Re: Majonez

Subject: Re: Majonez
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Akarm <a...@w...pl>
Date: Thu, 11 May 2017 13:59:32 +0200

W dniu 2017-03-10 o 22:48, Akarm pisze:

> Znów mi wyszedł rozbełtany olej z jajkiem. :(
(...)
> W tym momencie przypomniałem sobie o moim KitchenAid i postanowiłem
> wykorzystać go po raz pierwszy do majonezu.

Dzisiaj też mi się pokićkało. Robiłem w KitchenAid Artisan, tak jak to
zwykle ostatnio robię. Czyli normalnie: rózga, roztarte żółtko z
musztardą i powoli dolewałem oleju. I po ładnie utartej części (tak ok.
pół litra oleju) nagle się wszystko porozdzielało, osobno olej i osobno
drobinki majonezu. Dolałem wody, tylko troszeczkę, 20-50ml, pamiętając,
że po dodaniu Ludwika przed wylaniem zwarzonego majonezu, w trakcie
mieszania uzyskałem właściwą konsystencję.
No i teraz po chwili też majonez zrobił się normalny. Muszę sprawdzić
ten sposób jeszcze kiedyś, bo pewnie jeszcze nieraz mi się przytrafi
zwarzony. A może odkrywam Amerykę, może to stary, znany patent?

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/