Małe piękno

11. Data: 2005-02-28 18:53:48

Temat: Re: Małe piękno
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>kiedyś
>
>Witam!
>O kłokoczce napisałem obszerny artykuł (najnowsza wersja na mojej stronie,
>pod Varia), był publikowany także w miesięczniku "Aura" Nr 3/2004. Moim
>zdaniem kłokoczka znika z wiejskich ogródków na skutek postępującego
>stepowienia Polski, wysuszania gleb, ponieważ jest krzewem bardzo wrażliwym
>na niedobór wilgoci w glebie.

Na pomorzu można ją spotkać ale głównie jako rośline parkową...szkoda :/
pozdrawiam
Sylwia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

12. Data: 2005-02-28 18:54:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Jan P. Cieciński wrote:

> Witam!
> Nie, nie! Przestano ją uprawiać po wprowadzeniu nowoczesnych środków
> antykoncepcyjnych do powszechnego użytku.
:)
faktycznie jest to jedno z zastosowan ruty
hmm
czyzbys sugerowal
ze te wianki ruciane noszone kiedys przez panny
to taki podreczny zestaw srodkow wczesnoporonnych
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

13. Data: 2005-02-28 19:47:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

To miejsca na rutę nie ma :-) . A ja i tak posądzę.
pozdrawiam ,Barbara

I ja też mam rutę w ogrodzie i ponoć zabija z ust wyziew cebuli ale
kiedy ją próbowałam smakuje paskudnie. Wolę już smak i zapach cebuli ;-)
Bardzo ciekawie wyglądają jej pierzaste listki :-)

Serdecznie Miłka

14. Data: 2005-02-28 19:48:56

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogda zastanawia się:

> Mnie z wymienionych roślinek trochę zainteresowała ruta, ciekawe czemu
> znikneła ?
(...)
> ale może jeszcze inne bardziej przyziemne powody przychodzą Wam na  myśl?

Może przyczyną było również to, że u wielu osób może wywoływać uczulenie.

Pozdrawiam alergicznie, :-)
Zbyszek

15. Data: 2005-02-28 19:57:03

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta poprawiła błąd w splagiatowanym tekście:

> Achillea ptarmica

a ponadto jeszcze:

powinno być tojad mocny (Aconitum n_a_pellus)

powinno być
kosmos podwójnie pierzasty (Cosmos bi_pinn_atus)

Pozdrawiam korekcyjnie, :-)

16. Data: 2005-02-28 20:19:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

| Mnie z wymienionych roślinek trochę zainteresowała ruta, ciekawe czemu
| znikneła ?

Znam co najmniej 5 ogrodów, gdzie rośnie:-) - nie mówiąc już o tym, że
wpycham sadzonki wszystkim naokoło.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2005-03-01 10:23:30

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> Tak.Dawniej byla lekiem na rozne choroby / skutecznym/. Pozniej
> przyszla moda na te z apteki: rutinoscorbin, rutisol itp. A do ogodka to
> skalniak i igaki , przed kazdym /no , troche przesadzam /domem
> jednakowo. To miejsca na rute nie ma :-) . A ja i tak posadze.

Ja mam - co prawda nie leczę sie nią, ale ładna jest. I chyba
trochę mszyce odstrasza.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

18. Data: 2005-03-01 11:15:07

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:28a5.00000280.4223778e@newsgate.onet.pl...
> Marta poprawiła błąd w splagiatowanym tekście:
> Pozdrawiam korekcyjnie, :-)

Chciałeś chyba napisać w zacytowanym tekście.
Owszem, autor nie podał źródła ale zaraz plagiat !!
To przecież nie była praca dyplomowa :-)
pozdrawiam, Bogda

19. Data: 2005-03-01 11:27:20

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy ją próbowałam smakuje paskudnie. Wolę już smak i zapach cebuli ;-)
> Bardzo ciekawie wyglądają jej pierzaste listki :-)

Czy to może być kandydatka do wysępienia?
Oczywiście nie spieszy mi się ale wiosną jeśli można prosić o przygięcie
gałązeczki :-)
Przy okazji chciałam nawiązać do lawendy, niedawno pisaliśmy o jej
ewentualnych walorach przyprawowych.
Poniewaz moja wypowiedź była dość sceptyczna pragnę poinformowaź, że dwa dni
temu w programie "Gotuj z Pascalem"
właśnie wymieniony Pan użył jako przyprawy lawendy ale nazwał ja lawenda
spożywcza :-)
pozdrawiam, Bogda

20. Data: 2005-03-01 12:32:53

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl>
> Chciałeś chyba napisać w zacytowanym tekście.
> Owszem, autor nie podał źródła ale zaraz plagiat !!
> To przecież nie była praca dyplomowa :-)
> pozdrawiam, Bogda

Jednak boletus złamał prawo i nie zrobił tego w sposób nieświadomy. On
sobie z tego [autora] wręcz zakpił. Polecam lekturę:
http://www.prawo.ngo.pl/labeo/app/cms/x/4762
--
Pozdrawiam, Jerzy

No i gdzie ja dostane w Polsce taaaaka lawke?
Do niesky'ego
cięcie
Takie inne cebule
Roślinki