"Moja telewizja" czyli nasza ?

1. Data: 2005-03-11 23:23:23

Temat: "Moja telewizja" czyli nasza ?
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto wpadł mi link o uruchomieniu nowego kanału telewizyjnego "Moja
telewizja", ciekawe co kto znowu wymyślił, a może to coś wartościowego ??

http://film.onet.pl/0,0,1066488,wiadomosci.html

Wiadomości

Rusza "Moja Telewizja"
(PAP, Gal/11 marca 2005 06:25)
Na przełomie marca i kwietnia ruszy nowa stacja telewizyjna "Moja
Telewizja". Będzie dostępna w sieciach kablowych. W ramówce stacji znajdą
się przede wszystkim programy poradnikowe. Wśród prowadzących programy
pojawią się osoby niepełnosprawne.

Koncesję na nadawanie programu "Moja Telewizja" otrzymała pod koniec grudnia
ubiegłego roku. Właścicielami stacji są osoby prywatne. Prezesem zarządu
telewizji jest Michał Siciński, dyrektorem programowym - Dorota Jasłowska,
była rzeczniczka przewodniczącej KRRiT, wcześniej wydawca w TVP.

Jak wyjaśniła, potencjalni widzowie "Mojej Telewizji" to osoby przebywające
w domu i oglądające telewizję przed południem - mniej więcej do godz. 16.30.
Druga grupa - to widz "zapracowany", który zaczyna szukać czegoś dla siebie
w programie telewizyjnym po godzinie 21.30.

"Jest jeszcze jedna grupa widzów, do której chcemy dotrzeć z naszymi
poradnikami, grupa, która chętnie ogląda telewizję - to osoby
niepełnosprawne" - powiedziała Jasłowska. Według niej, w Polsce żyje ponad 5
milionów ludzi ze stwierdzoną niepełnosprawnością, ponad milion jest
unieruchomiony w mieszkaniach.

Jasłowska dodała, że stacja nie planuje wyodrębniać programów tylko dla
niepełnosprawnych. Przeciwnie, chce włączać ich problemy w poradnictwo dla
osób zdrowych. Dlatego, wśród prowadzących programy pojawią się osoby
niepełnosprawne.

W ramówce stacji będą przed wszystkim programy poradnikowe - od porannego
programu "Rusz się" z zestawem ćwiczeń, po porady psychologiczne, zdrowotne,
kosmetyczne, dotyczące opieki i wychowania dzieci, kuchni. Na antenie będzie
też kurs języka migowego i programy "na żywo". Nie będzie - informacji i
filmów fabularnych.

Stacja ma zamiar utrzymywać się z reklam i dotacji - zarówno państwowych
(np. z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych), jak i
pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.
************************************

Czy może skok na kasę przeznaczoną dla ON ??

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

2. Data: 2005-03-13 11:49:53

Temat: Re: "Moja telewizja" czyli nasza ?
Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:d0vmg7$kn7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Oto wpadł mi link o uruchomieniu nowego kanału telewizyjnego "Moja
> telewizja", ciekawe co kto znowu wymyślił, a może to coś wartościowego ??

Jestem strasznie ciekawa, czy będą napisy dla niesłyszących, a może to
kolejny bubel dyksryminujący tę część niepełnosprawnych (bardzo dużo
niesłyszących nie zna j. migowego) ... jeśli nie będzie napisów, wtedy
będzie to telewizja nie dla wszystkich niepełnosprawnych.

Pozdrawiam

Jeanne

3. Data: 2005-03-13 12:53:38

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niesłyszących nie zna j. migowego) ... jeśli nie będzie napisów, wtedy
> będzie to telewizja nie dla wszystkich niepełnosprawnych.

Dzień dobry,
Zgadzam się z Tobą Jeanne. Gdyby były napisy to może jeszcze ten telewizor
był od czasu do czasu włączyła a tak .... niech sobie jest :-)
Przyjemności na niedzielę Wszystkim życzę.

--
Do usłyszenia
Sylwi@

Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
To wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

4. Data: 2005-03-13 13:00:48

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeanne pisze w news:d119lf$6gm$1@nemesis.news.tpi.pl

> je?li nie będzie napisów, wtedy
> będzie to telewizja nie dla wszystkich niepełnosprawnych.

Bądźmy realistami: żadna telewizja NIGDY nie będzie dla
wszystkich ON, ani tym bardziej dla wszystkich w ogóle. W tej ma
nie być wiadomości i filmów fabularnych, więc wiadomo już na
pewno, że nie dla wszystkich ON jest to telewizja, bo na pewno
jakaś część ON lubi wiadomości i filmy właśnie, np. ja. :P

Dla mnie w ogóle integracja jest tak naprawdę dzieleniem ludzi, a
nie łączeniem, bo podkreśla różnice, zamiast podobieństw.
Telewizja, jak wszystko inne, powinno być po prostu dla ludzi.

