Maszynka do makaronu.

21. Data: 2016-01-27 01:42:00

Temat: Re: Maszynka do makaronu.
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-26 o 20:54, XL pisze:
> [...]
suszy w suszarce do grzybów :-D
> Zdjęcie telefonem pstryknięte, niedoświetlone - nie miałam głowy do ustawiania
lampy i blendy:
> http://www.fotosik.pl/zdjecie/efd01e7c8b4811c6
> Już prawie całkiem suchy, bo cienki. No, może troszkę jeszcze niech wyschnie, dla
pewności. Do niedzielnego rosołku będzie jak znalazł.. Teraz ósmą bezę na tort Dakłas
będę "zarabiać", mam albowiem fazę na bezy (też na zapas) - jajek jakoś mało poszło
ostatnio, więc nadmiarowe zagospodarowuję, bo zaraz będą następne - żółtka w
makaronie, a białka do bezy :-) :-)

Mniam mniam! Pozazdrościć.
Te wędzone karpie i miod z wlasnej pasieki to tez Twoje zdjęcia?

--
animka

22. Data: 2016-01-27 12:58:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 01:32 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> A tę maszynkę jak widzisz? Lipa czy nie?
> http://allegro.pl/maszynka-do-makaronu-ciasta-tytoni
u-hoffner-3w1-i5153090793.html

Szczerze mówiąc, po wyglądzie na zdjęciach nie potrafię z absolutną
pewnością ocenić.
Ta maszynka źle nie wygląda, choć szkoda, że nie widać owych pazurów
wydłubujących makaron spomiędzy wałków tnących.

Hoeffner to też nie jest firma krzak, ale raczej sieć sklepów (?). Nie ma
100% pewności jakości.
Ale "jakąś" opinię ma, skoro na innej aukcji Hoeffman jest sprzedawany
jako Hoeffner (też maszynka do makaronu, ale 35 zł drożej).

Elementy tnące ze stali nierdzewnej, z daleka radziłbym trzymać się od
wałków tnących z tworzyw sztucznych (ciasto potrafi do nich przylgnąć).

W opisie zachwalają możliwość cięcia tytoniu, oraz kawy. To dość ciekawe :)
Nie potrafię ocenić rzetelność sprzedającego z allegro, ale pomysł z
mieleniem/cięciem kawy jest dość oryginalny :)

To nie jest tak, że niektóre maszynki w ogóle nie robią makaronu.
Bywa tylko, że ciasto musi być bardzo suche (np. 10 jajek na 1kg mąki i
ani kropli wody), do tego podsuszone po wałkowaniu.
Takie ciasto ciężko się wyrabia, ciężko wałkuje (zwłaszcza, że trzeba
najcieniej), a przy cięciu wyschnięte boki rozkruszają się.
Jeśli ciasto zbyt wilgotne, owe pazury o których pisałem nie wyjmują
makaronu spomiędzy wałków tnących. Ciasto zbija się z powrotem w
nieforemne bryły. Do tego trzeba wypracować szybkość cięcia. Zbyt szybkie
lub za wolne sprzyja zaleganiu ciasta między wałkami.

Gwarancji nie dam, ale chyba można tej maszynce dać szansę.

--
Trefniś

23. Data: 2016-01-27 19:05:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-27 o 12:58, Trefniś pisze:

> [...]
> szybkie lub za wolne sprzyja zaleganiu ciasta między wałkami.
>
> Gwarancji nie dam, ale chyba można tej maszynce dać szansę.

Dzięki.
Jeśli chodzi o ilość jajek to wolałabym nie jeść makaronu niż robić go z
10 jajek :-)

--
animka

24. Data: 2016-01-27 19:19:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 19:05 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

(...)

> Dzięki.
> Jeśli chodzi o ilość jajek to wolałabym nie jeść makaronu niż robić go z
> 10 jajek :-)

Nabierzesz doświadczenia z tą maszynką :)

Hasłowo 10 jajek na kilogram mąki, ale część tych jajek zastępuje się
zwykle wodą.
Chodziło o pokazanie "suchości" masy - takie ciasto wyrabia się
rzeczywiście dość ciężko.
Wbrew pozorom, nawet jeśli ktoś wyrabia ciasta maszynowo, po pewnym czasie
ma odpowiednią konsystencję "w palcach" :) I w palcach właśnie będziesz
miała pamięć tej konsystencji ciasta, odpowiedniej dla swojej maszynki.

Jeśli zdecydujesz się na zakup, namawiam do podzielenia się opinią z grupą.

--
Trefniś

25. Data: 2016-01-27 20:11:10

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 stycznia 2016 01:35:32 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> A tę maszynkę jak widzisz? Lipa czy nie?
> http://allegro.pl/maszynka-do-makaronu-ciasta-tytoni
u-hoffner-3w1-i5153090793.html

Poiem tylko, że TAKĄ własnie miałam. Niestety.

