Marchewka w śmietanie

1. Data: 2003-06-09 21:36:59

Temat: Marchewka w śmietanie
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio przewija się tu temat marchwki
W jakimś moim notatniku znalazłam taki przepis
Przyznam się, że nigdy nie próbowałóam tego zrobić, ale może kogoś to
zainteresuje
Proszę o podzielenie się wrażeniami

Stopień trudności: 1

Koszt: 1

Czas: 1 godzina

Przygotowanie: 30 minut

Duszenie: 30 minut

Składniki dla 4 osób:

17kg marchwi

2 łyżki masła (47dag)

1 łyżka cukru (1,57dag)

14 litra wywaru z jarzyn

18 litra śmietany

2 łyżki posiekanej natki pietruszki

biały pieprz

Przyrządzanie:

1. Marchew wyszorować pod bieżącą zimną wodą, obrać lub oskrobać,
opłukać, osuszyć i pokroić w słupki grubości 17cm.

2. W naczyniu roztopić masło, skarmelizować cukier. Pokrojoną marchew
przełożyć do naczynia, wymieszać dokładnie tak, aby karmel pokrył marchew
całkowicie. Wlać gorący wywar i dusić marchew pod przykryciem około 25-30
minut. Po 15 minutach zdjąć pokrywkę i odparować płyn.

3. Ugotowaną marchew wymieszać ze śmietaną, doprawić do smaku i posypać
natką pietruszki.

Rada:

Jeżeli ktoś nie lubi marchwi na słodko, może zrezygnować z cukru i
usmażyć posiekaną cebulę na maśle. Zamiast śmietany można dodać jarzyny i
12 łyżeczki zmielonych suszonych grzybów.

Pozdrawiam bardzo serdecznie

Monika

1. Data: 2003-06-10 06:34:59

Temat: Re: Marchewka w śmietanie
Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieśmiało zapytam, na ile dni przeznaczona jest taka porcyjka dla 4 osób (17
kg marchwi, 14 litra wywaru, 18 litra śmietany) ?

Danka

1. Data: 2003-06-10 07:45:06

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Nieśmiało zapytam, na ile dni przeznaczona jest taka porcyjka dla 4 osób
(17
> kg marchwi, 14 litra wywaru, 18 litra śmietany) ?

A czy to ważne ??
wyglada smakowicie :D

Ja tam zawsze lubiłem duze porcje :)

Marek

1. Data: 2003-06-10 07:53:53

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka napisał:
> Nieśmiało zapytam, na ile dni przeznaczona jest taka porcyjka dla 4 osób (17
> kg marchwi, 14 litra wywaru, 18 litra śmietany) ?
>
> Danka

Monika chyba przecinki zjadla ;-)

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-10 13:02:07

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> Nieśmiało zapytam, na ile dni przeznaczona jest taka porcyjka dla 4 osób (17
> kg marchwi, 14 litra wywaru, 18 litra śmietany) ?

To ja sie tez spytam, jakiej wielkosci ma byc ta marchew, jesli trzeba
ja pokroic w slupki o grubosci 17cm? :)

Th.

1. Data: 2003-06-10 13:18:28

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to przepis z podręcznika "kuchnia stajenna"

(przepraszam za złośliwość.....nie chcę nikogo urazić, po prostu troszkę
mnie rozbawiły proporcje)
czekam na korektę

Danka

1. Data: 2003-06-10 13:35:43

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

-------
> Monika chyba przecinki zjadla ;-)
=======
To receptura na śniadanko dla rodziny słoni w ZOO.

waldek
=======

Zawijaski na szybko, niezła przystawka
Grzanki z niespodzianką-przepis