, a dla
swojej rodziny szukałbyś tego co najlepsze?
Nie jestes lekarzem. Nie podpisywałeś przysięgi. Jesteś co najwyżej
farmaceutą. Z tego co wiem, chyba z tej grupy-pracowałeś w Prosperze, tej
hurtowni leków.

>wydał
> tych kilkaset PLN niestety i ściągnął do takiej osoby neurologa i
> psychiatrę.

A od czego są lekarze? Jakby Ci dać łapówkę to dopiero byś zaczął leczyć
jak człowiek-lekarz?
PRECZ!

--
animka

8. Data: 2009-03-22 20:32:35

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Mar 2009 21:17:24 +0100, animka wrote:

> To znaczy, że szpital moze zabijać dając nieodpowiednie leki?

Kto tu mówi o zabijaniu?

> [...]
> hurtowni leków.

> A od czego są lekarze? Jakby Ci dać łapówkę to dopiero byś zaczął leczyć

Specjalnie zostawiłem całość.
Napisałem, że mimo tego (a może właśnie dlatego), ze jestem lekarzem, w
razie potrzeby wziąłbym kase w kieszeń i załatwił pomoc dla kogoś ze
swojej rodziny. Jeśli nie potrafisz tego zrozumieć, to chyba powinnaś
odwiedzić lekarza :)

Reszty nie skomentuję, bo pisać hadko :)

m.

9. Data: 2009-03-22 20:36:00

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie jestes lekarzem. Nie podpisywałeś przysięgi. Jesteś co najwyżej
> farmaceutą. Z tego co wiem, chyba z tej grupy-pracowałeś w Prosperze, tej

Nie sprzeczajmy się o fakty pracy-czy nie-pracy gdziekolwiek.
Pacjent przepracował w PRL 49 lat. Ma emaryturę z dod.
pielęgnacyjnym w wysokości ok. 1850 zł. Takie były ówczesne realia.
I jak można ściągnąć pacjenta do neurologa-psychiatry
skoro on ani nie chodzi, ani nie ma siły na wstanie z łóżka, ma zaniki
mięśni
jest niedożywiony.
To jest spisanie człowieka na straty, tylko nikt głośno tego nie
chce powiedzieć. Można to zrozumieć.
Tylko po co cała ta hipokryzja z dostępem do leczenia??
Z ratowaniem każdego życia??

A specjalista wezwany do domu- co pomoże- bez obserwacji??
Może zabrać go na "swój" odział. Jak pacjenta dowieść TAM z bloku??
Jak go wynieść, gdy leżąc bezwładnie jest ciężki jak ołów??
Mimo zaniku mięśni!!.

10. Data: 2009-03-22 20:41:41

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Mar 2009 21:36:00 +0100, marekjan wrote:

> [...]
> Może zabrać go na "swój" odział. Jak pacjenta dowieść TAM z bloku??
> Jak go wynieść, gdy leżąc bezwładnie jest ciężki jak ołów??

Specjalista wezwany do domu obejrzy pacjenta, obejrzy leki, jakie
pacjent dostaje i będzie w stanie zaproponować modyfikacje leczenia.

Ale zrobisz, co uważasz za stosowne.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

Suche oczy
Brak krążenia podczas snu...
jak leczyc grype
Tańsze zamienniki?