Re: Maliny - cięcie

From: "johnny" <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Maliny - cięcie
Date: Sat, 10 Oct 2009 21:50:48 +0200

Użytkownik "Dirko" powtarza pierdoły:

> Hejka. Oj, Johnny, Johnny piep..ysz jak potłuczony. :-) Przecież leku
> pyta o Polanę a nie tradycyjne odmiany o których cięciu napisałeś.

Oj Dirku!!! Pomyśl chwilke nim zaczniesz siać dezinformacje na grupie.
Odmiana Polana POTOCZNIE zwana jednoroczną, poprawnie nazywać się winno
odmianą POWTARZAJĄCĄ owocowanie. W istocie rzeczy drugie kwitnienie i
owocowanie jest w roku następnym.

Ale po kolei, łopatologicznie.

Sadzisz karpę na wiosnę. Rosną pędy. Pierwsze kwitnienie ma miejsce w lipcu,
a owocowanie późnym latem i przy dobrym układzie pogody trwa nawet do
przymrozków. Czyli można śmiało powiedzieć że owocuje na pędzie
jednorocznym. Poczym nadchodzi zima, potem wiosna i co? I nasza Polana
POWTARZA kwitnienie w tradycyjnym dla malin wiosennym okresie kwitnienia.
Więc jest już to pęd dwuletni! , który definitywnie wycinamy na jesień lub
wiosnę bo jest zaschniety na amen. Oczywiscie można wycinać Polanę co roku
na jeseń, ale wtedy pozbawiamy się drugiego owocowania, wiosennego.

Pozdrawiam powątpiewająco Johnny