Magnolia - oszust

1. Data: 2006-07-24 19:34:48

Temat: Magnolia - oszust
Od: "tomboj0" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od lat poszukuję magnolii wielkolistnej (M. macrophylla), wreszcie jest!
Na niemieckim eBay niejaki azurwiesel reklamuje trzyletnie sadzonki tego
drzewka. Na zdjęciu wygląda jak trzeba - listki z uszkami przy ogonku. Nie znam
niemieckiego, zresztą wysyłka tylko na terenie Niemiec i Austrii. Znalazłem
kogoś, kto za mnie wylicytował i kupił roślinę za ok. 30 Euro. W lipcu sadzonka
dotarła do Polski. Okazało się, że przysłał banalną magnolię parasolowatą
dostępną dość łatwo w Polsce. Teraz znowu wystawia.
W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z
kupowaniem wysyłkowy roślin z za granicy?
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

2. Data: 2006-07-24 19:44:06

Temat: Re: Magnolia - oszust
Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

tomboj0 schrieb:
> [...]
> W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z
> kupowaniem wysyłkowy roślin z za granicy?

Zostales w takim razie bezczelnie ... oszwabiony? Tego rodzaju przekrety
znam tylko z ciuchami. Np. niektorzy sprzedaja garderobe uzywajac slowa
Esprit wprowadzajac tym licytujacych w blad. Stosunkowo niedawno moja
Luba doniosla na takiego oszusta. Sprzedajacy sa zobowiazani do jasnych
i przejrzystych opisow i charakterystyk. Osoba, ktora kupila Ci ta
magnolie powinna wprost zwrocic sie do sprzedajacego, ze cos tu nie gra.
Byc moze to zwykla pomylka. Ja kupilem czerwonego pigwowca jesienia,
ktory zakwitl wiosna na bialo. Jesli to nic nie gra nalezy zwrocic sie
do eBay. Moze to cos da. Szkoda tych 30 Euro. Ja rzadko kupuje na eBay.
Za 30 eoro mam pewne szlachetne derenie w szkolkach lub innych sklepach
wysylkowych.

Irek

3. Data: 2006-07-24 19:50:14

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

tomboj0 schrieb:
> [...]
> dotarła do Polski. Okazało się, że przysłał banalną magnolię parasolowatą
> dostępną dość łatwo w Polsce. Teraz znowu wystawia.

azurwiesel ma do tej pory stuprocentowa ocene. Kupuje klocki Lego za 10
Euro i sprzedawcy prosza mnie, ze jesli cos nie tak mam sie najpierw do
nich zglosic i sprawe wyjasnic. Tak boja sie utraty procentow. Radze
napisac do tego azurwiesela. Moze to naprawde pechowa magnolia.

Irek

4. Data: 2006-07-24 20:45:23

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Chętnie bym napisał, ale jestem za cienki w niemieckim

5. Data: 2006-07-25 04:26:39

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl schrieb:
> Chętnie bym napisał, ale jestem za cienki w niemieckim

Ta osoba, ktora licytowala powinna napisac.

Irek

6. Data: 2006-07-25 04:56:04

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl schrieb:
> Chętnie bym napisał, ale jestem za cienki w niemieckim

Ten sprzedawca to Austriak i wysyla tez do Polski, chyba ze nie uznaje
Polske za panstwo unijne. (Ja np. mam swoje watpliwosci obserwujac
polska scene polityczna) Ta magnolia to zaden rarytas. Owszem rzadko
spotykana ale to nie wyjatkowa odmiana z wlasnym imieniem. Mozesz tez
kupic nasiona i samemu rozmnozyc.

Irek

7. Data: 2006-07-25 15:11:59

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polska scene polityczna) Ta magnolia to zaden rarytas. Owszem rzadko
> spotykana ale to nie wyjatkowa odmiana z wlasnym imieniem. Mozesz tez

Osoba ,która licytowała jest na wakacjach jak wróci chętnie skorzystam z Twojej
rady.

Co jest rarytasem a co nie, to oczywiście kwestia gustu i osobistych
zainteresowań. Ja mam niestety obsesję na punkcie tej magnolii, której nie mogę
namierzyć w Polsce. Wzmianki zarówno w literaturze jak i internecie są zdawkowe.
Nasiona są oczywiście też jakimś wyjściem. Niestety jestem raczej niecierpliwy i
z tym mam problem. Nie mogę znaleźć miejsca w Polsce gdzie można by kupić
rośliny lub nasiona. Jeśli masz jakiś link będę wdzięczny za podanie takowego.
Dziękuję za rady.

Pozdrawiam Tomek

8. Data: 2006-07-27 03:33:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdawkowe.
> Nasiona są oczywiście też jakimś wyjściem. [...]

No i bedzie to rozsadne wyjscie, jesli znajdziesz pewne zrodlo. :)
Mam dwie magnolie z siewu (nie liczac siewek m. japonskiej), ktore rosna
szybko i tylko patrzec jak zakwitna.
Co do tej magnolii z eBay - moze sprzedajacy sam jest w bledzie i mysli, ze
to co sprzedaje, to magnolia wielkolistna a nie parasolowata, a zdjecie do
aukcji znalazl gdzies w sieci? (zdjecia nie widzialem)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2006-07-27 09:09:43

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to co sprzedaje, to magnolia wielkolistna a nie parasolowata, a zdjecie do
> aukcji znalazl gdzies w sieci? (zdjecia nie widzialem)

Oczywiście. Ja tylko chciałem za 30E kupić sobie 3 lata czasu. Moja wymarzona
roślinka ma liście o dł. 1m. (mój priorytet), kwiaty są drugoplanowe (dla mnie)
Jednak osiągają ten rozmiar dopiero po ok. 10 latach uprawy. Drzewko musi mieć
kilka metrów wysokości, aby pokazać swoją niezwykłość.

Pozdrawiam Tomek

10. Data: 2006-07-28 00:59:22

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie)
> Jednak osiągają ten rozmiar dopiero po ok. 10 latach uprawy. [...]

Mysle, ze krocej. W dobrych warunkach duze liscie powinny wyrastac juz po
5-6 latach od siewu (lub nawet wczesniej).
Moja M. officinalis rosnie b. szybko (jak na magnolie) a duze liscie ma od
dawna.

Co do samej dlugosci lisci, to 1 m np. dla orzecha sercowatego to
codziennosc :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Identyfikacja rośliny doniczkowej