Masło to czy margaryna?

1. Data: 2004-07-28 12:34:08

Temat: Masło to czy margaryna?
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem ostatnio kostkę masła "Z Warlubia" z napisem "masmal".
Sądziłem ze nazwa Masmal oznacza firmę produkującą masło tak jak "Jagr" na
innych, a nie nazwę margaryny.
Na opakowaniu nigdzie nie było wzmianki ze do masła cos dodano oprócz masła
jednak konsystencja i smak wyraźnie wskazuje na margarynę. Nawet wyciągnięte
bezpośrednio z lodówki jest miękkie.
Czy ktoś z Was zna ten rodzaj "masła".
Czy możliwe jest aby ktoś bez mojej wiedzy podstępnie usiłował karmić mnie
margaryna.
Czy istnieją jeszcze w Polsce jakieś instytucje kontrolne gdzie można by
przetestować takie podejrzane wyroby?

--
Tomasz

1. Data: 2004-07-28 12:55:43

Temat: Re: Masło to czy margaryna?
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisal(a):

>Kupiłem ostatnio kostkę masła "Z Warlubia" z napisem "masmal".

Jest tam napis "Masło"?

> [...]
>jednak konsystencja i smak wyraźnie wskazuje na margarynę. Nawet wyciągnięte

Jakis czas temu kupilem jakies _maslo_, ktore bylo miekkie po
wyciagnieciu z lodowki.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2004-07-28 13:15:55

Od: "Carlos" <c...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest wyjscie takie jakie ja stosuje nie jesc masla ani margaryny i powiem
moi mili z korzyscia dla zdrowia

1. Data: 2004-07-28 13:24:23

Od: "Bee" <b...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:sg8fg0523q97auv2qqkovrck9b4o2n6d4n@4ax.com...

> Jest tam napis "Masło"?

Właśnie. Masmal to _jest_ nazwa firmy, tak samo jak Jagr. Obie z Warlubia to
sobie mogą pisać, że masło "z Warlubia" - (o ile to jest masło). Jesli nie,
to mogą napisać np. "osełka smietankowa" czy "dobre smietankowe" ("dobre" -
w domyśle dobre masło), opakowanie podobne do opakowania masła, skład inny
ale nigdzie "masło" w nazwie nie występuje, to są kryci ;-)

Gosia

1. Data: 2004-07-28 13:28:15

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak konsystencja i smak wyraźnie wskazuje na margarynę. Nawet wyciągnięte

Też często dawałam się wpuszczać w maliny :-(
Ale od pewnego czasu, gdy nie ma tego masła które najczęściej kupuję, po prostu
patrzę na opakowanie, na zawartość tłuszczu, jeśli jest 82,5 % to oki.
Z mniejszym procentem muszą byc z domieszką tłuszczu roślinnego.

> Czy możliwe jest aby ktoś bez mojej wiedzy podstępnie usiłował karmić mnie
> margaryna.

No, to jest tzw. "wolnoamerykanka rynkowa" ;-)
> Czy istnieją jeszcze w Polsce jakieś instytucje kontrolne gdzie można by
> przetestować takie podejrzane wyroby?
Przetestować, to.... nie wiem.:-( . Ale jest taki twór, jak PIH (Państwowa
Inspekcja Handlowa)

Ps. Przeczytaj wszystko dokładnie na opakowaniu, może jest coś napisane
maciupkimi literkami (dla zmylenia przeciwnika ;-))),zobacz też ile jest
zawartości tłuszczu.

1. Data: 2004-07-28 13:37:43

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> patrzę na opakowanie, na zawartość tłuszczu, jeśli jest 82,5 % to oki.
> Z mniejszym procentem muszą byc z domieszką tłuszczu roślinnego.

Też tak myślałam,tylko pakując do koszyka zastanowiło mnie co ono takie
miękkie jak na te swoje 82,5. I co jak byk stoi napisane z dodatkiem
tłuszczy roślinnych. Ja to kupuje takie które w składzie ma tylko śmietankę.

Anet

1. Data: 2004-07-28 14:03:08

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale w czym problem? Albo jest napisane "masło", albo nie. Te wszystkie
"dobre ostrołęckie", "złote mazowieckie" itd. nie mają w nazwie słowa
"masło". Nie mają, bo mieć im nie wolno. Natomiast wyglądem etykiety
naśladują masło, niestety...

MJ

1. Data: 2004-07-28 17:22:53

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> miękkie jak na te swoje 82,5. I co jak byk stoi napisane z dodatkiem
> tłuszczy roślinnych. Ja to kupuje takie które w składzie ma tylko

Najgorsze jest to, że niektóre firmy paprzą także twory nazywane masłem,
gdzie nie ma w składzie wymienionych tłuszczów roslinnych. Niestety takie
coś zawsze będzie mi zajeżdżać margaryną! I maże się jakoś tak
podejrzanie... Na tych trzeba by kogos nasłać...
Najlepsze jest masło śmietankowe z Siedlec i z Garwolina w solidnych
250-gramowych kostkach :)
Pozdrawiam z maślanym spojrzeniem, Agata

1. Data: 2004-07-28 17:35:20

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepsze jest masło śmietankowe z Siedlec i z Garwolina w solidnych
> 250-gramowych kostkach :)
> Pozdrawiam z maślanym spojrzeniem, Agata

Mi pasi "maćkowy" z Gdańska, z Warlubia MASŁO też:-)
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-28 18:29:35

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "dobre ostrołęckie", "złote mazowieckie" itd. nie mają w nazwie słowa
> "masło". Nie mają, bo mieć im nie wolno. Natomiast wyglądem etykiety

A co z tymi które mają ogromny napis z przodu masło, a z tyłu maleńkim
drukiem z dodatkiem tłuszczy roślinnych.

Anet

Jagody
Sok z wisni w sokowniku - drylowac, czy nie?
Golabki w lisciach kiszonej kapusty
Kotlety mielone inaczej
Mamakrony i sosy