Murzynek

1. Data: 2006-11-30 17:09:52

Temat: Murzynek
Od: Dominika Solarz <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto już siedzi w piekarniku.
Mniam, mniam:)
Hmmmm.... to jedyne ciasto jakie mogę zrobić rozwalającym się
mikserem... zawsze się udaje i zajmuje tylko chwilę... jakie znacie
przepisy na równie szybkie, tanie i zawsze sie udające bezmikserowe
ciasta??

2. Data: 2006-11-30 18:07:25

Temat: Re: Murzynek
Od: "Onet" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Solarz" <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> mikserem... zawsze się udaje i zajmuje tylko chwilę... jakie znacie
> przepisy na równie szybkie, tanie i zawsze sie udające bezmikserowe

Witam!

Najłatwiejsze ciasto z jabłkami i nie tylko.

Około 1 kg obranych, pokrojonych jabłek
1 szkl cukru
1 szkl mąki
5 jaj
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 roztopiona, letnia ( ważne! ) margaryna

Jaja ubić z cukrem ,dodać mąkę, proszek i wlać letnią margarynę ( margaryna
nie może być zbyt gorąca, bo wyjdzie zakalec ),to wszystko wymieszać łyżką
lub widelcem i wlać do wysmarowanej tłuszczem foremki, jabłka wsypać na
wierzch.
Piec około 40 minut w 180 st.C.
Czasem, w zimie, zastępuję jabłka osączonymi
pokrojonymi brzoskwiniami z puszki.

Smacznego - Dominika.

3. Data: 2006-11-30 21:18:47

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Solarz wrote:

> [...]
> mikserem... zawsze się udaje i zajmuje tylko chwilę... jakie znacie
> przepisy na równie szybkie, tanie i zawsze sie udające bezmikserowe

Niedawno podawalam szarlotke sypana, bardzo latwo sie robi i sa tylko
suche skladniki, wiec jedna miska wystarczy. Spojrz w archiwum.
MB

4. Data: 2006-11-30 22:10:12

Od: "czeremcha" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Solarz <d...@g...com> napisał(a):

> [...]
> mikserem... zawsze się udaje i zajmuje tylko chwilę... jakie znacie
> przepisy na równie szybkie, tanie i zawsze sie udające bezmikserowe

Ciasto daktylowe:

100 g pokrojonego w kostkę masła
225 g mąki pszennej
2 łyżki proszku do pieczenia
75 g cukru
125 g posiekanych, suszonych daktyli bez pestek
2 rozgniecione banany
2 rozkłócone jajka
2 łyżki stołowe miodu

Do miski przesiać mąkę i proszek do pieczenia. Dodać masło i rozcierać
opuszkami palców, aż składniki zaczną przypominać zacierki. Dodać daktyle,
cukier, banany, jajka i miód, starannie wymieszać. Przełożyć masę do
przygotowanej foremki /keksowej/ i wygładzić wierzch. Piec w temp. ok. 180
st. przez ok. godzinę. Podawać na ciepło lub zimno.

Tak stanowił przepis podstawowy. Ponieważ mam dość szerokie formy, ciasto
przygotowałam z 1,5 ilości składników. Proszku do pieczenia dałam 2
łyżki /nie lubię posmaku proszku, a taka ilość okazała się zupełnie
wystarczająca/. Zamiast daktyli dałam trochę posiekanych fig i ok. 3/4
szklanki rozmrożonej zeszłorocznej kutii /ktoś ostatnio pisał, że też
wykańczał zeszłoroczne zapasy kutii/. Wyszło rewelacyjnie. Daktyle można też
zastąpić rodzynkami, suszonymi morelami czy śliwkami. Ciasto pozostaje
świeże i wilgotne przez kilka dni.

Ania

5. Data: 2006-12-01 07:24:16

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> przygotowałam z 1,5 ilości składników. Proszku do pieczenia dałam 2
> łyżki /nie lubię posmaku proszku, a taka ilość okazała się zupełnie

Czy oby na pewno 2 lyzki??? Moze jednak 2 lyzeczki?

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

6. Data: 2006-12-01 08:36:31

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s <i...@T...pl> napisał(a):

> Czy oby na pewno 2 lyzki??? Moze jednak 2 lyzeczki?

No właśnie. Tak, jak napisałam wcześniej, taki był przepis podstawowy -
oryginalny, z książki "Pieczone specjały". Jest to tłumaczenie z wydawnictwa
brytyjskiego. Wzięłam zatem poprawkę na to, że np. angielski proszek do
pieczenia może zawierać w składzie mąkę /kiedyś taki polski proszek wpadł mi
w ręce/, dlatego zwiększając ilość składników pozostałam przy nie zmienionej
ilości proszku. Dałam dwie płaskie łyżki /no, może bardzo płaskie :-) / i
wszystko wyszło ok. Na nadmiar proszku w cieście jestem wyczulona. Może
banany potrzebują trochę więcej "mocy"?

Ania

7. Data: 2006-12-31 11:09:52

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Solarz napisał(a):
> [...]
> mikserem... zawsze się udaje i zajmuje tylko chwilę... jakie znacie
> przepisy na równie szybkie, tanie i zawsze sie udające bezmikserowe
po pierwsze nie Murzynek a Afroeuropejczyk ;)
po drugie moge prosic o Twoj przepis...
pozdr
Mars

8. Data: 2006-12-31 18:18:50

Od: Max <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz napisał(a):
> po pierwsze nie Murzynek a Afroeuropejczyk ;)
> po drugie moge prosic o Twoj przepis...

Przepis jest na grupie napewno znajdziesz ;)

pozdrawiam

MAX

Czekolada a kakao? Roznice sa czy nie?
kasza krakowska