McDonald a zywnosc modyfikowana genetycznie

1. Data: 2000-04-26 21:07:51

Temat: McDonald a zywnosc modyfikowana genetycznie
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W programie TVPolonii o rozporzadzeniu o oznakowywaniu zywnosci
modyfikowanej genetycznie , ktore weszlo wczoraj w zycie w Polsce,

kamere kilka razy kierowano na hamburgery w barze McDonalda z ich
etykietami.

Czy to znaczy te McDonal Hamburger i inne MrHamburger
sa robione, czy tez zawieraja zywnosc modyfikowana genetycznie, podobno
nie znakowana za woda ?

D.

2. Data: 2000-04-27 06:08:27

Temat: Re: McDonald a zywnosc modyfikowana genetycznie
Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Dariusz <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
>Czy to znaczy te McDonal Hamburger i inne MrHamburger
>sa robione, czy tez zawieraja zywnosc modyfikowana genetycznie, podobno

Jesto to niemal oczywiste. W szczegoly sie nie wglebialem nigdy ale wiem
akurat jeak to jest z siemniakami. Dla McD jest to specjalny gatunek
wlasnie zmodyfikowany genetycznie aby wynagal scisle okreslonej obrobki
termicznej i wchlanial okreslona ilosc tluszczu.

Z miesem jest pewnie tak samo. Jak sie spotkam z moja znajoma to moze sie
jej zapytam dokladniej jak nie zapomne.

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

3. Data: 2000-04-27 06:08:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz <t...@p...onet.pl> w artykule news:3907E491.7E5A@poczta.onet.pl
pisze...
> [...]
>
> Czy to znaczy te McDonal Hamburger i inne MrHamburger
> sa robione, czy tez zawieraja zywnosc modyfikowana genetycznie,

W Stanach żywność ta nie jest znakowana, gdyż mają tam w przepisach
limit zawartości 1% i powyżej mają obowiązek znakować...
W polskich przepisach nie ma limitu, i gdy nie da się wykazać, że żywność
nie zawiera składników modyfikowanych to przyjmuje się, że zawiera,
więc praktycznie KAŻDA żywność sprzedawana w Polsce będzie musiała
być oznakowana jako modyfikowana genetycznie... hi, hi :-)

4. Data: 2000-04-27 10:58:26

Temat: Odp: McDonald a zywnosc modyfikowana genetycznie
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> W programie TVPolonii o rozporzadzeniu o oznakowywaniu zywnosci
> modyfikowanej genetycznie , ktore weszlo wczoraj w zycie w Polsce,
(itp)

Expierdzie!

Czy jedynym argumentem przemawiajacym za wyslaniem tego na pl.rec.telewizja
byl fakt ze "telewizja pokazala"??? To moze jeszcze wyslij na
pl.sci.fizyka - (bo za pomoca fal elektromagnetycznych) pl.sci.matematyka
(bo trzeba bylo pare rzeczy policzyc zeby TV dzialalo) pl.rec.foto - bo
kamera etc....

No, teraz mi spod PLONK-a nie uciekniesz

Zaslav

5. Data: 2000-04-27 11:01:12

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariuszu Wolku,
czy umiec ty pisac na temat

6. Data: 2000-04-27 13:49:33

Od: "Jarek" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chcesz miec raka - zjedz BigMaca"

7. Data: 2000-04-27 20:53:07

Od: "Patryk" <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie sa wady jedzenia zywnosci modyfikowanej genetycznei poza mozliwosciom
wystapienia alergii (chyba nie takie grozne)
no i chyba wala w to mnostwo petycydow bo sa odporniejsze na trucizny.
czy poza tym sa jakies dowiedzione chroby z tym zwiazane??????????????

Patryk
b...@k...net.pl
Uzytkownik "Dariusz" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

8. Data: 2000-04-28 02:59:22

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Patryk" <p...@f...com.pl> wrote:

>jakie sa wady jedzenia zywnosci modyfikowanej genetycznei poza mozliwosciom
>wystapienia alergii (chyba nie takie grozne)

Z zywnoscia modyfikowana jest tak, ze zmodyfikowana wersja moze uczulac
osoby nie uczulone na, ze sie tak wyraze orygilal, lub moze nastapic
sytuacja odwrotna czyli osoba uczulona na cos nie bedzie reagowala alergia
na zmodyfikowana wersje.

Zywnosci modyfikowac mozna na wiele sposobow, rowniez w celu zlikwidowania
nadwrazliwosci.

>no i chyba wala w to mnostwo petycydow bo sa odporniejsze na trucizny.
>czy poza tym sa jakies dowiedzione chroby z tym zwiazane??????????????

To tez nie tak. Sprawa pestycydow to osobna historia. Rosliny sie np.
modyfikuje genetycznie tak aby byly np odporne na szkodniki co raczej
sluzyc ma wyeliminowaniu srodkow ochrony roslin. Modyfikacja moze tez byc
pod katem odpornosci na temperature lub np. jak to ma miejsce w przypadku
salaty mozna ja zmienic w jadalna szczepionke na rozne choroby.

Pozdrawiam.

Lechu

9. Data: 2000-04-28 15:41:40

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> [...]
>
> W Stanach żywność ta nie jest znakowana, gdyż mają tam w przepisach
> limit zawartości 1% i powyżej mają obowiązek znakować...

nie wiadomo mi nic o takim przepisie (>1%)
FDA wymaga by zywnosc modyfikowana genetycznie byla znakowana
jesli jej sklad rozni sie istotnie od konwencjonalnego odpowiednika.
Np. jesli wychodujesz pomidory, ktore nie maja potasu, to musza byc
znakowane.
Szczerze powiedziawszy nie widzialem w sklepach zadnych oznaczen
(poza "organically grown"), ale moze nie patrzylem zbyt dokladnie.
Jutro pojde do sklepu i dokladnie popatrze :-)

Mariusz

Serce...
Śmierć kliniczna
Wielka prosba
Re: Odp: Poszukuje wslpracownikow, wspolnikow , entyzjastow do utworzenia nowej cyfrowej telewizji
Re: Odp.algi