Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.

21. Data: 2016-09-20 19:52:55

Temat: Re: Margaryny zakazane, ale nie w Polsce niestety.
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

cef wrote:

> Jesteś pewien, że ktokolwiek to je?

nie. producenci tak dla jaj sobie produkują

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

22. Data: 2016-09-20 20:21:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 19:32 cef <c...@i...pl> pisze:

> Przecież ten tak zohydzony przez Ciebie
> olej palmowy to jakiś ułamek produktów rynkowych.
> Podlinkowałeś artykuł do Palmy. O Matko - przecież tego
> nawet w czasach zatęchłej komuny nie dodawało się do niczego
> (no chyba, że już naprawdę nie było nic innego) co najwyżej można było
> na tym usmażyć faworki. A jak ktoś ogólnie przepada za niezdrowym
> jedzeniem,
> to już mu wszystko jedno czy frytki na tym smażone czy inne czipsy.
> Nie przeginasz czasem z tym dzieleniem się lękami
> i sianem niepokoju o zgubnych skutkach obecności na rynku i w produktach
> [...]

Przyganiał kocioł...
Każdy sam musi to określić, w końcu po to mamy mózgi, by z nich korzystać.
Dziwi mnie raczej, że muszę to tłumaczyć.
Dlatego tym razem nie linkowałem materiałów z sieci, za to namawiałem do
szukania we własnym zakresie.
Naprawdę nie chcę zaglądać nikomu do gara, ale Ty też nie zaglądaj do
mojego!

--
Trefniś

23. Data: 2016-09-20 20:47:24

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 19:52 masti <g...@t...hell> pisze:

> nie. producenci tak dla jaj sobie produkują

Dla jaj?
http://demotywatory.pl/985646/Jajka-na-twardo

Fajne, równiutko można je pociąć.
Smacznego!

To nie fake, widziałem takie w "Wiem co jem" z Katarzyną Bosacką.

--
Trefniś

24. Data: 2016-09-20 20:48:40

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-20 o 20:21, Trefniś pisze:

> [...]
> szukania we własnym zakresie.
> Naprawdę nie chcę zaglądać nikomu do gara, ale Ty też nie zaglądaj do

Martwi mnie raczej ta obsesja, do tego brak konsekwencji:
raz w każdej prawie margarynie ten olej palmowy a za chwilę,
że margaryna to margines rynku itp.
Trudno nawet podjąć dyskusję.

25. Data: 2016-09-20 20:55:04

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-20 o 19:52, masti pisze:

> nie. producenci tak dla jaj sobie produkują

No ale to jest w rzeczach (pomijam czy śladowo czy zauważalnie),
które nie uchodzą za specjalnie zdrowe i nie spożywa się też raczej
samego oleju,
tak jak można by powiedzieć np o żółtym serze.
Jak ktoś już tu pisał z umiarem można sporo rzeczy.

26. Data: 2016-09-20 21:11:10

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> [...]
>
> Fajne, równiutko można je pociąć.
> Smacznego!
>
> To nie fake, widziałem takie w "Wiem co jem" z Katarzyną Bosacką.

wiem, żenie.nawet nie tak trudno zrobić:)

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

27. Data: 2016-09-20 21:13:43

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 20:48 cef <c...@i...pl> pisze:

> Martwi mnie raczej ta obsesja, do tego brak konsekwencji:
> raz w każdej prawie margarynie ten olej palmowy a za chwilę,
> że margaryna to margines rynku itp.
> Trudno nawet podjąć dyskusję.

Ty cef rzeczywiście jesteś mocno nieskoordynowany, dlatego proponowałem
End Of Discussion, mam prawo wybierać poziom dyskusji i dyskutantów.

Ale dla pozostałych czytających (a ty teraz czytaj ze z r o z u m i e
n i e m bo nie mam zamiaru znów tłumaczyć, jak komu mądremu)...

W USA rynek margaryn od dłuższego czasu jest na cenzurowanym:
http://krytykkulinarny.pl/2014/01/koniec-epoki-marga
ryny/

Dlatego topniejący rynek (czyli wygaszany nawet przez Unilever!) nietrudno
było zamknąć.
Można pochwalić się - "dbamy o zdrowie społeczeństwa, wycofujemy szkodliwą
margarynę i tłuszcze utwardzane".
Kiedy wszyscy cieszą się z pewnego postępu, wprowadzane są kolejne
produkty o co najmniej niedowiedzionej nieszkodliwości. Do tego na
znacznie większą skalę (porównajcie wpływy z margaryn, a choćby GMO)!
Ciężko było? Nic nie poradzę, pisałem po polsku.

Słaby polemista przekonuje jednego, dobry przekonał trzeciego - mogę
pozwolić sobie na pomijanie ślepych uliczek, nadal proponuję EOD.

--
Trefniś

28. Data: 2016-09-20 22:00:45

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-20 o 21:13, Trefniś pisze:

> Ty cef rzeczywiście jesteś mocno nieskoordynowany, dlatego proponowałem
> End Of Discussion, mam prawo wybierać poziom dyskusji i dyskutantów.

I dlatego większość swoich dyskusji kończysz EOD :-)

> Ale dla pozostałych czytających (a ty teraz czytaj ze z r o z u m i
> e n i e m bo nie mam zamiaru znów tłumaczyć, jak komu mądremu)...

No ale to jest jakby nie na temat.

29. Data: 2016-09-20 22:36:24

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 22:00 cef <c...@i...pl> pisze:

> I dlatego większość swoich dyskusji kończysz EOD :-)

Cóż - człowiek żyje krótko i ma prawo wybierać sposób spędzania wolnego
czasu.
Jeśli tego nie robisz, spróbuj.

> No ale to jest jakby nie na temat.

Sam widzisz, że masz problemy z rozumieniem słowa pisanego.
Zapraszam do innych dyskusji, możesz nawet osobiście wybrać temat.

--
Trefniś

30. Data: 2016-09-21 06:48:24

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-20 o 22:36, Trefniś pisze:

> Cóż - człowiek żyje krótko i ma prawo wybierać sposób spędzania wolnego
> czasu.
> Jeśli tego nie robisz, spróbuj.

Ciekawy sposób zdefiniowania własnej nieporadności.

> Sam widzisz, że masz problemy z rozumieniem słowa pisanego.
> Zapraszam do innych dyskusji, możesz nawet osobiście wybrać temat.

Samo słowo pisane to za mało.
Musi być jeszcze pisane z sensem, żeby można było dyskutować.
Nie bawią mnie takie grzecznościowe przepychanki, ale postaram się
wdepnąć przy jakiejś okazji.

Cukinia
Bakłażan - letnia miłość na jesień
Jak żyć, co jeść?
Banalnie proste do zrobienia, tanie i pyszne !!
Nie ma mnie.