26. Data: 2016-01-27 20:12:27

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 stycznia 2016 01:42:41 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

> [...]
makaronie, a białka do bezy :-) :-)

> Mniam mniam! Pozazdrościć.
> Te wędzone karpie i miod z wlasnej pasieki to tez Twoje zdjęcia?

Wszystkie zdjęcia na Fotosiku są moje = moich (i MŚK oczywiście) "wyrobów" :-)

27. Data: 2016-01-27 20:18:46

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 stycznia 2016 12:58:48 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
> Ta maszynka źle nie wygląda, choć szkoda, że nie widać owych pazurów
> wydłubujących makaron spomiędzy wałków tnących.

Niestety TĘ miałam poprzednio. Cóż, za 5 dych nie można się spodziewać cudów. Po
pierwsze - NIKLOWANE elementy (brrrr...), kiepskie wałki, no i po dwóch razach coś w
środku trzasnęło i zablokowało się "kręcenie".
Sama precyzja wykonania, na niekorzyść poprzedniej w porównwniu z obecną Marcato,
daje do myślenia... Wywaliłam i po wielkim namyślaniu się dwuletnim kupiłam wreszcie
Marcato.

> [...]
>
> W opisie zachwalają możliwość cięcia tytoniu, oraz kawy. To dość ciekawe :)

W życiu, przecież się wałki tnące stępią i potem makaron będzie się przyklejał i/albo
blokował wałki niepocięty.

> [...]
> lub za wolne sprzyja zaleganiu ciasta między wałkami.
>
> Gwarancji nie dam, ale chyba można tej maszynce dać szansę.

Wiem, ze ludzie kupuję i mają. Szukałam na forach dosyć długo. Jednak najlepsze
opinie ma Marcato. A mnie się nie chciało ryzykowac następnych kilkudziesięciu
złotych - żeby znowu ew. kupić jakiś szajs.

28. Data: 2016-01-27 23:01:23

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 20:18 XL <n...@g...com> pisze:

> [...]

> W życiu, przecież się wałki tnące stępią i potem makaron będzie się
> przyklejał i/albo blokował wałki niepocięty.

Miałem nadzieję, że zestawienie rzetelności sprzedawcy z oryginalnością
jego pomysłu wykaże absurd mielenia kawy. Stąd emotka.
Nawet próbowałem sobie to "mielenie" wyobrazić i wydaje się praktycznie
niemożliwe bez użycia
ciężkich narzędzi :)

(...)
> Wiem, ze ludzie kupuję i mają. Szukałam na forach dosyć długo. Jednak
> najlepsze opinie ma Marcato. A mnie się nie chciało ryzykowac następnych
> kilkudziesięciu złotych - żeby znowu ew. kupić jakiś szajs.

Tak właśnie wygląda ocena na podstawie zdjęć.
Najlepiej byłoby obejrzeć realnie i kupić w sieci.
Nie wiem, co mogło Ci się "zmielić" w mechanizmie.
Oczywiście wystarczy poluzowana śrubka/nit i sprawa załatwiona, bo jakichś
plastików tam nie widać.
Niestety, niezależnie od wszystkiego, Animka i tak zostaje sama ze swoją
decyzją :)
Gdyby jednak zaczęła polować na okazje - może udałoby się kupić Marcato.

--
Trefniś

29. Data: 2016-01-27 23:10:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .01.2016 o 23:01 Trefniś <t...@m...com> pisze:

(...)
> Niestety, niezależnie od wszystkiego, Animka i tak zostaje sama ze swoją
> decyzją :)
> Gdyby jednak zaczęła polować na okazje - może udałoby się kupić Marcato.

Mogłem nie spieszyć się z wysyłaniem...
Jeśli rzeczywiście Animka zdecydowałaby się na zakup używanej maszynki, to
musi się liczyć z jej dużym zużyciem przez cięcie tytoniu. Na pewno tytoń
to nie jest ciasto.

--
Trefniś

30. Data: 2016-01-27 23:54:14

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 27 stycznia 2016 23:01:30 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
> decyzją :)
> Gdyby jednak zaczęła polować na okazje - może udałoby się kupić Marcato.

Polecam Animce http://www.olx.pl , systematycznie zaglądając można tam BARDZO tanio
upolować skarby - mało, że dokupiłam sobie za połowę ceny (80 zł) oryginalną
NOWĄ=nieużywaną podwójną przystawkę do makaronu, to własnie dziś odebrałam kupiony od
fajnej babeczki za 100 złotych oryginalny NOWY nieużywany silnik/napęd Marcato do
mojej maszynki. Istotnie nowy i nieużywany - nawet jednej ryski nie ma na obudowie, a
co dopiero...
:-)
W e-sklepie kosztuje prawie 400 zł, o takuśki:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=10&id4=1
&id5=25&pokaz=1&sid=7a289a43524bfcd739c385b4cc897d75
Ha!
:-)

Gadżety kuchniane.
Skład oleju rzepakowego