"Misie z okienka". Było: Re: przyjaźń?

1. Data: 2003-06-12 13:50:49

Temat: "Misie z okienka". Było: Re: przyjaźń?
Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bacha <b...@p...onet.pl>
nastukała w news:bc6ohp$pgo$1@foka1.acn.pl...

> Nie mylę.
> To właśnie wrażenia zmysłowe (lub ich brak) wywołują emocje.

Taaak, taaaak i owszem ale... WYŁĄCZNIE U MAŁP Bachpansico !!!

Jeśli chuchanie na garnek (lub brak owego chuchania) może wywo-
łać zagotowanie się w nim wody, to musi niewątpliwie wyłącznie
chuchanie i nic innego wywołuje wrzątek w garnku! ;-(((

Brawo, brawo suczko, jak pięknie nauczyłaś się "dawać głos" !

A pisałem:
<< A 'wściekłe emocje' powstają z 'niepoprawnych' literek na
ekranie ! (Dla 'uzasadnienia', cha, cha):
No i czytamy np. w pracce p/t "Emocje i procesy emocjonalne"
(i to w pierwszym wierszu):
<< Źródłem emocji i uczuć jest obiektywnie istniejąca rzeczy-
wistość. >> Które to _śmieci_ podrzuca tutaj w
<YMc4a.2573$AH2.63894@news.chello.at> oczywiście 'profesjona-
listka' Elle... >>

> Bacha. ;)

JeT.

P.S.
Przykładzik:
Przy okazji 'pojmagania w komputerze' pewnej pani (nazwijmy ją A)
wyświeliłem jej (z grubsza na chybił trafił wybrany) obrazek, czy-
li: http://217.97.84.44/m/kicia.jpg
Reakcja? "Jakie to śliczne i słodkie..., (ochy i achy x minut)-
koniecznie musi pan umieścić mi tego kotka na pulpicie."
No dobra, umieściłem, a niech ma, skoro sama tego chce!
Jeśli 'tak' (czyli, że dana "kicia", (damy dalej nie słuchają)
rzecz jasna 'wykonana' z pobudzonego do świecenia luminoforu,
któren z jakąkolwiek realną kicią nie ma 'ABSOLUTNIE NICZEGO'
WSPÓLNEGO) 'wywołuje' (he, he) w damach dłuższe chwile tak pożą-
danego przez nie 'szczęścia'), to za jakieś trzy dni (niewiele
przy tym myśląc) powtórzyłem eksperyment "wywoływania" luminofo-
rem "pozytywnych emocji", tym razem u zupełnie niezwiązanej z A
pani B.

Reakcja? "W jakim celu (wredoto) pokazujesz mi MARTWEGO KOTA!????"
Hmmm... nawet już nie podejmowałem próby wyjaśniania, że "dana
kicia" ma "obowiązek wywoływać" diametralnie inne emocje, i czym
prędzej skasowałem 'to świństwo' sprzed oczu.

Ale historyjka ma ciąg dalszy: Otóż zupełny przypadek sprawił, iż
rzeczona "kicia" znalazła się (moim udziałem z powodu 'niechęci
własnej' do dyskietek) w 'firmowej' skrzynce pani C, która jest
córką B. No i C, absolutnie niczego nie wiedząc otworzyła przy-
padkową dla niej przesyłkę i... uległa rzecz jasna 'obowiązko-
wej'... reakcji A.
Do tego stopnia, iż 'musiała na gwałt' zadzwonić z roboty (gdzie
obrazek 'ją dopadł') z oną 'rewelacją' do rodzicielki, by 'po-
dzielić się' z nią 'wspaniałymi emocjami' wywołanymi rzeczoną
"kicią". Gdyby nie ów przypadek, to pani B w życiu 'nie pojęłaby',
że niekoniecznie miałem 'obrzydliwie wulgarne intencje' drażniąc
ją "truposzem"... Córce uwierzyła, że do TEGO samego obrazka 'mo-
żna mieć' (skąd, skoro obrazek ten sam???) diametralnie INNE
emocje.

