Mini ogród w akwarium - jakie roślinki, oświetlenie, warunki?

1. Data: 2006-10-18 08:41:42

Temat: Mini ogród w akwarium - jakie roślinki, oświetlenie, warunki?
Od: "MarcinGoluch" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Po peknieciu jednego ze zbiorników (wymiary 60cm długi x 35 wysoki x
30szeroki) przyszedł mi do głowy taki pomysł zeby zorganizowac jakis
ozdobny kwietniczek ktory stał by na polce w mieszkaniu.

Teraz tylko pytanie czy ktos bawil sie zakaladajac taki mini kwietnik w
akwa? Jakie zastosowac oswietlenie, jaki termostat dla symulowania
odpowiedniej wilgotosci i w koncu jakie roslinki na jakim podlozu zeby
to wszystko sie komponowalo w jedna calosc i wygladalo ładnie i
kolrowo?

Czy jest wogole szansa zeby to sie pomysnie rozwinelo?

Pozdrawiam i serdecznie dziekuje za odpowiedzi!
Marcin

2. Data: 2006-10-18 09:06:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest wogole szansa zeby to sie pomysnie rozwinelo?

Miałem w akwarium mnożarkę, oświetlaną jarzeniówką do roślin akwariowych.
Rośliny były wybiegnęte.Trochę lepiej reagowały na żarówki energooszczędne.
Najlepiej było przy lampie rtęciowej.W sumie licho, szkoda roślin.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-10-18 11:27:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
> energooszczędne.
> Najlepiej było przy lampie rtęciowej.W sumie licho, szkoda roślin.

Witaj!

Jeżeli nie przykryje zbyt szczelnie może sobie urządzić mini-pustynię z
kaktusami...

4. Data: 2006-10-18 11:32:25

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli nie przykryje zbyt szczelnie może sobie urządzić mini-pustynię z
> kaktusami...

Można też trzymać w tym mchy, miniaturowe storczyki na podkładkach albo małe
inne epifity, paprocie...

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2006-10-18 12:39:38

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

>Czy jest wogole szansa zeby to sie pomysnie rozwinelo?
>Pozdrawiam i serdecznie dziekuje za odpowiedzi!
>Marcin

Dawno temu miałem takie akwarium. Nie pamiętam co tam powkładałem, ale na
pewno jako kryterium brałem tolerancję na wilgoć. Pomimo niewielkiej ilości
podłoża rośliny rozrosły się jak szalone. Wyglądało to na prawdę imponująco.
Nie podświetlałem tego niczym, ale akwarium stało na parapecie okna.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

6. Data: 2006-10-18 16:36:11

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinGoluch"

[...]

Na żadne z pytań nie odpowiem konkretnie ale będąc ostatnio na targach w
Krakowie zachwycałam się kolekcjami owadożernych w akwariach ... ale bym
chciała mieć takie coś w domu ... hmmm :-)

Serdecznie Miłka

pigwowiec - ile za owoce?
Łódzka palmiarnia
Szybsze rozkwitanie