Mole spożywcze - jak się ich pozbyć?

11. Data: 2007-06-10 07:46:37

Temat: Re: Mole spożywcze - jak się ich pozbyć?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:f4g877$esr$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Najprostsze zwalczanie to zastosowanie
> szczelnych pojemników na produkty - ale muszą tam być wsypywane całkowicie
> suche.

nawet nie wiesz, w jak bardzo szczelnie zakreconych pojemnikach znajdowalam
te bydlaki:(

12. Data: 2007-06-10 08:02:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"siliana" <t...@o...pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> nawet nie wiesz, w jak bardzo szczelnie zakreconych pojemnikach
znajdowalam
> te bydlaki:(

Znaczy - trafiły ze sklepu - zmień go na inny.

13. Data: 2007-06-10 08:10:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "siliana" <t...@o...pl> wrote in message

> całkowicie

> znajdowalam
>
> Znaczy - trafiły ze sklepu - zmień go na inny.

für Polacken?

14. Data: 2007-06-10 10:09:44

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> Od kilku miesięcy nie wiadomo skąd mam w domu takie właśnie paskudztwo
> (charakterystyczne jest to, że są dość nieruchliwe i ogólnie łatwo je
> złapać).
> Kilka razy oglądałem wszystkie pojemniki, worki, itp. z żywnością (mąki,
> orzeszki, makarony, itp.) ale niczego w środku nie znalazłem.

Obejrzyj jeszcze raz. I jeszcze. Do skutku. Wszystko co przyjdzie Ci do
głowy, i nie tylko.
U mnie kiedyś wyżarły migdały w płatkach, w fabrycznym foliowym opakowaniu.
Z niejasnych powodów kilka razy je pominąłem.
Aha - jeśli larwy wyłażą na ściany, to znaczy, że głodują. Czyli źródło
żarcia jest na ukończeniu.

T. D.

15. Data: 2007-06-10 13:03:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> für Polacken?

ZMIEŃ HURTOWNIĘ

16. Data: 2007-06-10 14:35:04

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-06-2007 o 23:52:04 Przemolo <p...@g...zmyla> napisał(a):

> To czym te cholery się żywią skoro siedzą np. w jakichś szparach, a nie
> w jedzeniu?

*Nie* żywią się solą, cukrem, miodem, winem, kwaskiem cytrynowym i
pieprzem.
Poza tym wszystkim innym.

Pozbyłem się tego po kilku miesiącach, wyrzucając kolejne produkty
w których znalazłem larwy i przechowując nowonabyte żarcie w lodówce.
(Dotyczy także kawy, herbaty, wszystkiego, czego się nie zużyje
w ciągu kilku dni). Nie chciałem stosować środków owadobójczych.
Poza tym nadeszła zima i może to zablokowało dostęp nowych pokoleń
gdzieś z zewnątrz, a te wewnątrz zdechły z głodu.

Antek
PS: "Szczelne" słoiki nie stanowią dla żyjątek przeszkody.

17. Data: 2007-06-10 19:54:52

Od: "Jacek5" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ZMIEŃ HURTOWNIĘ

Za późno.
Z resztą co za różnica czyje mole, nasze czy poniemieckie...

18. Data: 2007-06-11 00:11:13

Temat: Re[2]: Mole spożywcze - jak się ich pozbyć?
Od: n...@g...pl (Nerissa) szukaj wiadomości tego autora

Witaj Przemolo,

> To czym te cholery się żywią skoro siedzą np. w jakichś szparach, a nie w
> jedzeniu?

Podlatują sobie do jedzenia ;)
Kiedyś miałam kolonię w kasztanach (trochę kasztanów u mnie w pokoju
leżało, nanizanych na sznurek - zeżarły je od środka), a mama w kuchni
znalazła gniazdo za karniszem przy okazji malowania sufitu. Potrafią
się zamelinować, cwaniaki. Ostatnio znalazłam je w szczelnie
zamkniętym (ha ha ha, naiwna - byłam pewna, że szczelnie) słoju z
suszonymi grzybami.

Moni

--
Opole - Miasto Bez Granic.