Montignac a wege - gdzie tkwi kruczek?

1. Data: 2002-10-29 14:43:09

Temat: Montignac a wege - gdzie tkwi kruczek?
Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytam o diecie Montignaca, czytam, a im dłużej czytam,
tym bardziej widzę, że jest to podobne do wzorcowego wegetarianizmu
(mniej przetworzone produkty, dużo warzyw i owoców, mniej słodyczy),
ale zawiera produkty mięsne jako źródło białka (generalnie wygląda to
na piramidę).
Do czego zmierzam. Wegetarianie nie chudną, przynajmniej nie jest
to założeniem tej diety. Pytanie, czemu tak się dzieje? Spożycie
'łączonych' tłuszczu i węglowodanów jest u wegetarian (zwł. wegan)
raczej umiarkowane.
Pytania:
1. Czy mając prawidłową wagę (BMI od 20 do 25) na Montignacu się
chudnie nadal?
2. Czemu wegetarianizm nie odchudza, choć jest tak podobny (może efekt
placebo)?

ps. Jeszcze ewentualnie napiszcie, co pokręciłem.

--
/**** Muszą nas policzyć przed wstąpieniem do UE. ****\
|**** Za 10 lat zobaczymy ilu to przeżyło. ****|

2. Data: 2002-10-29 19:17:45

Temat: Re: Montignac a wege - gdzie tkwi kruczek?
Od: "Ewa Hełpa-Kulińska" <e...@p...onet.lp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:apmaad.3vvnmbn.1@roses.of.many.colours...
> [...]
> (mniej przetworzone produkty, dużo warzyw i owoców, mniej słodyczy),
> ale zawiera produkty mięsne jako źródło białka (generalnie wygląda to

(...)
> 2. Czemu wegetarianizm nie odchudza, choć jest tak podobny (może efekt
> placebo)?

A wiesz, mnie też dieta M. interesuje coś ostatnio. Z wegetarianizmem
istotnie się nie gryzie, jeśli chodzi o produkty. Ale wyczytałam tu, że
trzeba jeszcze stosować się do pewnych zasad: IG, nie łączenie różnych
produktów, etc. Jest strona: http://montignac.tk/, ale chyba warto kupić
sobie książkę i poczytać.

Pozdrawiam :-)
Ewa

3. Data: 2002-10-29 22:32:14

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Do czego zmierzam. Wegetarianie nie chudną, przynajmniej nie jest
> to założeniem tej diety. Pytanie, czemu tak się dzieje?

Pierwsza sprawa, to nie zwracanie uwagi na indeks glikemiczny, a tym samym
większa jest produkcja insuliny. Insulina jak wiesz ma swój udział w
pobudzaniu szlaków metabolicznych w kierunku produkcji kwasów tłuszczowych.
Druga sprawa, to jakość białka. MM jedzą białka bardziej wartościowe, więc
mogą ich zjadać mniej. Nadmiar białek też powstrzymuje chudnięcie, a nawet
powoduje tycie, co wypróbowałem na sobie :)

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2002-10-30 08:17:19

Od: "janek czarny" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> mogą ich zjadać mniej. Nadmiar białek też powstrzymuje chudnięcie, a nawet
> powoduje tycie, co wypróbowałem na sobie :)

a ja od siebie dodam,ze mozna stosowac MM bedac wegetarianinem i bedzie to
równiez pełnowartosciowa dieta chociaz trudniejsza w stosowaniu

5. Data: 2002-10-30 12:32:34

Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł 'Róża' Różański <r...@f...onet.pl> wrote:
> [...]
> raczej umiarkowane.
> Pytania:
> 1. Czy mając prawidłową wagę (BMI od 20 do 25) na Montignacu się

Ja tam schudlam, przy 173cm zaczynalam Montignaca z 68kg - a teraz mam
54kg.

megi

6. Data: 2002-10-30 12:48:26

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam schudlam, przy 173cm zaczynalam Montignaca z 68kg - a teraz mam
> 54kg.

wow!

pochwal sie jak sie chudnie gdy nie ma sie nadwagi?

Saman_tha gratulujaca :)

7. Data: 2002-10-30 12:53:19

Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saman_tha <s...@p...fm> wrote:

> wow!
>
> pochwal sie jak sie chudnie gdy nie ma sie nadwagi?
>
> Saman_tha gratulujaca :)

Bardzo przyjemnie, ja sie po prostu zle czulam z taka waga (przedtem
zawsze bylam szczupla, ok. 58), ale tak jakos sobie przytylam i postanowilam
cos z tym zrobic:-))) A schudlam ponad rok temu i nadal wage trzymam:-)

megi

8. Data: 2002-10-30 13:06:37

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
postanowilam
> cos z tym zrobic:-))) A schudlam ponad rok temu i nadal wage trzymam:-)

Jak dlugo to trwalo? tzn. jak dlugo chudlas?
trzymalas sie caly czas I fazy?
3 posilki i nic wiecej?
nie grzeszylas?

Saman_tha juz nie grzeszaca :)

9. Data: 2002-10-30 13:18:00

Od: Malgorzata Lesner <b...@r...mif.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Saman_tha <s...@p...fm> wrote:
> postanowilam
>>

> Jak dlugo to trwalo? tzn. jak dlugo chudlas?
> trzymalas sie caly czas I fazy?
> 3 posilki i nic wiecej?
> nie grzeszylas?

Faza I trwala chyba 3 miesiace i powiem Wam, ze sie trzymalam jej.
Ja mam bardzo silna wole:-) Ale nie jadlam 3 posilkow tylko, jadlam
5 posilkow, mniej wiecej co 3 godziny. Chudlam 1kg tygodniowo.

megi

10. Data: 2002-10-31 16:48:28

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> wrote in

> Pierwsza sprawa, to nie zwracanie uwagi na indeks glikemiczny, a
> tym samym większa jest produkcja insuliny.

Tyle, że wegetariznizm 'podręcznikowy' promuje produkty
niskoprzetworzone, nieoczyszczone, nie słodycze itp., więc IG i tak
powinno być niższe. Ja wiem, że można być wege na zasadzie drożdżówek,
coli i landrynek, ale nie o to mi chodzi. :-)

> [...]
> produkcji kwasów tłuszczowych.

> Druga sprawa, to jakość białka. MM
> jedzą białka bardziej wartościowe, więc mogą ich zjadać mniej.

Mityczna jakość białka? W czym się ją w końcu mierzy? Bo AFAIK
białko nie ma znaczenia, bo i tak w żołądku jest rozkładane, liczą się
aminokwasy.

> Nadmiar białek też powstrzymuje chudnięcie, a nawet powoduje
> tycie, co wypróbowałem na sobie :)

AFAIK wegetarianizm nie zaleca dużych ilości białek. Ma być go po
prostu _odpowiednia_ ilość przy komplecie aminokwasów. Z tego co
pamiętam, jest to ilość znacznie mniejsza od tej w tradycyjnym
żywieniu.

--
/**** Muszą nas policzyć przed wstąpieniem do UE. ****\
|**** Za 10 lat zobaczymy ilu to przeżyło. ****|