Maszyzna do szycia - jak ją uregulować...

1. Data: 2004-03-05 14:58:50

Temat: Maszyzna do szycia - jak ją uregulować...
Od: "gugutek" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim autorkom za podpowiedzi, które znalazły się w wątku o
śrubce do bębenka. Po wielu poszukiwaniach udało się ją dokupić. I okazało
się, że maszyna po dokręceniu wspomnianej śrubki nadal nie szyje prawidłowo.
Nitka z dołu jest za luźna. Os spodu nitka jest okropnie splątana, a ja trace
nerwy. NIe wiem, co mogę jeszcze zrobić sama... Chciałabym zrobić wszystko,
zanim oddam ją do fachowca. Same wiecie, że mogą coś podkręcić i wziąć TROCHĘ
pieniędzy... Drogie profesjonalistki! Co mogę zrobic dla mojego
dziesięcioletniego Łucznika?

1. Data: 2004-03-05 17:38:43

Temat: Re: Maszyzna do szycia - jak ją uregulować...
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gugutek wrote:
.
> [...]
> zanim oddam ją do fachowca. Same wiecie, że mogą coś podkręcić i wziąć TROCHĘ
> pieniędzy... Drogie profesjonalistki! Co mogę zrobic dla mojego

Po pierwsze naoliwić. Brak smaru w środku zwykle jest główną przyczyną
plątania i walenia. Po drugie przeczytać opisy kłopotów w instrukcji i
sprawdzić, czy coś nie pasuje. Po trzecie sprawdzić, czy igła jest
włożona we właściwą stronę, bo niestety daje się ją w łucznikach włożyć
odwrotnie i wtedy klapa... (powinna być rowkiem nad oczkiem do przodu,
chyba że masz maszyne z igłą ustawioną w bok- wtedy też rowkiem do tej
strony, z której wchodzi nić). Po czwarte sprawdzić, czy nitka na
bębenku jest odpowiednio napięta. Skoro masz nową śrubkę, to jest spore
prawdopodobieństwo, że sprężynka, którą ta śrubka trzyma, nie jest
właściwie dociśnięta. Trzeba pokręcić śrubką i sprawdzić, kiedy jest
lepiej- czasem wystarczy pół obrotu i wszystko wraca do normy :) Kiedy
chwycisz za nitkę z bębenka, to nie powinien od razu spadać tylko powoli
się odwijać.
Ufff. mam nadzieję, że pomogłam :)

Pozdrawiam
Julita, która przez całe lata szyła na starym łuczniku i posiadaczka
całkiem nowego :)
--
www.szpilka.netnafta.pl

1. Data: 2004-03-07 12:55:24

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gugutek
> [...]
prawidłowo.
> Nitka z dołu jest za luźna. Os spodu nitka jest okropnie splątana, a

sprobuj zwiekszyc napiecie gornej nitki - mi na cos podobnego z opisu
to pomoglo

pozdrawiam
Iloan

1. Data: 2004-03-08 10:46:33

Od: "KasiaA" <k...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gugutek" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
TROCHĘ
> pieniędzy... Drogie profesjonalistki! Co mogę zrobic dla mojego

Czasem warto wyciągnąć nitkę dolną z bębenka i założyć ją od nowa, nieraz mi
ten manewr pomógł. Warto także zmienić igłę lub nawet założyć ją powtórnie.

Kasia

1. Data: 2004-03-08 10:52:42

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos mi moze powiedziec, czemu ja przeczytalam: "menrzczyzna do
szycia" i sie zdziwilam? ;))))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-03-08 15:44:38

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:
> Czy ktos mi moze powiedziec, czemu ja przeczytalam: "menrzczyzna do
> szycia" i sie zdziwilam? ;))))

oj Kocie Kocie... Co piłaś tym razem? ;)

Pozdrawiam
Julita

--
www.szpilka.netnafta.pl

1. Data: 2004-03-08 16:01:30

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Le lun 08/03/2004 ? 16:44, Julka a écrit :

> oj Kocie Kocie... Co piłaś tym razem? ;)

Jak babcie w trepciach, tylko wode i mleko ;))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

[szydełko] ubranka dla dzieci
do czekających na pocztę ode mnie