Mięso puchnie

21. Data: 2017-09-19 13:15:38

Temat: Re: Mięso puchnie
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 13:03 XL <i...@g...pl> pisze:

> Galareta. // i Polszczyzna!
> Galaretę robię na każde święta. Ja lubię wersję bogatą w mięso, gdzie
> wywar
> jest tylko spoiwem, ale znam domy, gdzie je się czystą, tj. bez mięsa,
> klarowną.

Koniecznie trzeba dołożyć nazwę pochodzącą z kresów wschodnich -
studzienina.
Ta była z mięsem, a wersja lwowska dopuszczała takze (ale wyłącznie)
czosnek i przyprawy.
Dodatek żelatyny "z torebki" był uważany za świętokradztwo :)

W niektórych rejonach dodaje się np. marchew, zielony groszek, pietruszkę,
a nawet plasterki jajka.

--
Trefniś

22. Data: 2017-09-19 13:19:40

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Nie przeceniaj mojego. Nastawienia. Bo mam zdecydowanie olewawcze.

To już wszyscy zdążyliśmy zauważyć jak się liczysz z innymi..))

23. Data: 2017-09-19 13:52:22

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Galareta.

Nie. Każdy ma prawo jeść to, co lubi. Galaretę, gala(r)t, zimne nóżki.

> // i Polszczyzna!

WTF?

J.

www.kontestacja.com

24. Data: 2017-09-19 14:16:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Koniecznie trzeba dołożyć nazwę pochodzącą z kresów wschodnich -
> studzienina.
> Ta była z mięsem, a wersja lwowska dopuszczała takze (ale wyłącznie)
> czosnek i przyprawy.

Czosnek - u mnie konieczny i dużo, cebula, liść laurowy, pieprz, ziele
angielskie.

> Dodatek żelatyny "z torebki" był uważany za świętokradztwo

No pewnie! Po co żelatyna, kiedy są nóżki? Dwa kilo nóżek, kilo golonki
PRZEDNIEJ (!) - zalewam wodą, tyle, aby przykryła mięso. Gotuję si
rozpadnięcia się nóżek, uzupełniając płyn wrzątkiem w miarę odparowywania.

> W niektórych rejonach dodaje się np. marchew, zielony groszek, pietruszkę,
> a nawet plasterki jajka.

Wtedy to jest zupełnie inna potrawa.

--
XL

25. Data: 2017-09-19 14:24:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> To już wszyscy zdążyliśmy

Wy, towarzyszu? Skąd nagle ta liczba mnoga i chowanie się za qyimaginowanym
tłumkiem?

>?zauważyć jak się liczysz z innymi..))

Wszelka przesada jest niezdrowa. Liczę się z ludźmi - no ale nie na tyle,
żeby mi AŻ sniadanie nie smakowało z powodu ich internetowej zbiorowej czy
indywidualnej opinii. Sklepu internetowego nie prowadzę, polityką się nie
param - sondaży więc nie zamawiam. Twoje są więc takie raczej na Twój
uzytek, mnie nimi nie zajmuj.

--
XL

26. Data: 2017-09-19 14:35:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

> Nie. Każdy ma prawo jeść to, co lubi. Galaretę, gala(r)t, zimne nóżki.

W zalezności od miejsca zamieszkania. My, Królewiacy, zachowaliśmy
najwięcej Polszczyzny w niezmienionym stanie.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Królestwo_Polskie_(k
ongresowe)

> WTF?

Galart to gwarowe (poznańskie) regionalne zniekształcenie "galarety" - w
słowniku języka polskiego tego nie ma:
https://sjp.pwn.pl/szukaj/Galart.html
Jest "galareta":
https://sjp.pwn.pl/szukaj/galareta.html

--
XL

27. Data: 2017-09-19 14:39:18

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Wy, towarzyszu? Skąd nagle ta liczba mnoga i chowanie się za qyimaginowanym
> tłumkiem?

Widzisz zadałem sobie trud zgooglowania twojego adresu imejlowego i cóż się okazało ?
No właśnie... Poziom Twojego chamstwa i trolowania jest powszechnie znany. To nie
jest wyimaginowany tłum. Po prostu masz problem.

28. Data: 2017-09-19 14:48:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<t...@g...com> wrote:

> Widzisz zadałem sobie trud zgooglowania twojego adresu imejlowego i cóż
> się okazało ? No właśnie... Poziom Twojego chamstwa i trolowania jest
> powszechnie znany. To nie jest wyimaginowany tłum. Po prostu masz problem.

Masz bardzo wybiórczego gugielka albo nastawienie. Coś z tych dwóch rzeczy
wypada zmienić - juz mówiłam. Możliwa jest jeszcze trzecua ewentualność -
zmień sniadaniowe menu.

--
XL

29. Data: 2017-09-19 14:58:09

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> W zalezności od miejsca zamieszkania. My, Królewiacy, zachowaliśmy
> najwięcej Polszczyzny w niezmienionym stanie.
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Królestwo_Polskie_(k
ongresowe)

A nawet bardziej.

> Galart to gwarowe (poznańskie) regionalne zniekształcenie "galarety" - w
> słowniku języka polskiego tego nie ma:
> https://sjp.pwn.pl/szukaj/Galart.html

Laćków i glapy też w sjp nie ma, a jednak ludzie używają, potrafią się
porozumieć i dają radę bez wykazywania wyższosci KRÓLEWIAKÓW nad resztą
(oczywiście tą gorszą) Polaków zamieszkujących inne regiony kraju.

Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

30. Data: 2017-09-19 15:06:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

ongresowe)

> A nawet bardziej.

> Laćków i glapy też w sjp nie ma, a jednak ludzie używają, potrafią się
> porozumieć i dają radę

Tak?? Właśnie padłam z wrażenia - jak żyję nie spotkałam się z tymi
słowami. Czy to może jakieś przekleństwa? Bo moze powinnam się obrazić?
:-)

> bez wykazywania wyższosci KRÓLEWIAKÓW nad resztą
> (oczywiście tą gorszą)

Rozumiesz jak chcesz.

--
XL