Sumarycznie i w każdym calu piękny przykład zadziałania mechanizmu
dokładnie wg.: http://217.97.84.44/m/dzieciwzorceztv.gif

Z "wywoływaniem emocji przez wrażenia zmysłowe" jest dokładnie tak
samo, jak z ujemną masą kurczaka na wadze w hipermarkecie, która
to ujemna masa (a nie niewidoczny paluch cokolwiek nadgorliwego
w cwaniactwie klyenta) niewątpliwie "wywołuje" 'interesująco ma-
giczne' wskazania wagi...

P.S.S. Dopóki "wrażenia zmysłowe (lub ich brak) wywołują twoje ("je-
dynie słuszne") emocje", to jesteś maskowana ubrankiem maupa, a nie
Człowiek.

<< ~"Prawdy się nie odkrywa, prawdę można jedynie wymyśleć! >>
[A. Einstein]

P.S.T. Inszy luminofor (vel "kicia" ops kaktus) tzn.
http://217.97.84.44/m/kaktus.jpg nie spodobał się Pani A mniej
więcej tak samo, jak pani B poprzedni obrazek. Też prób wyja-
śnień już nie podjąłem... Pani A najprawdopodobiej 'w życiu'
nie zrozumie gry emocji - rzecz jasna - "wywoływanej wrażenia-
mi zmysłowymi" z oglądu 'gęby' danego 'dowcipnisia'. Po co ma
je rozumieć? Przecież ma 'lepsze' bo 'własne', a bzdurne czy-
jeś "są jej zupełnie niepotrzebne".

P.S.Q.
Oczywiście wszystkie opisane reakcje emocjonalne były w pełni nie-
świadome i bez jednego wyjątku całkowicie BŁĘDNE ! Nabyte rzecz
jasna w ramach imprintingu "misiami z okienka" (obojętne czy
'przez telewizor', czy 'wprost'... 'przez powietrze').
A jaka Basieńko powinna być w takim razie PRAWIDŁOWA reakcja emo-
cjonalna, i CZYM powinna być (tzn.: JEST rzeczywiście) wywoływa-
na/CO JĄ GENERUJE ?

1. Data: 2003-06-12 15:42:30

Temat: Re:
Od: "uzus" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielokrotnie oglądałam zdjęcie przykładowego kotka w obawie, że uległam
wzrokowym omamom. Wyraźnie widzę 2. Owszem, podobne, lecz nie takie same.
Pomijając inne różnice, jeden z tych kotów to skończony zarozumialec. Żeby
dodać pikanterii całej sytuacji, zarozumiały jest właśnie ten, gdzie trudno
się powodów dopatrzyć.
uzus

Przestań...

1. Data: 2003-06-12 16:36:09

Temat: Re: "Misie z okienka". Było: Re: przyjaźń?
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Turynski" napisał

> [niejednoznaczność wrażeń zmysłowych]

w tym wątku proponuję porównać temat: Re: przypadek?
6 czerwca 2003 22:10:27 pl.sci.filozofia

są litery!!!
ileś liter tworzy wyraz!
ileś wyrazów tworzy określenie (nazwę)!
ileś określeń tworzy zdanie!
ileś zdań tworzy opis!

opis jest OBRAZEM!
opis może zawierać: tło, kontekst, tendencje, "barwy", motyw,
stylistykę, poziomy, itd.

mistrzem słowa jest poezja

określenia mogą mieć desygnat w rzeczywistości zarówno
materialnej a więc poznawalnej empirycznie jak i niematerialnej
np. zjawisko ruchu.

określenia które nie posiadają desygnatu w rzeczywistości także
są oczywiste np. linia prosta w rzeczywistości nie istnieje.

można jeszcze 1000 słów napisać na temat słów, ale nie o to chodzi.

SŁOWA STRACIŁY SWOJĄ JEDNOZNACZNOŚĆ !!!

w temacie przypadek:
te same słowa wywołają różne skojarzenia u różnych ludzi
TO JEST PRZYPADEK. !!!!!!!!!!!!!!!!!!

koniec cytatu++++++++++++++++++

oczywiście z fotografią kotka na ekranie będzie dokładnie to samo ;)))

> << ~"Prawdy się nie odkrywa, prawdę można jedynie wymyśleć! >>
> [A. Einstein]

a to ciasnota umysłu fizyka teoretyka niecałeczterowymiarowego
jutro nieznaną "rzecz" nazwę PRAWDA i wyślę współczesnego
Koloumba aby ją odkrył.

