Mielenie zboża

1. Data: 2004-01-27 21:54:36

Temat: Mielenie zboża
Od: "Paweł 999" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Jak wiadomo najlepsza jest mąka mielona bezpośrednio przed spożyciem tj. np.
pieczeniem chleba. Czy ma ktoś jakieś pomysły jak to zrobić? W młynku do
kawy? kamienne żarna? (tylko skąd je zdobyć).
Może ma ktoś jakieś doświadczenia?

Pozdr.
Paweł W.

2. Data: 2004-01-28 12:49:50

Temat: Re: Mielenie zboża
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł 999 wrote:
> Witam Wszystkich!
>
> Jak wiadomo najlepsza jest mąka mielona bezpośrednio przed spożyciem tj. np.
> pieczeniem chleba.

Czy to pewne? Bo coś mi chodzi po głowie, że piekarze
dają czas mące po zmieleniu.

> Czy ma ktoś jakieś pomysły jak to zrobić? W młynku do
> kawy? kamienne żarna? (tylko skąd je zdobyć).
> Może ma ktoś jakieś doświadczenia?

Z elektrycznych, jak się dowiadywałem, to tylko przystawka do robota
Bosch ale strasznie drogie, poszukaj może na aukcjach czegoś
starszego na korbę, mi się udało znaleźć.

pozdrawiam Chaciur

3. Data: 2004-01-28 14:50:32

Od: "Paweł 999" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

np.

> Czy to pewne? Bo coś mi chodzi po głowie, że piekarze
> dają czas mące po zmieleniu.

"Jeżeli jednak w piekarni stosuje się rzeczywiście razową mąkę, to ziarno, z
którego ona pochodzi, nie jest mielone bezpośrednio przed wyrabianiem
ciasta, ale z ekonomicznych względów dużo wcześniej w przemysłowych młynach.
Dodatkowo transport mąki powoduje jej niekontrolowane skażenie. Mąka razowa
jest szczególnie nietrwała - podczas przechowywania traci swoje pierwotne
właściwości. Mąka razowa to właśnie ziarno bezpośrednio po zmieleniu; im
dłużej się ją przechowuje, tym więcej pożytecznej frakcji wielonienasyconych
kwasów tłuszczowych jełczeje, a witaminy E i C ulegają rozkładowi. Podobnie
dzieje się z innymi wartościowymi składnikami, które są aktywne biologicznie
na krótko po zmieleniu ziarna (np. fosfolipidy i specyficzne
antyoksydanty)."
Oprócz tego mąka zmielona przed użyciem zawiera największą enegię
(makrobiotyka)

> Z elektrycznych, jak się dowiadywałem, to tylko przystawka do robota
> Bosch ale strasznie drogie,

Jest jeszcze kenwood ale 2x droższe

poszukaj może na aukcjach czegoś
> starszego na korbę, mi się udało znaleźć.

Masz na myśli zwykłe młynki do kawy na allegro?

Pozdr.
Paweł W.

4. Data: 2004-01-28 16:39:23

Od: "iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli masz na myśli upieczenie chleba z przemielonego ziarna np. pszenicy,
daj znać, odesle przepis.
izabe

5. Data: 2004-01-28 18:11:14

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> antyoksydanty)."
> Oprócz tego mąka zmielona przed użyciem zawiera największą enegię

Ok dzięki za informację ja to czytałem na stronie jakiejś
piekarni i pewno dotyczyło białej mąki i procesu przemysłowego.

> poszukaj może na aukcjach czegoś
>
> Masz na myśli zwykłe młynki do kawy na allegro?

Na allegro ale nie do kawy tylko do zboża, ja polowałem
kilka miesięcy. Możesz też spróbować na jakimś targu
im bardziej wiejskim tym lepiej.
Dodatkowo upolowałem taki gliniany 'prodiż?' do piekarnika
gazowego, polecam.

pozdrawiam Chaciur

6. Data: 2004-01-28 18:14:33

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jesli masz na myśli upieczenie chleba z przemielonego ziarna np. pszenicy,
> daj znać, odesle przepis.
> izabe

to ja też poproszę:
gchat małpka wp kropka pl

pozdrawiam Chaciur

7. Data: 2004-01-29 15:10:59

Od: "Paweł 999" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli masz na myśli upieczenie chleba z przemielonego ziarna np. pszenicy,
> daj znać, odesle przepis.
> izabe
Witam
Obecnie piekę sobie chleb żytni na zakwasie i bułki z pszenicy lub orkiszu
na razie na drożdżach (mąka razowa -typ 2000, ze sklepu z zdrową żywnością).
Mam już pewne wypracowane metody i wychodzi wszystko coraz lepiej.
Nie wiem tylko czy bułkę taką z pszenicy też można piec na zakwasie, bo
drożdże handlowe są chyba często modyfikowane genetycznie i chciałbym je
czymś zastąpić.

Pozdr.
Paweł W.

8. Data: 2004-01-29 15:14:20

Od: "Paweł 999" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> im bardziej wiejskim tym lepiej.
> Dodatkowo upolowałem taki gliniany 'prodiż?' do piekarnika

Dzięki, będę szukał :-)

Pozdr.
Paweł W.

dieta kategoniczna
Osłabienie na Atkinsie
Mój Plan B (Operacja Żołądek To Nie San Francisco)
Jak tu schudnąć kiedy wszędzie naokoło...
DO + alergia na jajka