Miernik ph

1. Data: 2012-07-20 07:43:54

Temat: Miernik ph
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar kupić miernik ph do kontroli gleby.
Czy ktoś używa tego?
http://allegro.pl/tester-gleby-miernik-ph-2w1-bioter
m-i2495807732.html

Marek

2. Data: 2012-07-20 08:04:29

Temat: Re: Miernik ph
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za te pieniadze to na pewno nie jest miernik pH. Do pomiaru pH potrzeba
elektrod szklanej i kalomelowej. W sumie pare ladnych stowek trzeba na
to.Te elektrody na zdjeciu przypominaja raczej dwa druty z roznych
metali. Przypuszczalnie to urzadzenie mierzy tylko sile
elektromotoryczna ogniwa gdzie eketrolitem jest gleba. Niewielki ma to
zwiazek z rzeczywistym pH ale cos tam pokaze w zaleznosci od wilgotnosci
gleby.

3. Data: 2012-07-20 08:27:42

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gdzie eketrolitem jest gleba. Niewielki ma to zwiazek z rzeczywistym pH
> ale cos tam pokaze w zaleznosci od wilgotnosci gleby.

No właśnie te elektrody... Wydaje mi się że chinczyk potrafi już robić je
taniej...
http://allegro.pl/up3-miernik-ph-metr-ph-metr-wymien
na-elektroda-i2499769979.html

Marek

4. Data: 2012-07-20 08:40:47

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra... Już wiem że tego nie kupię. W sklepie ogrodniczym niedaleko
mają podobnie wyglądające tyle że po 60zł i twierdzą że to zabawki a pomiar
to loteria.
Więc kupię płytkę ceramiczną z odczynnikami i po sprawie. Będzie trochę
zabawy co najwyżej...

Marek

5. Data: 2012-07-20 08:46:17

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

gleby.

> No właśnie te elektrody... Wydaje mi się że chinczyk potrafi już robić
> je taniej...
> http://allegro.pl/up3-miernik-ph-metr-ph-metr-wymien
na-elektroda-i2499769979.html

No to wyglada zdecydowanie lepiej. Ale pamietaj, ze to urzadzenie trzeba
skalibrowac stosujac roztwory buforowe.
Jesli chodzi o ceny pH metrow czy elektrod to nie
wynikaja one z jakiejs kosmicznej technologii ich produkcji tylko z
waskiego rynku na ich zapotrzebowanie. Ekonomia czy jakos tak...

6. Data: 2012-07-20 08:47:41

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc kupię płytkę ceramiczną z odczynnikami i po sprawie. Będzie trochę

Jest to najlepszy sposob na ocene pH gleby w warunkach amatorskich

7. Data: 2012-07-20 08:59:07

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to wyglada zdecydowanie lepiej. Ale pamietaj, ze to urzadzenie trzeba
> skalibrowac stosujac roztwory buforowe.

Ocet ph=3,0 woda destylowana ph=7,0

Marek

8. Data: 2012-07-20 09:01:16

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.07.2012 10:59, 4CX250 pisze:
> Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

> Ocet ph=3,0 woda destylowana ph=7,0

Niestety to tylko teoria...

9. Data: 2012-07-20 09:05:41

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety to tylko teoria...

Ale na dobrą sprawę ile się można spodziewać odchyłki? Tzn. czy ma jakieś
szczególne znaczenie przy ogrodowym wyznaczaniu ph ziemi ?

Marek

10. Data: 2012-07-20 09:17:11

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 09:43:54 +0200, 4CX250 napisał(a):

To niczego nie mierzy. Kup sobie chemiczny za 40 zl. Sa na Allegro.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio