Majonez swiateczny - czy wszyscy kupuja?

1. Data: 2001-04-03 08:13:36

Temat: Majonez swiateczny - czy wszyscy kupuja?
Od: "Tomek T." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy zanikla sztuka robienia majonezu?
Wszyscy moi znajomi kupuja w sklepie
Czy nie potrafia zrobic i boja sie salonelli?
Przeciez sklepowy majonez to wielka chemia, ocet i smak papieru!!!!
Nic nie zastapi swiezego majonezu.

Ja robie tak:
podstawowa zasada:
1) wszystkie skladniki jednakowa temeratua (pokojowa) -inczej sie zwarzy
2) olej delikatny (slonecznikowy lub z oliwek). nie polecam sojowego i
rzepakowego (za tłuste w smaku)

kilka surowych zoltek (swiezych, pomaranczowych i sprawdzonych od tego
samego dostawcy)
wbijam do pojemnika (sol +pieprz bialy) i podczas mieszania wlewam olej
slonecznikowy (lub lepszy)
powoli i od czasu do czasu troche soku z cytryny.Czasem dodaje musztarde.
Jak za bardzo stwardnieje rozcienczam smietana
Jak mam czas i chec krece recznie a jak sie spiesze wrzucam do malaksera.

Swiezy majonez moze byc baza do innych swiatecznych sosow (pod jajeczka)
mniam mniam :)

Czy krecicie majonez (podajcie przepisy) czy kupujecie w sklepie?

Tomek T.
--
t...@p...fm
t...@b...pl

ICQ 62660490

1. Data: 2001-04-03 10:14:54

Temat: Re: Majonez swiateczny - czy wszyscy kupuja?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Apr 2001 10:13:36 +0200, "Tomek T." <t...@b...pl>
wrote:

> [...]
>mniam mniam :)
>

>Czy krecicie majonez (podajcie przepisy) czy kupujecie w sklepie?

i tak i tak. Jesli ma byc to lacznik, zebyjakas super salatka
trzymala sie kupy - to sklepowy, jesli do jedzenia "luzem" (kiedy
sie czuje smak majonezu) - to domowy

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-04-03 11:57:35

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja zawsze robie wlasny na bazie oleju slonecznikowego a i sos tatarski
zdaza mi sie popelnic.
Oliwa z oliwek jest ciut za bardzo aromatyczna na majonez ale to jest moja
opinia.
Robie go takim mikserem z obrazajacym sie na koncu talezykiem, 3 min. i
gotowy.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-04-03 19:09:05

Temat: Odp: Majonez swiateczny - czy wszyscy kupuja?
Od: "Marta" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ssiegmund <s...@s...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8yjy6.178929$Z...@n...uunet.ca...
> Robie go takim mikserem z obrazajacym sie na koncu talezykiem, 3 min. i
> gotowy.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

No tak - jak sie talerzyk obraza to dlatego tak krotko :))

Sorki, nie moglam sie oprzec :))

Marta

1. Data: 2001-04-03 19:17:35

Temat: Re: Odp: Majonez swiateczny - czy wszyscy kupuja?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Apr 2001 21:09:05 +0200, "Marta"
<m...@b...com.pl-no_spam> wrote:

> [...]
>dyskusyjnych napisał:8yjy6.178929$Z...@n...uunet.ca...

>No tak - jak sie talerzyk obraza to dlatego tak krotko :))

i dlaczego ten talezyk obraza sie dopiero na koncu...

Krysia

P.S. Tez robie mixerkiem, jak jestem w pedzie

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

RE: herbatki owocowe i ziołowe