Mam problem z dzieckiem!Pilne!

1. Data: 2004-06-08 13:04:49

Temat: Mam problem z dzieckiem!Pilne!
Od: "matias" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jestem Ciotką 15-letniej Asi i obecnie przebywa ze mna,więc to ja zajmuję
się jej wychowaniem. Od dluższego czasu mam z nią problemy, mianowicie coraz
częściej nie wraca do domu na noc. Mam podstawy by podejrzewac ją o
spożywanie narkotyków(amfetamina). Z toważystwem w jakim się znalazła ja
osobiście nie chcialabym mieć nic wspólnego. Są to ludzie starsi od niej o
5-6 lat, podejrzewam że zdobywają pieniądze w nielegalny sposób. Moja
siostrzenica potrzebuje zmiany otoczenia i ciągłej obserwacji.
Chciałabym ją umieścic w szkole zamkniętej, odizolowując ją w ten sposób od
dotychczasowego towarzystwa, bowiem to one jest najprawdopodobniej przyczyną
dużych problemów. Nie daje sobie sama z nią już rady, nie chce ze mną
rozmawiać, zamyka się w sobie. Myślę że taka szkoła pomogła by jej wrócic do
relnego świata. Potrzebuję adresów bądź jakichkolwiek informacji o tego typu
szkołach.
Z góry dziekuję za pomoc!
Patrycja

2. Data: 2004-06-09 15:51:52

Temat: Re: Mam problem z dzieckiem!Pilne!
Od: "Jola" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Informacje takie otrzymasz w najbliższym Kuratorium Oświaty

3. Data: 2004-06-12 22:07:03

Od: "Bogusław Szelest" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Informacje takie otrzymasz w najbliższym Kuratorium Oświaty

Wątpie...

Ale po co od razu szkoła o zaostrzonym rygorze, zamknięta, itp. Nie wiem,
czy takowe w obecnych czasach są. Kojarzą mi się nieodzownie ze szkołami
przyklasztornymi.
Proponuję otwarcie porozmawiać z siostrzenicą. Od razu prosto z mostu
powiedzieć co się myśli o jej późnych powrotach i kategorycznie jej tego
zabronić. Jak się spraw nie będzie stawiało jasno to i żadna szkoła nie
pomoże. Kiedy dziecko wraca kiedy chce, a nie kiedy chcą rodzicie
(opiekunowie), to albo już nie jest dzieckiem, albo już nikt nie ma nad nim
władzy.

Pozdrawiam i życzę sukcesów wychowawczych,
Bogusław

4. Data: 2004-06-13 09:03:50

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Szelest" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<..>
> Proponuję otwarcie porozmawiać z siostrzenicą. Od razu prosto z mostu
<..>
1. Zapobiegliwy rodzic:
Dziecko kończy lekcje, (wyraźne rządanie); telefon, podjedża.
Nie ma dziecuszka, rano w szkole, (telefon) za chwilę przywozi.
2. Inny (skrajny) przypadek:
Tata we wrześniu (!) przychodzi dowiedzieć się o wyniki synka.
-z PORZEDNIEGO roku! /wcześniej brak kompletny kontaktu/.
Dziecuszko powtarza klasę i nie uczęszcza od 1-go...(wezwanie).
Świadectwa nie pokazało w domu, bo składek nie zapłaciło...mu nie dali(!?)
Dali.. dali...tylko nie wziął...
Kasa na bilety PKS, szła na bilety ale na na mecze żużlowe.

Roman
--
______________________
FAQ grupy pl.soc.edukacja

5. Data: 2004-06-13 09:57:07

Od: Grendel <g...@h...gov> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Jun 2004 15:04:49 +0200, matias napisał(a):

> Od dluższego czasu mam z nią problemy, mianowicie coraz
> częściej nie wraca do domu na noc.

Po pierwszym razie powinna odbyć się uczciwa rozmowa i ustalenie zasad
współżycia. Jeśli dziecku pozwala się na coś, ono uznaje to
za normę i nie widzi nic złego w tym co robi.

> osobiście nie chcialabym mieć nic wspólnego. Są to ludzie starsi od
> niej o 5-6 lat, podejrzewam że zdobywają pieniądze w nielegalny
> sposób.

Powiem tak - moje dzieci (z 32 osobowej klasy 'adoptowałem' już chyba
trójkę ;)) wiedzą dobrze, jakie zasady obowiązują. Wystarczy jedno
słowo, by kumple zniknęli spod szkoły, a uczeń /uczennica wzięła
się do nauki ;)

A tak swoją drogą, to po roku uczenia (i wychowywania) w szkole, jestem
jekko przerażony. Szkoła i uczniowie są niczym soczewka, w której
skupiają się wszystkie zjawiska społeczne, które nas otaczają.
Kiedyś pewne rzeczy były nie do pomyślenia...

Dziś borykam się z problemami, które wynikają chociażby z tego, że
spora część uczniów pochodzi albo z rodzin rozbitych (czasami po
sporych przejściach), patologicznych, albo po prostu - rodzice nie radzą
sobie z przytłaczającą rzeczywistością (praca po nocach, albo cały
tydzień poza domem) przez co cierpią ich relacje z dziećmi. A nie
czarujmy się - nastolatek potrzebuje wzorców i autorytetów. Jeśli nie
znajdzie ich u rodziców, poszuka innych - nawet u kolegów na ulicy.

--
Grendel

6. Data: 2004-06-13 20:36:46

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

<..>
Ach ta dyslekcja..._żadanie_ miało być
;-(
Roman

7. Data: 2004-06-14 17:04:26

Temat: OT
Od: iwona <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

RomanO napisał:

> Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
>
> <..>
> Ach ta dyslekcja..._żadanie_ miało być

Jak poprawiać, to poprawiać - raczej *dysleksja* ;))

--
iwona
http://zsilubin.glt.pl ::: http://forumlubin.glt.pl

8. Data: 2004-06-14 17:30:42

Temat: Re: OT
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwona" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

wiadomości

> Jak poprawiać, to poprawiać - raczej *dysleksja* ;))

...nie raczej, a na pewno...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

9. Data: 2004-06-14 17:41:38

Od: iwona <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał:

> ....nie raczej, a na pewno...

Po prostu chciałam być miła LOL

--
iwona
http://zsilubin.glt.pl ::: http://forumlubin.glt.pl
nuda, panie, chyba czas na prowokację [nosowska]

rosyjski korepetycje konwersacje wwa
programowanie projekty prace edukacja
[FREE] zarzadzanie - skrypty
Arkusze i rozporzadzenie