W wielowymiarowej wszech-rzeczy systemy logiczne
dopasowuje się do oczywistości - nie na odwrót.

PS. niezmiernie mi miło, że zdążyłeś wrócić przed moim odlotem :-)

ksRobak
$

1. Data: 2003-06-13 07:32:47

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski:
> ... CZYM powinna być (tzn.: JEST rzeczywiście)
> wywoływana/CO JĄ GENERUJE ?

Czegos jedmak nie bardzo rozumiem. ;)

Skoro jestes w stanie w szczegolny, sobie wlasciwy sposob~podniecac
sie literkami na ekranie, to jakim cudem kwestionujesz takie czy inne
reakcje (ze niby-nieadekwatne? :)))) pani A, B, badz C..... itd na
uporzadkowany ciag bitow? :)

A jaka wg Ciebie powinna byc reakcja emocjonalna w zetknieciu
z uporzadkowanymi ciagami bitow do ktorych linki zawiera wiadomosc:
Spodziewam sie ze 'prawidlowa', ale jaka konkretnie?

Czarek

1. Data: 2003-06-13 07:55:33

Od: "silvio_manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Turynski" <j...@p...com> napisał w wiadomości

> << ~"Prawdy się nie odkrywa, prawdę można jedynie wymyśleć! >>
> [A. Einstein]

:) Bardzo ciekawe. Czym są aforyzmy i tzw. złote myśli ?

> A jaka Basieńko powinna być w takim razie PRAWIDŁOWA reakcja emo-
> cjonalna, i CZYM powinna być (tzn.: JEST rzeczywiście) wywoływa-
> na/CO JĄ GENERUJE ?

Prawidłowa reakcja emocjonalna NIE ISTNIEJE ! To stereotyp, nic innego,
wtłoczony człowiekowi w procesie uspołecznienia.
Piszesz: "<< Źródłem emocji i uczuć jest obiektywnie istniejąca
rzeczywistość. >>".
Obiektywne :) Koń by się uśmiał :) Chcesz obiektywności i definicji
PRAWIDŁOWEJ reakcji emocjonalnej zarazem.

Sprawa kolejna. Co sprawia, że człowiek ma kontakt z rzeczywistością i
dlaczego jest on subiektywny ?
Przy okazji różnica między telewizją a nie-telewizją (tzw. rzeczywistość)
dla człowieka jest na prawdę niewielka. I to również z tego samego powodu.
To ten właśnie element o tym decyduje, który sprawia, że człowiek ma jakiś
tam kontakt z rzeczywistością oraz jego przerób do subiektywnej postaci
(przyswajalnej papki-treści pokarmowej dla umysłu).

1. Data: 2003-06-13 08:43:14

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy T. napisał w wiadomości news:bca0jo$fk6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Bacha :
>
> Taaak, taaaak i owszem ale... WYŁĄCZNIE U MAŁP Bachpansico !!!

Ha! A cóż to się stało, że Jaśnie Pan zaszczycił?

Czemuż to uprzywilejowałeś emocjami akurat małpy? Czyżby jakieś koligacje?
"Bachpansica", też coś. Nawet wymówić nie idzie. ;P

Użyłam tzw. myślowego skrótu. Wykład miałam robić?
Emocje są immanentną cechą psychiki (czy jak kto woli funkcją regulacyjną
układu nerwowego). Spójnej definicji, która nie nosiłaby znamion tautologii
jak dotąd nie spotkałam. Jak znasz to podaj zamiast utyskiwać. Ujawniają się
pod wpływem bodźców docierających z zewnątrz lub z wewnątrz organizmu, czyli
są wywoływane za pomocą postrzegania zmysłowego (z wewnątrz to też
zmysłowe). Dalej można przytoczyć np.
koncepcję Twojego imiennika Konorskiego, ale mi się nie chce bo zawiła.

