Re: Mrożenie drożdży

From: Trefniś <t...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Mrożenie drożdży
Date: Sat, 04 Jul 2020 01:13:18 +0200

W dniu .07.2020 o 23:18 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Mnie się udało kupić w moim osiedlowym sklepiku, bo też taki miałam
> zamiar, żeby piec. Poza tym nastawiłam też zakwas na chleb. A stanęło na
> tym, że chodziliśmy do piekarni po chleb raz w tygodniu i mroziliśmy.
>
> Ewa

Niepotrzebnie słuchasz tego bełkotu.

Drożdże powinny doskonale znieść mrożenie, jest cała masa materiałów w
sieci.
Znajdziesz je sama, albo pomoże Ci kumpel -
informatyk/elektronik/besserwisser.

Twoje problemy mogły się wziąć stąd, że zamrażałaś drożdże już na granicy
przydatności (chodzi o ich właściwości, nie termin w formie daty na
opakowaniu).

Osobiście polecam również suszenie drożdży piekarskich w domu, to chyba
nawet lepsze i bezpieczniejsze od mrożenia. Zresztą suszenie drożdży (a w
zasadzie zaczynu/zakwasu) stosowane było od stuleci. Materiały również w
sieci.
Oczywiście drożdże/zaczyn/zakwas do suszenia również muszą być w
doskonałej kondycji.

--
Trefniś