Mały niejadek

1. Data: 2001-06-20 11:12:37

Temat: Mały niejadek
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domku człowieczka w wieku lat 4. I mam problem z pomysłami na posiłki,
bo on nie jada w ogóle: ziemniaków, owoców w każdej innej postaci niż sok, w
zupach również wybrzydza, z mięs tylko mielony i schabowy oraz smażone
piersi z drobiu, zero surówek w miarę chętnie zupy mleczne z wykluczeniem
wszelkiego rodzaju płatków.
I ostatni stwierdziłam że jego dieta stała się dość monotonna, może ktoś ma
ciekawe pomysły co by takiego wybredniaka zadowoliło.
Poroszę pomóżcie bo oświjeję przy każdym posiłku.
Dorunia

1. Data: 2001-06-20 11:18:15

Temat: Odp: Mały niejadek
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zupach również wybrzydza, z mięs tylko mielony i schabowy oraz smażone
> piersi z drobiu, zero surówek w miarę chętnie zupy mleczne z wykluczeniem

Może troszkę przegłodzić? Na ogół organizm dziecka sam wie, czego mu brakuje
i ile powinien jeść. A może przyzwyczaiłaś go do tego, że jeśli czegoś nie
zje, to mama natychmiast ugotuje coś innego?

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-06-20 11:27:20

Temat: Re: Mały niejadek
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałam go przegłodzić, niestety to niewiele dało bo i tak zjadał tylko
to co lubi. Jeśli nie był co innego do jedzenia to poprostu nie jadł.

1. Data: 2001-06-20 11:44:42

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
: Może troszkę przegłodzić? Na ogół organizm dziecka sam wie, czego mu brakuje
: i ile powinien jeść. A może przyzwyczaiłaś go do tego, że jeśli czegoś nie
: zje, to mama natychmiast ugotuje coś innego?

Przede wszystkim nie powinnas pozwolic na podjadanie miedzy posilkami. A tak jak
stwierdzil Dominik moze dziecko przeglodzic? Teraz jest wiosna, wiec dzieci nie
za bardzo maja apetyt, nabiegaja sie, opija napoi to i nie maja checi na
"cokolwiek", a przyzadzenie "kolorowych" kanapek nie wchodzi w gre?
podejrzewam, ze to, iz nie je ziemniakow nie jest tragedia, bo przeciez ryz i
makaron jest zdrowszy, a jesli lubi kotlety mielone to przeciez mozna mu oprocz
typowego zrobic "pozarski" czyli z kurczaka.

1. Data: 2001-06-20 11:51:31

Od: Katarzyna Brzezinska <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia wrote:

> [...]
> ciekawe pomysły co by takiego wybredniaka zadowoliło.
> Poroszę pomóżcie bo oświjeję przy każdym posiłku.

Znałam trzylatka, który odżywiał się wyłącznie: makaronem z sosem
pomidorowym i kiełbasą, zapieczonym w piekarniku; ryżem z sosem
pomidorowym; smażonym mięsem i frytkami; zupą z soczewicy lub
(Tele)pizzą. Owoców nie jadał, na śniadanie płatki z mlekiem + kakao.
Czasem jakiś jogurt.
Nie wiem, czy wyrósł z tego, ale może coś z tego menu będzie pasować
Twojemu czterolatkowi.

Kasia

1. Data: 2001-06-20 12:46:13

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorunia wrote:

> Próbowałam go przegłodzić, niestety to niewiele dało bo i tak zjadał tylko
> to co lubi. Jeśli nie był co innego do jedzenia to poprostu nie jadł.

Bądź twarda - z głodu nie umrze (instynkt mu na to nie pozwoli)
Nie chce jesć - jego strata :)

sadyl

1. Data: 2001-06-20 12:54:17

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w domku człowieczka w wieku lat 4. I mam problem z pomysłami na
posiłki,

A sprobuj go moze zachecac ciekawymi opowiesciami: jak to kurczaka tak
przyrzadzonego zjadl Napoleon po wielkiej bitwie, jak to takimi a takimi
kanapkami zajadali sie gladiatorzy, taka zupa to powstala na dworze krola
francuskiego, albo przynajmniej szczegolowo opowiedz mu jak sie takie danie
robi itp itd. Najgorsza dla mnie kiedy bylem niejadkiem (a co, mialem tak)
byla z tego co pamietam monotonia i strata czasu podczas posilkow. Chociaz
teraz zobaczylem, ze ma dopiero 4 lata, to moze byc troche za malo na taka
propagande kuchni... Tak czy inaczej kluczem moze byc dotarcie do wyobrazni.

Jader

1. Data: 2001-06-20 13:03:00

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ma
> ciekawe pomysły co by takiego wybredniaka zadowoliło.
> Poroszę pomóżcie bo oświjeję przy każdym posiłku.

Mysle, ze nie powinnas sie tym przejmowac. Ja bylam wlasnie takim niejadkiem
a i teraz, pomimo, ze polubilam w koncu jedzenie, nie jem zbyt urozmaiconych
posilkow. I zyje i mam sie dobrze. Dokladnie jak to ktos juz powiedzial w
tej dyskusji: organizm sam wie, czego potrzebuje i to nie tylko organizm
dziecka:)
Pozdrawiam (tego czterolatka tez)
Magda

1. Data: 2001-06-20 13:12:43

Od: "Ania S." <A...@p...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglodzenie nic nie da. Jak bylam mala to dziadek probowal mnie
przeglodzic
po 1,5 dnia skapitulowal.
A co do monotonnosci diety to moze dawaj mu do picia duzo sokow
multiwitamina
na niedobor witamin. Siostry syn (3 lata) zjada wylacznie kaszke na
sniadanie i kolacje i
miesko (jakikolwiek) na obiad. Pije do tego olbrzymie ilości multiwitaminy
Dziecko jest bardzo zdrowe

Ania S.

1. Data: 2001-06-20 13:33:46

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie po prostu ruszyły wyrzuty sumienia że może nie robię wszystkiego by
zachęcić go do urozmaiconej diety.
Dzięki wszystkim za rady :-)))
Użytkownik "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> napisał w
wiadomości news:9gq6u6$n4f$1@news.tpi.pl...

> [...]
> tej dyskusji: organizm sam wie, czego potrzebuje i to nie tylko organizm

warzywne zapiekanki?
Kalendarium spiżarniane?!!
kombiwar
Porozmawiajmy o biscotti