> Jeśli chuchanie na garnek (lub brak owego chuchania) może wywo-
> łać zagotowanie się w nim wody, to musi niewątpliwie wyłącznie
> chuchanie i nic innego wywołuje wrzątek w garnku! ;-(((

Ty mi tu w gary nie chuchaj, tylko gadaj po ludzku co Cię ubodło.
Od chuchania to Ci się zagotuje jak będziesz smok wawelski. ;P

> Brawo, brawo suczko, jak pięknie nauczyłaś się "dawać głos" !

Skoro nie możesz się powstrzymać od tych animalistycznych pieszczot, to
wolałabym coś z owadów. Co sądzisz o "Motylku"?
A może lepiej jakoś florystycznie?

> A pisałem:
> << A 'wściekłe emocje' powstają z 'niepoprawnych' literek na
> ekranie !

Tyż. Tyle, że najpierw musisz literki dostrzec, bo bez tego emocje wystąpią
jedynie wtedy, gdy się tych literek spodziewałeś a ich nie ma. Potem musisz
te literki po swojemu zinterpretować (ich niespodziewany brak zresztą
również, zwykle wielowariantowo, pod postacią rozmaitych przypuszczeń) itd.
Co Ci tu u diabła nie pasuje?
Aha! W przypadku braku literek będą to tzw. mieszane uczucia (wynikłe z
niejednoznaczności interpretacyjnej ich braku).

> [...]
> (i to w pierwszym wierszu):
> << Źródłem emocji i uczuć jest obiektywnie istniejąca rzeczy-
> wistość. >> Które to _śmieci_ podrzuca tutaj w

Co się dziewczyny czepiasz? Przejęzyczyła się.
Źródłem emocji to po mojemu jest sam człowiek, tyle że cóś je musi w nim
wywołać.

> P.S.
> Przykładzik:
[...]

Fajny (przykładzik, bo kotek to faktycznie nie wiadomo czy śpi, czy zszedł
był).
Jeżeli śpi, to musi czuć się bardzo bezpieczny. Pewnie nie z tych, co po
dachach biegają. Młodziutki jeszcze.

Dziwnie prawisz.
Toż jedna z pań się zachwyciła a druga obruszyła przecie nie z powodu
świecenia luminoforka, jeno z powodu skojarzeń związanych z treścią obrazka
(czyli po mojemu: interpretacją bodźca). Świadczy to niezbicie o tym, że
taka interpretacja ma charakter subiektywny i tyle. Zaznaczyć warto, że tzw.
bodźce pierwotne, takiemu subiektywizmowi nie podlegają, bo emocje
podstawowe są ponoć wrodzone (przynajmniej wg P. Ekmana).

Napisałeś : "(niewiele przy tym myśląc)", co mnie niezmiernie rozradowało.
Odnosiłam bowiem wrażenie, że Tobie się to nie zdarza. Hihi.

[...]
> Sumarycznie i w każdym calu piękny przykład zadziałania mechanizmu
> dokładnie wg.: http://217.97.84.44/m/dzieciwzorceztv.gif

Czyli emocje wyuczone, te które nakładają się niejako na to, co wyrażamy
odruchowo (strach, obrzydzenie, ...).

> A jaka Basieńko powinna być w takim razie PRAWIDŁOWA reakcja emo-
> cjonalna, i CZYM powinna być (tzn.: JEST rzeczywiście) wywoływa-
> na/CO JĄ GENERUJE ?

Jerzyku, jak coś naplotłam, to powiedz jak człowiek i nie bądź sadysta.
A tak swoją drogą, jakie to szczęście ześ Ty nie mój.
Szału bym dostała. ;P

Pozdrówka. Bacha.

P.S. Wpadnij jeszcze kiedyś. ;)

1. Data: 2003-06-13 09:10:44

Od: "uzus" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bacha <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Fajny (przykładzik, bo kotek to faktycznie nie wiadomo czy śpi, czy zszedł
> był).
> Jeżeli śpi, to musi czuć się bezpiecznie.

