Mech zamiast trawnika?

1. Data: 2000-10-17 05:22:03

Temat: Mech zamiast trawnika?
Od: "Adam Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jako nowy na liście i od razu przystępuję do działania: porządkowałem
wczoraj z moją najlepszą z żon skalniak i zauważyłem, że pomiędzy niektórymi
kamieniami "zagnieździł" się mech. Przyznam się, że bardzo mi się to
spodobało, pomyślałem sobie, że fajnie by było mieć przed domem takie
mechowisko zamiast trawnika - przynajmniej odpada koszenie :). Powiedzcie
mi, czy pomysł taki ma ręce i nogi? Czy jest możliwe wyhodowanie sobie mchu
zamiast trawnika? Jeśli tak, to jak? Jeśli nie-dlaczego, a może jest to
niewskazane z innych względów? Liczę na odpowiedzi, pozdrawiam
Adam.

2. Data: 2000-10-20 05:50:00

Temat: Re: Mech zamiast trawnika?
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rolbiecki" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
>fajnie by było mieć przed domem takie
> mechowisko zamiast trawnika

Jeżeli zamiast trawnika to może raczej "mechownik" bo "trawnik" :-).
Myślę, że jest to ciekawy pomysł który padał już kilkakrotnie na tej grupie.
Niestety, chyba kończyło się na pomysłach. Sam chętnie widziałbym takie
mechowisko u siebie ale mam trochę za mało miejsca.
Wrażenia z Twoich prób założenia takiego ogródka mchowego, chętnie
zamieszczę na stronie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-10-23 07:03:58

Od: "Adam Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie przywiozłem sobie z moich ukochanych Borów Tucholskich "próbki"
różnych mchów i będę próbował zaadoptować je u siebie. Co z tego
wyjdzie-zobaczę. O wynikach ekperymentów będę informował "on-line". Z tego
co widzę i czytam jest jakieś zainteresowanie tym tematem, więc mam
nadzieję, że nie będę śmiecił na liście nieczytanymi postami.
Pozdrawiam, z mszanym pozdrowieniem
Adam

4. Data: 2000-10-23 07:06:51

Temat: Odp: Mech zamiast trawnika?
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8sr8as$1bl$...@n...tpi.pl...

> [...]
> mechowisko u siebie ale mam trochę za mało miejsca.
> Wrażenia z Twoich prób założenia takiego ogródka mchowego, chętnie

O kolekcji mchów jest artykuł w najnowszym (11) numerze "Ogrodów"

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-10-23 09:55:28

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jesli masz roczniki Kwietnika, w ktorym z nich byl artykul o pani ktora
zaprowadzila sobie na dzialce mecha. na moje oko to byl mech o nazwie
Leucobryum glaucum, takie jasnozielone poduchy. zdarza sie w
podwarszawskich lasach. mchy zdaje sie maja dosc duze wymagania co do
pH. wiekszosc preferuje kwasne gleby z zawartoscia prochnicy i dosc duzo
wilgoci. oraz cien. wtedy powinno sie udac.
Dorota

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.ogrody
http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

6. Data: 2000-10-24 06:01:26

Od: " " <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Adam.
> Jeżeli nie powiodą się próby z mchem, wypróbuj karmik ościsty (bylina),
Rośnie w słońcu, nie ma wielkic wymagań, wygląda podobnie jak mech (chociaż
oczywiście nie ma z nim nic wspónego)
Barbara Guzek
http://republika.pl/guzekszkolka/

7. Data: 2000-10-24 08:52:15

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Barbara Guzek
> http://republika.pl/guzekszkolka/
>
> Nie radzil bym sadzic karmika oscistego ,to bardzo ekspansywna roslina,
rozsiewa sie w sposob niekontrolowany.
Pozdrawiam,Boguslaw Radzimierski

8. Data: 2000-10-24 20:14:05

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rodzina z uporem maniaka od lat niszczyła mech i siała na silę trawę na
kawałku "trawnika" zacienionego od południa domem. Trawa znikała a mech
pięknie się rozrastał. W tym roku przekonałem wszystkich, że ten kawałek
wezmę pod opiekę między innymi z myślą utrzymania mchu zamiast trawy. Nawet
jakieś "psie" grzybki co roku jesienią mi wyrastają i leję po łapach jak
ktoś chce je wyrywać - mnie się podoba. Rośnie tam na razie świerk, niedawno
wykopałem dwie hortensje które doskonale się rozrastały. Mam zamiar jeszcze
wykopać resztki róż. Zamierzam posadzić tam wrzosy i trochę iglaków bardzo
ostro ciętych do wysokości kilkudziesięciu centymetrów, ogniki i trochę
berberysów przy ścianie. Mchy skombinuję w miarę możliwości różne bo teraz
mam praktycznie jeden gatunek. Spróbuję też jesienią przenieść trochę
grzybni.

"Adam Rolbiecki" <a...@g...pl> wrote in message

9. Data: 2000-10-25 06:11:31

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
Zamierzam posadzić tam wrzosy i trochę iglaków bardzo
> ostro ciętych do wysokości kilkudziesięciu centymetrów, ogniki i trochę
> berberysów przy ścianie.

Niektóre z wymienionych roślin wymagają różnych podłoży i sadzenie je razem
będzie błędem.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2000-11-02 20:42:34

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

In article <000d01c03d97$b6dbfb80$df1da0d4@ppp>,
p...@n...com.pl (=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?=) wrote:
> [...]
> rozsiewa sie w sposob niekontrolowany.

Jaka jest lacinska (albo angielska) nazwa karmika oscistego? Jesli jest to cos
ekspansywnego i moze zastapic trawe, to powinienem o tym pomyslec. Mam
zdecydowanie za duzo trwnika, a jestem zobowiazany go kosic (jak wiadomo,
panujaca religia w Ameryce jest Kult Swietego Trawnika).

--
Michal Misiurewicz
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

Sent via Deja.com http://www.deja.com/