Mszyce na balkonie

1. Data: 2001-06-14 06:29:44

Temat: Mszyce na balkonie
Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich.
Pojawiły mi się mszyce na balkonie - na kalanchoe, różach, nasturcji, a
nawet na pelargonii - czego dotąd jakoś nie obserwowałam. Próbowałam z
Pirimorem, ale mam wrażenie, że moje roślinki coś go nie lubią. Są chyba
jakieś metody ekologiczne - tak mi się zdaje. Jakieś zielsko moczone w
wodzie, czy coś takiego. Może ktoś pamięta?
Pozdrawiam serdecznie - Danusia

2. Data: 2001-06-15 06:34:42

Temat: Re: Mszyce na balkonie
Od: "anna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam środek INSECTUM , w cenie ok. 3 zł , plastikowy,biały pojemnik z
zielonym korkiem
Od lat stosuję i jest bardzo skuteczny.
ania
Faber napisał(a) w wiadomości: <002901c0f49b$d363dfa0$23cc800a@dom>...

3. Data: 2001-06-17 20:47:16

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Cześć Aniu!
O tym nie słyszałam. Czy to jakieś naczynko przywabiające mszyce?
Gdzie to kupić - np., w Warszawie? W hipermarketach, w dużych sklepach z
roślinami, czy może w specjalistycznych sklepach z chemią ogrodniczą?
Będę wdzięczna za wskazanie tropu. Pozdrawiam - Danusia

Użytkownik "anna" napisała

4. Data: 2001-06-18 07:08:45

Od: "Kempes" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

Mlecz moczony w wodzie. 200g/5l. Zajrzyj przy okazji na
www.ogrodnik.pl

Robert
r...@i...pl

5. Data: 2001-06-19 10:36:17

Od: "anna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś było w zwykłych sklepach ogrodniczych. W tym roku kupiłam na
giełdzie/ hurtowni kwiatowej w Gdańsku. Jest to płyn w aerozolu. Pojemnik
nieduży ok 12 cm wys. Wystarczy psiknąc na mszyce i znikają. Oczywiście
powtórzyć, aby zaginęły jakieś resztki.
Postaram się nie zapomnieć i spisać producenta, to podam dokładne dane.
ania

Faber napisał(a) w wiadomości: <00f701c0df12$f36b8850$23cc800a@dom>...

6. Data: 2001-06-19 20:40:41

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Będę Ci bardzo wdzięczna, Aniu - Danusia

7. Data: 2001-06-19 20:42:42

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Dzięki - wypróbuję. Mszyc mam dużo, mam na czym eksperymentować z różnymi
środkami - Danusia

8. Data: 2001-06-20 08:49:53

Od: "anna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danusiu!
Dokładnie to się nazywa INSEKTUM DOMESTIK producent Przedsiębiorstwo
Produkcyjno_handlowe "Stanisław Dorociak" Namysłów ul. Reymonta 70 tel./fax
(077) 4101736, 4195323 Obecnie etykieta jest w kolorach zielonym i żółtym,
obrazek z roślinkami i czerwony napis "INSEKTUM"
Co prawda na ulotce pisze, że jest to preparat owodobójczy do różnych
żyjątek, ale działa na mszyce nie niszcząc roślin. Teraz zaczynam też go
używać na inne robaczki

Faber napisał(a) w wiadomości: <001901c0f900$6e95a130$23cc800a@dom>...

9. Data: 2001-06-20 13:32:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"anna" <s...@g...gda.pl> wrote in message news:9gpoja$7o$1@news.tpi.pl...
> Co prawda na ulotce pisze, że jest to preparat owodobójczy do różnych
> żyjątek, ale działa na mszyce nie niszcząc roślin

A na pewno nie niszczy ludzi? Nie ma w nim zwiazkow fosforoorganicznych
(organophosphates)? Najczesciej uzywane srodki owadobojcze uzywaja
wlasnie tych zwiazkow. Ich pierwotne przeznaczenie bylo na gazy bojowe
porazajace uklad nerwowy czlowieka. Roslin istotnie nie niszcza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2001-06-21 18:46:57

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Aniu, poszukam. Niezależnie od wątpliwości Michała dotyczących
zwiazków fosforoorganicznych. Postaram się, aby wdychały to mszyce a nie ja.
Pozdrawiam - Danusia. -)))

> [...]

Faber napisał(a) w wiadomości: <001901c0f900$6e95a130$23cc800a@dom>...
>Będę Ci bardzo wdzięczna, Aniu - Danusia

Pomocy!
Ficus Beniamin - ciagle problemy
Niebieskie roze ?
podkłady kolejowe