Re: Mechanizmy działania narkotyków i sterydów

From: goodleh <g...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Mechanizmy działania narkotyków i sterydów
Date: Thu, 21 Apr 2005 00:55:52 +0200

Użytkownik Bateria napisał:

> Szukam informacji na temat mechanizmów działania narkotyków - procesów
> biochemicznych (co uszkadzają, co blokują, co pobudzają) oraz objawów
> klinicznych wywołanych przez narkotyki.
> Poszukuję informacji na temat grzybków, kaktusów, inhalatów, barbituranów,
> amfetamin, opium, morfiny, heroiny, ekstasy, LSD, haszyszu - marihuany,
> kokainy i heroinny - może ktoś zna więcej.
> Szukam również informacji o sterydach - rodzajach i mechaniźmie działania,
> skutakach ubocznych ich zażywania!
> Nie jestem potencjalnym narkomanem, ale chciałabym umieć wytłumaczyć
> [...]
Podam Ci parę pozycji książkowych, które zasługują na uwagę i zawierają
niezbędne informacje o narkotykach. Polecam:
M. Moneta Malewska "Narkotyki w szkole i domu. Zagrożenie"
M. Pasek "Narkotyki? Na pewno nie moje dziecko!"
A. Markiewicz "Narkotykowe dylematy"
A. Nowak (red) "Duszpasterskie wyzwanie wobec narkomanii i AIDS"
pomocne mogą się okazać także:
C. Cekiera "Psychoprofilaktyka uzależnień oraz terapia i resocjalizacja
osób uzależnionych"
T. Bilikiewicz "Psychiatria dla studentów medycyny"
Pozycje wymienione wyżej są raczej łatwo dostępne, a wiedza przez nie
prezentowana nie nastręcza trudności w odbiorze. Ponieważ nie wiem czym
się zajmujesz i do czego konkretnie potrzebna Ci ta wiedza - wspominasz
tylko coś o uświadamianiu - nie podaję tytułów literatury bardziej
zaawansowanej. Osobiście polecam udanie się do Punktu Terapii i
Uzależnień MONARU w twoim miejscu zamieszkania, tam udzielą Ci
informacji jak najskuteczniej mówić o problemie uzależnienia.
Prawdopodobnie w Punkcie będziesz mogła otrzymać ulotki i materiały
informacyjne oraz różne książki o tematyce narkotyków.
ŻYCZĘ POWODZENIA !!!