Jeśli więc ta nowa telewizja będzie interesująca, to będę ją
oglądać. Jeśli nie będzie interesująca, to nie będę oglądać. I co
tu ma do rzeczy fakt, że jestem ON? Nic. :)

Odnośnie napisów... nie sądzę, żeby było możliwe opatrzenie nimi
wszystkich programów. Nie ze złej woli producentów, tylko z
powodów "technicznych". Nie bardzo sobie wyobrażam np. napisy na
programach na żywo, albo na takich, które na antenę muszą iść
szybko. No chyba że istnieje urządzenie sczytujące mowę ludzką na
bieżąco i przetwarzające ją na tekst, a w dodatku tę telewizję na
to urządzenie stać. :)

Są rzeczy, których się tak łatwo nie przeskoczy, choćby się
bardzo chciało... Ja najpierw wolę tę TV pooglądać, a potem się o
niej wypowiadać. :) A może będą dobrzy w tym, co chcą robić?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

5. Data: 2005-03-14 06:28:08

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.
> ************************************
>
> Czy może skok na kasę przeznaczoną dla ON ??

Sami nie poradza na rynku wiec skocza na kase dla ON. Zdaje mi sie ze ich
nie interesuje ramowka programu ale sam fakt posiadania stanowiska i angazu.
Pozyjemy zobaczymy
pzdr
scorpio

6. Data: 2005-03-14 07:40:54

Od: "Perła" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

[...]
> ... jeśli nie będzie napisów, wtedy
> będzie to telewizja nie dla wszystkich niepełnosprawnych.

Może komuś się przyda...
TV BBC Prime daje napisy w j. polskim (telegazeta s. 882).
Info o napisach na str. 309.
Jest sporo programów przyrodniczych, seriali komediowych i programów
rozrywkowych.
Jeśli ktoś odbiera BBC Prime przez kablówkę, ma możliwość oglądania programu
z napisami bez użycia telegazety. Jest to o tyle wygodne, że można nagrać na
magnetowid program z napisami.

--
Pozdrawiam.
Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

7. Data: 2005-03-14 13:47:14

Od: "raczek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba rzeczywiście o to chodzi.
Przecież jest tyle kasy do wzięcia na ON. Różne fundusze, dofinansowania,
programy.

Pożyjemy - zobaczymy.

Darek

8. Data: 2005-03-14 21:45:08

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwi@" <eskape@_dziwny_jest_ten_swiat_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d11dco$1of$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dzień dobry,
> Zgadzam się z Tobą Jeanne. Gdyby były napisy to może jeszcze ten telewizor
> był od czasu do czasu włączyła a tak .... niech sobie jest :-)

Witaj Sylwio :)
A może masz dostęp do TV (jak pisał użytkownik Perła) o nazwie BBC Prime?
Powiem szczerze, że przez wzgląd na ten program zmieniłam kablówkę :) (aby
go oczywiście mieć)
Jest tam dużo ciekawych rzeczy do oglądania, po jakimś czasie szybko
znalazłabyś swoje ulubione programy i filmy.

Do użytkownika Scalamanca: W Anglii (BBC Prime) umieją to i u nas powinni
umieć. W Polsce jest więcej niesłyszących niż tam. PFRON miał i ma na takie
rzeczy pieniądze, naszym w TVP po prostu się nie chce (obiecują napisy od
dobrych 10 lat) i tylko wymyślają powodu typu problemy techniczne. Co do
napisów na żywo..... jak im to wychodzi to widać po Teleexpressie, żenada i
strasznie wkurzające (błędy, literówki, na cztery zdania jedno
przetłumaczone).... gdyby tak samo pisała jakakolwiek sekretarka już dawno
straciłaby pracę (wiele sekretarek pisze pod dyktando i niekoniecznie
stenografuje).

Jak dla mnie TVP nie ma żadnego wytłumaczenia tego, że dyskryminuje pewną
grupę ludzi, którzy nie mają dostępu do informacji (Teleexpress to za mało,
a j. migowy w Panoramie również nie wszystkim się przydaje, bardzo wiele
osób niesłyszących nie zna j. migowego). Uważam, że gdyby chcieli to
umieliby zrobić takie napisy do wielu programów, jednak oni uważają, że
ochłap w postaci napisów do kilku pozycji w tygodni wystarczy.

Pozdrawiam

Jeanne

9. Data: 2005-03-15 10:23:09

Od: "Perła" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

Niezapomniana Hiacynta (Co ludzie powiedzą), Mój Panie Ministrze...
Super...

10. Data: 2005-03-15 20:20:56

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Perła" <a...@...stopce> napisał w wiadomości
> Niezapomniana Hiacynta (Co ludzie powiedzą), Mój Panie Ministrze...
> Super...
To pierwsze.... owszem, owszem.... ale są jeszcze ciekawsze rzeczy
(oczywiście kwestia gustu), podobają mi się ich programy, żałuję, że Ready
Steady Cook nie ma napisów, ale mówi się trudno, za to jest mnóstwo innych
programów, w których można wybierać i przebierać.
Szczerze - przestawiłam się na BBC Prime i przynajmniej jestem szczęśliwa
oglądając coś co rozumiem i nie muszę nikogo prosić o "tłumaczenie".

Jeanne

Wrocław a niepełnosprawni
Pokusa leczenia obcokrajowców...
Zamiana wozka
Zamiana wozka
Nowa stacja telewizyjna -może was zainteresuje