Re: Mrożenie drożdży

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Mrożenie drożdży
Date: Fri, 3 Jul 2020 21:21:35 +0200

Pani Ewa napisała:

> Gdzieś czytałam sugestię, że mrozić można, to sprawdziłam.

Z tego co skądeś pamiętam, przy mrożeniu żywych komórek i tkanek,
stosuje się glicerynę, która zapobiega niszczeniu wnętrza komórki
przez wzrastające kryształki lodu.

> Zrobiłam sobie zapas na początku kwarantanny na wszelki wypadek.
> Teraz wypada je zużyć.

Na początku szukałem w różnych sklepach, drożdży nigdzie nie mieli.
Bo plan miałem taki, żeby piec, a nie chodzić do sklepu po chleb.
No ale ani nie piekłem, ani nie miałem możności zamrożenia. Może to
i lepiej, bo bym teraz musiał się zastanawiać co wypada.

--
Jarek