Miernik ph

11. Data: 2012-07-20 11:28:17

Temat: Re: Miernik ph
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.07.2012 11:05, 4CX250 pisze:
> Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

> Ale na dobrą sprawę ile się można spodziewać odchyłki?
Nie mam pojecia jaki moze byc blad, ale trzeba pamietac ze woda
destylowana moze zawierac CO2 (zmienne ilosci) i wtedy pH moze byc duzo
nizsze niz 7. A ocet ... to jak fabryce wyjdzie
Strzelam ze taka kalibracja moze dac blad +/- 2 jednostki
Tzn. czy ma
> jakieś szczególne znaczenie przy ogrodowym wyznaczaniu ph ziemi ?
no jezeli blad +/- 2 jest dla Ciebie OK to nie ma znaczenia

12. Data: 2012-07-20 11:37:14

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no jezeli blad +/- 2 jest dla Ciebie OK to nie ma znaczenia

Nie wiem... gdybam. Na myśl przychodzi mi fakt że sama ziemia nie jest
homogeniczna, są miejsca ziemi dowożonej z innych miejsc miasta, są jakieś
pozostałości zrekultywowane po budowie domu... więc pomiar dokładnym
miernikiem nawet w kilku punktach na nic się zda.

Marek

13. Data: 2012-07-20 11:50:48

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.07.2012 13:37, 4CX250 pisze:
> [...]
> jakieś pozostałości zrekultywowane po budowie domu... więc pomiar
> dokładnym miernikiem nawet w kilku punktach na nic się zda.

Uzyj czegos takiego
http://allegro.pl/test-ph-do-gleby-testy-powiar-test
er-growbox-hps-i2441077817.html
w roznych interesujacych Cie punktach dzialki. Tam gdzie za kwasno to
wapnuj a gdzie zbyt zasadowo to raczej nic nie rob lub nawiez kwasnego
torfu (ihmo i tak bez sensu)

14. Data: 2012-07-20 14:10:26

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 20 lipca 2012 09:43:54 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> Mam zamiar kupić miernik ph do kontroli gleby.
> Czy ktoś używa tego?
> http://allegro.pl/tester-gleby-miernik-ph-2w1-bioter
m-i2495807732.html

> Marek

A nie lepiej gotowy zestaw z odczynnikami.
Kiedyś za niewielkie pieniądze taki kupiłem- byłaa tam taka tacka ceramiczna i
odczynnik i wzornik kolorów.

Bazylia i papirus
Co to za owoc leśny
PANSLAVISTO!