Maszyna do lodow

1. Data: 2006-06-27 19:31:25

Temat: Maszyna do lodow
Od: "R.i.P." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nabyliśmy ostatnio maszynę do lodów philipsa no i jesteśmy mocno
rozczarowani... :) Masa lodowa nijak nie daje sie zamrozić w tej
maszynie. Krążek w zamrażarce siedział w temp. -16C noc i dzień, a jak
wlaliśmy schłodzoną masę i zaczęliśmy kręcić to temp. masy była maks. 0
stopni :/
Czy ten krążek musi być bardziej zmrożony? Co robimy nie tak? Może
popsuta ta maszyna..?

Może ktoś posiada takową machinę diabelną albo inną i powie jak robić te
lody.
Pozdrawiamy.
RiP

2. Data: 2006-06-27 19:52:13

Temat: Re: Maszyna do lodow
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 27 juin 2006 ŕ 21:31:25, dans <e7s122$lnl$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez :

> [...]
> maszynie. Krążek w zamrażarce siedział w temp. -16C noc i dzień, a jak
> wlaliśmy schłodzoną masę i zaczęliśmy kręcić to temp. masy była maks. 0

A gdzie jest problem ?

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2006-06-27 19:59:18

Od: "R.i.P." <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> A gdzie jest problem ?

Tu że lody nie wychodzą, tylko zimna płynna masa jajeczno mleczno
smietanowa.

RiP

4. Data: 2006-06-27 20:26:06

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

R.i.P. schrieb:

> Tu że lody nie wychodzą, tylko zimna płynna masa jajeczno mleczno
> smietanowa.

-16 to trochę za wysoka temperatura. Ja schładzam do -24. Lody wychodzą
lekko miękkie, ale można je na trochę do zamrażarki potem wsadzić.

Waldek

5. Data: 2006-06-27 21:05:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 27 juin 2006 ŕ 21:59:18, dans <e7s2mb$s6h$1@inews.gazeta.pl> vous écriviez :

> Tu że lody nie wychodzą, tylko zimna płynna masa jajeczno mleczno
> smietanowa.

Ona maszynka do lodow powinna porzadnie wymieszac i troche schlodzic.
Potem lody polplynne-wymieszane wkladasz do zamrazalnika.

Jezeli, jak wyjmujesz, krazek jest tak zimny ze troche "parzy" palce,
to znaczy ze wszystko w porzadku. Tak wlasnie powinno byc.

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2006-06-27 22:29:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"R.i.P." <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
> ta maszyna..?
>
> Może ktoś posiada takową machinę diabelną albo inną i powie jak robić te

Ja trzymam naczynia maszynek w zamrażarce non stop, one mają taki płyn
magazynujący zimno jak pojemniki do turystycznych lodówek. To on musi
zamarznąć. Masę lodową po zrobieniu trzeba ochłodzić - włożyć do chłodziarki
i schładzać, aż zacznie gęstnieć, wtedy dopiero wlać do maszynki ależ
mieszadłem kręcącym się. Jeżeli nia ma mozliwości uzyskania niższej
temperatury - kręcić w maszynce, w zamrażarce. Po ukręceniu wyjmujemy
mieszadło i hartujemy lody przez jakiś czas.

7. Data: 2006-06-27 22:31:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> niższej temperatury - kręcić w maszynce, w zamrażarce. Po ukręceniu
> wyjmujemy mieszadło i hartujemy lody przez jakiś czas.

Moja zamrazarka jest ustawiona na - 50°C.

8. Data: 2006-06-28 10:55:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

R.i.P. wrote:
> [...]
> popsuta ta maszyna..?
>
> Może ktoś posiada takową machinę diabelną albo inną i powie jak robić te

-16st to moze byc troche za malo.
Generalnie maszynka nie produkuje gotowych lodow do spozycia, tylko cos,
co ma byc wlozone do zamrazarki po wymieszaniu i wstepnym schlodzeniu. W
efekcie powinna wyjsc gesta masa, ktora po ok. 2-3h w zamrazarce staje
sie lodami.

Sugestie:
- Sprobuj wstepnie schlodzic skladniki
- Sprobuj przestawic zamrazarke na nizsza temp. niz -16st
- Zobacz, czy aby nie wyjmujesz lodow za szybko z urzadzenia (zanim masa
sie schlodzi, trzeba ladnych pare min dac mu pomieszac

Pozdr.,
Shrek
(amator lodow)

9. Data: 2006-06-28 12:39:55

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jezeli, jak wyjmujesz, krazek jest tak zimny ze troche "parzy" palce,
> to znaczy ze wszystko w porzadku. Tak wlasnie powinno byc.

Ja mam maszynkę, w której cały pojemnik wkłada się do zamrażarki i
wymieszanych w nim lodów nie trzeba juz potem zamrażać. Ale ma jeden minus -
trzeba mieć dużą zamrażarkę :-(

POzdrawiam
Barbara i Maleńka

10. Data: 2006-06-28 12:46:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

> Ja mam maszynkę, w której cały pojemnik wkłada się do zamrażarki i
> wymieszanych w nim lodów nie trzeba juz potem zamrażać. Ale ma jeden
> [...]

Może to nie zamrażarka, a zamrażalnik z chłodziarki?

S!
Truskawki z makaronem
lekka kuchnia na lato/salatki
kartofelki