Leży na łopatkach, miękkim brzuszkiem ku górze odwrócony. Rozbrojony.

> A tak swoją drogą, jakie to szczęście ześ Ty nie mój.
> Szału bym dostała. ;P

Każda,która zna też się z tego cieszy, że nie jej, żeby nie było niedomówień-
podstaw do dowolnych interpretacji.

1. Data: 2003-06-13 09:18:15

Od: "uzus" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak <e...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> ileś zdań tworzy opis!
>
> opis jest OBRAZEM!
> opis może zawierać: tło, kontekst, tendencje, "barwy", motyw,

Zyprexa, rispolept. Nie tylko Nawrocki i ks Robak jest CZŁOWIEK. Gratuluję
śmiałego eksperymentu. Jałowe zajęcie. Są tacy, którzy wiedzą. Starczyło
zapytać. Na pewno miarodajna byłaby odpowiedź.
Bezokolicznik
Ps.
Radzę szukać twardszego materiału. To dopiero będzie królewska zabawa.

1. Data: 2003-06-13 09:40:21

Temat: Re: Re:
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzus w wiadomości news:bcc4ek$bv5$1@inews.gazeta.pl...

> Leży na łopatkach, miękkim brzuszkiem ku górze odwrócony. Rozbrojony.

Ale że JeT zbiera takie obrazki. To jest dopiero zaskakujące. Przyznam, że
mnie rozczulił. Ciekawe, co też się kryje za tą autorytarną maską. Hihi.

> Każda,która zna też się z tego cieszy, że nie jej, żeby nie było
niedomówień-
> podstaw do dowolnych interpretacji.

"Katuj, tratuj ...
Ja wybaczę wszystko Ci jak bratu ..."

Jest taka kabaretowa piosenka. Znasz. ;))

Pozdrówka. Bacha.

1. Data: 2003-06-13 09:52:19

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

silvio_manuel <s...@p...onet.pl>
napisał w news:bcbvr0$hhu$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Piszesz: "<< Źródłem emocji i uczuć jest obiektywnie istniejąca
> rzeczywistość. >>".
> Obiektywne :) Koń by się uśmiał :) Chcesz obiektywności i definicji
> PRAWIDŁOWEJ reakcji emocjonalnej zarazem.

'Dziecko drogie': najpierw PRZECZYTAJ, bo inaczej odniesiesz się
wyłącznie do swoich własnych myśli, których NIE ZAUWAŻASZ, że
są wyłącznie twoją własną produkcją.
Napisałem:
<< Źródłem emocji i uczuć jest obiektywnie istniejąca rzeczy-
wistość. >> Które to _śmieci_ podrzuca tutaj...
--------------------------------

A teraz WRÓĆ do gry własnych emocji, które 'generowały się'
w trakcie czytania mojego tekstu i zastanów się, co jest powo-
dem, że 'widzisz' to czego nie ma, i nie widzisz tego, co jest...

JeT.

P.S. I zastanów się nad... _'bezdenną'_ głębią treści słówka
"projekcja".

P.S.S. Wszystko jedno czy ja, czy "Psycholog" (choćby najlepszy)
czy inny "Nauczyciel" może pokazać ci jeden, trzy, dziesięć błę-
dów... I to grubych, bo subtelnych (komuś, kto grubych nie jest
w stanie dojrzeć) pokazać nie sposób. A co w takim razie 'począć',
jeśli nie popełniasz trzech czy pięciu błędów, a TYSIĄCE, albo i
setki tysięcy? (Niemożliwe? A jednak tak jest!)
Pozostaje pokazać ci d... Milarepy...
MID: <01c1461d$4530b360$0b01a8c0@jtt>) i pożegnać "sąsiadkę":
MID: <a43jfr$9ip$1@news.tpi.pl>...

Co to znaczy/jaka jest treść: "Jest ona zbyt cenna abym dał ją
komuś, kto na nią nie zasługuje." ?????

bez tematu
"przyaciel potrzebny od zaraz" ;)
Coś dla entuzjastów zawodu psychiatry/psychologa
Wybor kierunku nauki
wiara w siebie...