Marznące końcówki - gdzie sie udac?

1. Data: 2002-10-09 11:34:34

Temat: Marznące końcówki - gdzie sie udac?
Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegos czasu gdy robi sie troche chlodniej
marzna mi wszystkie ;) koncowki: palce rak, nog, nos.
Mam 33 lata.

Gdzie szukac powodu - do kogo sie udac?

-
skanowanie dobre i tanie www.skanowanie.com.pl
-

2. Data: 2002-10-09 12:08:32

Temat: Re: Marznące końcówki - gdzie sie udac?
Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Gdzie szukac powodu - do kogo sie udac?
>
> Mam identycznie, i mysle ze to jest wina zlego krazenia i nie wiem czy cos
sie da z tym zrobic. Podobno jak sie je duzo surowych warzyw i owocow to
cieplota ciala sie podnosi.

3. Data: 2002-10-09 16:21:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od jakiegos czasu gdy robi sie troche chlodniej
> marzna mi wszystkie ;) koncowki: palce rak, nog, nos.

Powiedz lekarzowi w rejonie... delikatnie sugerując, że może to być
niewielka niedoczynność tarczycy - tak, żeby Cię na badania hormonów wysłał.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2002-10-10 05:52:42

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao1l4j$4iv$1@news.onet.pl

> Powiedz lekarzowi w rejonie... delikatnie sugerując, że może to być
> niewielka niedoczynność tarczycy - tak, żeby Cię na badania hormonów
> wysłał.

Rownie dobrze może mu powiedzieć, żeby mu zlecił komórki LE, przeciwciała
przeciwjądrowe, USG brzucha, TK głowy, RTG klatki piersiowej, USG
serca....
To, co opisujesz nie jest typowe dla niedoczynności tarczycy. Nawet jeśli
lekarz ogólny podejrzewał by niedoczynność tarczycy - są inne badania,
które powinien wykonać screeningowo w takiej sytuacji.

Ale cieszę się, że nie zaproponowałaś od razu rezonansu całego ciała.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
** Life is too complex for oral communication. **

5. Data: 2002-10-10 07:45:02

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>
napisał w wiadomości

> Ale cieszę się, że nie zaproponowałaś od razu rezonansu całego ciała.

:-)))))))))))))

HaNkA

6. Data: 2002-10-10 07:55:31

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:ao34ed$8lo$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> są inne badania,
> które powinien wykonać screeningowo w takiej sytuacji.

Świetnie... To może podaj jakie są te badania, bo tak się dziwnie składa, ze
lekarzom pewne rzeczy trzeba sugerować... sam jesteś z brażny, więc
powinieneś to wiedzieć. ;-)

> Ale cieszę się, że nie zaproponowałaś od razu rezonansu całego ciała.

Nie całego ciała nie, ale w dalszej diagnostyce przydaje się obejrzenie
przysadki mózgowej... ;-)

--
Joanna, z niedoczynnością tarczycy i marznącymi jeszcze czasem kończynami...
mimo przyjmowania hormonów.

7. Data: 2002-10-10 08:21:07

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao3btj$1dg$1@news.onet.pl

> Świetnie... To może podaj jakie są te badania, bo tak się dziwnie
> składa, ze lekarzom pewne rzeczy trzeba sugerować... sam jesteś z
> brażny, więc powinieneś to wiedzieć. ;-)

NIe jestem endokrynologiem, ani nawet internistą, ale kiedyś interesowałem
się endokrynologią...

W podejrzeniu niedoczynności tarczycy przyjąłbym taki tok postępowania:
1. Wywiad. Co do typowych objawów niedoczynności tarczycy. Metabolizm,
sen, umysł.
2. Badanie fizykalne. Zwłaszcza stan skóry, RR, tętno...
3. Wstępny screening - morfologia, glukoza, jonogram, cholesterol, ew. EKG
4. Po ocenie tego co wyżej - rozważenie oznaczenia poziomu hormonów
5. Zależnie od wieku chorego i od poziomów hormonów - leczenie
niedoczynności preparatem T4 albo skierowanie do dalszej diagnostyki
szpitalnej - z zamiarem wykonania na przykład testu z TRH rezonans
magnetyczny - bardzo odległa sprawa.

I zauważ, ze pisałem o sytuacji _uzasadnionego podejrzenia niedoczynnosci
tarczycy_.
Ludzie w obecnych czasach mają skrzywione pojęcie o pracy lekarza. Lekarz
przede wszystkim bada pacjenta. A badania dodatkowe to badania dodatkowe.
Żeby je zlecić trzeba wiedzieć po co i dlaczego. A na podstawie tego, co
napisał przedpisca nie wiadomo prawie nic.

> Nie całego ciała nie, ale w dalszej diagnostyce przydaje się
> obejrzenie przysadki mózgowej... ;-)

Jak wyżej.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Pacjent wykazywal tendencje do rytmu cwalowego."
(dr A.O.)

8. Data: 2002-10-10 08:39:09

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> NIe jestem endokrynologiem, ani nawet internistą, ale kiedyś interesowałem
> się endokrynologią...
Tez nie jestem ale cala moca popieram Marka. Kazdy slyszy co mu w duszy gra. Ja
przy takich objawach na pierwszym m-cu bym wykluczyl autoimmunologie ... Kolega
o rzut kamieniem pewnie cos serdecznego, a z bialego budynku z kratami
psychosomatyke. Pojedynczy objaw moze oznaczac _wszystko_.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

9. Data: 2002-10-10 09:03:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "suzuki nakai" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> Pojedynczy objaw moze oznaczac _wszystko_.

A pytanie było, co np. może...
i gdzie się udać... i dostał odpowiedź, że do lekarza, prawda?
Mogę dodać jeszcze prostszą odpowiedź - do sklepu z bielizną po ciepłe
skarpetki i jeszcze rękawiczki... a żeby nos nie marzł to trzeba do
kosmetyczki na serie zabiegów zwężających naczynka krwionośne - nos mniej
marznie i nie robi się czerwony... Tylko nie wiem, czy będzie
satysfakcjonująca.

10. Data: 2002-10-10 09:34:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Oct 2002, Marek Bieniek wrote:

> Ale cieszę się, że nie zaproponowałaś od razu rezonansu całego ciała.

co tam rezonans - najlepiej PET! :-)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl