Małe pomidorki - co z nich zrobić do słoików?

1. Data: 2004-09-06 06:04:30

Temat: Małe pomidorki - co z nich zrobić do słoików?
Od: "Krysia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dużo małych pomidorków, takich dekoracyjnych, trochę większych od
winogron. Nie mam pojęcia co z nimi zrobić do słoików? Może ktoś ma jakiś
fajny przepis (najlepiej taki żebym po nocach nie obierała ich ze skórki, bo
na samą myśl cierpnie mi skóra). Wymyślcie coś!!!

1. Data: 2004-09-06 07:21:56

Temat: Re: Małe pomidorki - co z nich zrobić do słoików?
Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
bo
> na samą myśl cierpnie mi skóra). Wymyślcie coś!!!

Chcialabys zapakowac pomidorki ze skorkami do sloikow?
Uwazam, ze to zly pomysl gdyz nawet jesli wrzucisz do sloika surowe pomidory
i tak musisz je zapasteryzowac. POd wplywem ciepla pomidorki zrobia sie
bardzioej miekkie i przestana zyc w tak scislek symbiozie ze swoimi
skorkami. Efekt wizualny i smakowy takich pomidorkow- naprawde nieciekawy
jest... POmysl o zjadaniu malego miekkkiego pomidorka i twardej skorce ktora
niewiedomo skad znalazla sie w Twojej buzi..... Wiele osob pozbywa sie
skorek przecierajac pomidorki przez sito. Moim zdaniem szkoda robic papake z
malenkich pomidorkow. W takim ksztalcie jaki maja oryginalnie moga zima
trafic do salatki.....

Obieranie pomidorkow nie musi zajmowac calej nocy, jesli sie to madrze
technologicznie wykona. Ja ostrym norzem nacinam krzyzyk na pomidorku na
jego czubku ( po przeciwnej stronie niz szypulka pomidorka). Wrzucam
pomidorki do garnka i zalewam wrzatkiem na 10 minut. Wylewam wode i skorka
sama odchodzi.... W 10 minut obieram 3 litrowy garnek pelen pomidorkow.

Na moich polkach jest ok 40 sloikow z pomidorami na rozne sposoby ( nie
liczac suszonych pomidorkow). Koktajlowki poupychalabym ciasno do
wyparzonych sloikow, dodajac czosnek, kawalek czuszki (peperonki), 2-3
listki sierzej bazylii, lyzeczke soli. Zakrecic, zapasteryzowac. W czasie
pasteryzacji z pomidorkow powstanie mily sok, ktoy przykryje je w sloikach.
Inny pomysl: Poupychac pomidorki do sloikow bez przypraw, Podsmazyc
czosnek, cebulke, pokrojone, obrane ze skorki pomidory (nie musza byc
koktajlowe), ziola, przyprawy, zmiksowac i powstalym plynem zalac pomidory w
sloikach. Zakrecic, zapasteryzoawac.

pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-09-06 07:48:09

Od: "Krysia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> na samą myśl cierpnie mi skóra). Wymyślcie coś!!!

Dzięki, spróbuję je obrać tak jak radzisz i wykorzystam Twój przepis. Gdybyś
tak jeszcze napisała skąd mam wziąć świeżą bazylię (nigdzie nie widziałam)
to byłabym wdzięczna.

Pozdrowienia. kd

1. Data: 2004-09-06 08:51:15

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Co roku zaprawiam mnóstwo małych pomidorków i są genialne zimą - otworzyć,
dodać oliwy i makaronu, albo do różnych gulaszy itd.
Ja pakuję umyte (nieobrane) do słoików przepłukanych spirytusem, dodaję
pokrojone ząbki czosnku, zamykam i gotuję w dużym garnku ok 40 min. Trzymają
się wiele miesięcy.
pozdr
gagatka

1. Data: 2004-09-06 08:55:18

Od: "Trafak" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zalewasz to czymkolwiek?
czy tak po prostu puszczają sok?

1. Data: 2004-09-06 09:06:20

Od: "Krysia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja pakuję umyte (nieobrane) do słoików przepłukanych spirytusem, dodaję
> pokrojone ząbki czosnku, zamykam i gotuję w dużym garnku ok 40 min.

Bardzo mnie interesuje ten przepis, ale tak jak Trafak chciałabym wiedzieć
czy czymś je zalewasz i o tym zapomniałaś napisać czy pakujesz do słoików
bez żadnej zalewy.
Odpowiedz, proszę. Pozdr. K.

1. Data: 2004-09-06 15:39:31

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Gdybyś
> tak jeszcze napisała skąd mam wziąć świeżą bazylię (nigdzie nie widziałam)

z supermarketu??
na dziale z ważywami

1. Data: 2004-09-06 17:28:35

Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 06 Sep 2004 17:39:31 +0200, Alko napisał(a):

skąd mam wziac swieza bazylie (nigdzie nie widzialam)

> z supermarketu??
> na dziale z wazywami

w dziale z waRZywami, w doniczkach rosna, zapewne obok szczypiorku,
chociaz ostatnio widzialam je w chlodziarce (!) po 5 zeta prawie.

1. Data: 2004-09-06 21:17:49

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia wrote:

> Bardzo mnie interesuje ten przepis, ale tak jak Trafak chciałabym
wiedzieć
> czy czymś je zalewasz i o tym zapomniałaś napisać czy pakujesz do słoików
> bez żadnej zalewy.

rok temu za przepisem z gazety wpakowalem do sloikow pomidory pokrojone
w grube plastry przekladane plastrami cebuli, zakrecilem i
pasteryzowalem. sloiki niby trzymaly, ale z miesiac pozniej otworzylem
probnie i okazalo sie, ze wszystko w srodku smierdzialo, szczegolnie
popsuta cebula. niedlugo pozniej reszta sloikow sama zaczela puszczac.
to wina cebuli, czy cos jeszcze bylo nie tak? przed zakreceniem sloikow
dodalem oliwy na dno, po pasteryzacji ok. 1/5 sloika byla w soku.

po tamtym eksperymencie bylem pewien, ze ten przepis, to byl jakis
wymysl dziennikarza z gazety, ale czytajac posty z tego watku znow
sie zaczynam nakrececac na kolejne proby z pomidorami.

--
Andrzej GG: 5404692

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-09-07 06:25:42

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasJa" <fiume(skasujto)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> w dziale z waRZywami, w doniczkach rosna, zapewne obok szczypiorku,
> chociaz ostatnio widzialam je w chlodziarce (!) po 5 zeta prawie.

to ja widziałem po 3 żywe

a jeśli chodzi o te wazywa to poprostu zjadło mi w trakcie pisania r (aż
taki niekumaty co do języka polskiego to nie jestem)
^^

Trochę OT - polska wędlina w Anglii
przyprawy do zapiekanych warzyw
Lodowka i kuchenka.