Mocznik i świerki

1. Data: 2018-04-25 06:59:14

Temat: Mocznik i świerki
Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.

Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
mocznika?

pozdro
--
A S

2. Data: 2018-04-25 09:59:22

Temat: Re: Mocznik i świerki
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A S" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

> Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
> nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.
> Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
> mocznika?

Hejka. Ręce opadają.
Pozdrawiam załamująco Ja...cki

3. Data: 2018-04-25 11:11:29

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego ,,ręce opadają"?
https://poradnikogrodniczy.pl/opryski-drzew-owocowyc
h-mocznikiem.php

Zamiast się enigmatycznie natrzasać, może parę słów merytorycznie dla kolegi, który
pyta?

4. Data: 2018-04-25 12:11:06

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2018 06:59, A S pisze:

> Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
> nawóz".

Nawożenie ogrodu poprzez oprysk drzew "dobrym nawozem"?
No, ciekawe, nie powiem. Człowiek uczy się przez całe
życie.

5. Data: 2018-04-25 13:26:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Ręce opadają.
> Pozdrawiam załamująco Ja...cki

Ręce też. A co do oprysku drzew mocznikiem, to stare przysłowie
mówi, że na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje.

--
Jarek

6. Data: 2018-04-25 15:46:32

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Warto się uczyć, że jednak:

7. Data: 2018-04-26 16:36:17

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2018 o 06:59, A S pisze:
> Wczesną wiosną opryskałem wszystko roztworem mocznika, "bo to dobry
> nawóz". Nigdy wczesniej tego nie robiłem.
>
> Zauważam, że kilka małych świeczków jakby zżółkło. Czy to efekt
> mocznika?

Roztrwór 10% mocznika ma Ph=9,5
a na przykład roztwór specjalnego nawozu dp oprysku iglaków PINIVIT ma
Ph=2,6-3,6
Może to jest przyczyną?

8. Data: 2018-04-27 08:45:01

Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-04-26 o 16:36, Kwinto pisze:

> Roztrwór 10% mocznika ma Ph=9,5
> a na przykład roztwór specjalnego nawozu dp oprysku iglaków PINIVIT ma
> Ph=2,6-3,6
> Może to jest przyczyną?

Wydawalo mi się, ze swierk lubi gleby kwaskawe.
I bylo jakies 3-5% w opryskiwaczu. Oprysk nienachalny.

Juz szukam pinivitu. Dzieki i pozdr serd
--
A S

STARKING
Bób z PNOS.