Maszynka do makaronu i WIELKI problem

1. Data: 2003-03-11 06:06:52

Temat: Maszynka do makaronu i WIELKI problem
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Dostałam od męża maszynkę do robienia makaronu, jest naprawdę fajna, ale... nie
umiem zrobić dobrego ciasta na makaron. Z przepisu załączonego do maszynki
wychodzi niesamowicie trawde ciasto, którego nie można przepuścić przez
maszynkę formując przy tym odpowiedni makaron.
W przepisie mam: 1kg mąki i 4 jaja + trochę oliwy i wodę.

Bardzo Was proszę, podeślijcie przepis na ciasto makaronowe.
Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2003-03-11 06:57:33

Temat: Re: Maszynka do makaronu i WIELKI problem
Od: "Peter G" <p...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na ciasto jest bardzo prosty.

3 kubki (szklanki, luzno wsypane in nie ubite!) maki
3 jaja
1/2 lyzeczki soli (niekoniecznie)
Oleju ja nie dodaje wcale (tradycyjna wloska kuchnia)

Wysypac make na stolnice is zrobic dolek. Wbic jajka w dolek i dodac soli.
Wymieszac jajka widelcem az beda calkiem rozbite (zoltka i bialka), nadal
mieszac zbierajac make z bokow. Kiedy cala masa jajek jest wymieszana,
wyrobic ciasto. Jesli wychodzi troche za twarde to znaczy ze jest za duzo
maki (albo jajka za male!), mozna dodac troche wody. Ciasto powinno byc
dosc miekkie i gladkie ale nie od razu; co pewien czas trzeba dac ciascie
"odpoczac" to znaczy przykryc sciereczka i zostawic na 5 minut. Cokolwiek
jest nie wymieszane z ciastem (te male suche kawalki), wyrzucic. Maki
uzywac przy wyrabianiu jak najmniej.

Ja kroje ciasto w male kawalki przed walkowaniem w maszynie (tak zeby
makaron nie byl za dlugi). Jesli sie klei to walkow to mozna dodac troche
maki (nalezy uwazac z maka aby nie dac za duzo!). Walkuje wpierw na
najgrubszym, skladam w trzy, walkuje znow, az ciasto jest jedwabiste i
gladkie. Wtedy walkuje na grubosci ktora chce.

Ja bym za sugerowal zeby Pani sprobowala pare razy. Mnie to zabralo jakis
czas zanim sie dobrze nauczylem. Wyrabianie ciasta to kwestia doswiadczenia
i zdrowego rozsadku. Teraz wstawiam wode na makaron, wyciagam stolnice,
robie ciasto, walkuje/kroje w maszynce i za nim woda me sie zagotuje mam
makaron gotowy.

Powodzenia!
Peter G.
Santa Barbara, California

1. Data: 2003-03-11 10:28:06

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z doswiadczenie wyniesionego zdomu wiem że ciesto na makarom powinno byc
twarde , daje to potem jego chrupkość ( która wbrew pozprom nie zależy tylko
od gotowania) , dlatego na zawsz to mój Tato wyrabiał i wałkował to ciea=sto
bo nik immy nie mógl sobie z tym poradzić. Oczywiście nie należy
przesadzac.Jak ciasto jest za twarde dla maszynki to dodac wody, albo
wałkowac ręcznie i potem podsuszyc lekko, zwinąc w rulon i kroic cieniutki
pyszniutki makaron,..

--
Kasia (Rzeszów)

1. Data: 2003-03-12 09:19:46

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie Wam dziękuję
Iwona

Poszukuje przepisu na zurek
filiżanki
kapusta pekinska
razowy chleb?...
Pizza, jajecznica, krokiety, ruskie, szczur....