Musze sobie zrobic "przeglad" :-)

1. Data: 2005-12-03 14:39:59

Temat: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stuknela mi w tym roku 30-ka i postanowilem zrobic sobie "przeglad
generalny". O jakie skierowania na badania prosic mojego lekarza
rodzinnego (wiem, ze to lekarz sam powinien zrobic, ale moja pani doktor
czasami bywa lekko roztargniona :-))?
Rozumiem, ze podstawowa morfologia krwi + RTG klatki piersiowej, to
niezbedne minimum. Czy robienie morfologii z rozmazem + OB jest
konieczne? Co do morfologii to mam pewien dylemat - jestem w trakcie
kanalowego leczenia zeba i czy robic badania teraz czy poczekac do konca
leczenia? Czy moze to miec wplyw na wyniki morfologii? Pytam, bo nie
chcialbym przezyc jakiego szoku odbierajac wyniki :-)
Przyznam, ze w ostatnich latach przytylo mi sie sporo i "wypracowalem"
ponad 15 kilo balastu (a moze prawie 20....). Z sercem nigdy problemow
nie mialem, ale w mojej rodzinie byly i sa przypadki (wrodzone wady a
nie nabyte uszkodzenia), wiec moze pod tym katem tez sie przebadac? Moze
cholesterol tez warto zrobic?
No nic, w kazdym badz razie od poniedzialku zaczynam maraton
diagnostyczny :-))

JSK

2. Data: 2005-12-03 15:04:33

Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)
Od: "Kasia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stuknela mi w tym roku 30-ka i postanowilem zrobic >sobie "przeglad
> generalny".

Witam!!

taką usługę, nazwaną nawet "przegląd po 30-tce" oferuje jedna z wrocławksich
klinik prywatnych. W ramach tej usługi oferują:
1.. Badania laboratoryjne
a.. Morfologia krwi z rozmazem+OB
b.. Elektrolity rozszerzone: Na, K, Mg, Ca
c.. Badania biochemiczne:
a.. AsPAT, AIAT, FA, bilirubina, amylaza, GGTP, mocznik, kreatyna,
białko całkowite, elektroforeza białek, lipidogram, cholesterol
b.. TSH, fT3, fT4
c.. Inne (wg decyzji lekarza)
a.. Markery nowotworowe i wirusowe (wg decyzji lekarza)
b.. Badanie ogólne moczu
2.. Badania obrazowe
a.. Zdjęcie RTG klatki piersiowej w projekcji A-P z opisem/mammografia
b.. USG jamy brzusznej i miednicy małej, USG tzw. "narządów małych":
a.. Tarczyca
b.. Gruczoły piersiowe
c.. Gruczoł krokowy
3.. EKG
4.. Badania endoskopowe
a.. Gastroskopia w premedykacji
b.. Kolonoskopia w premedykacji
5.. Konsultacje specjalistyczne
a.. Kardiologiczna (obligatoryjnie)
b.. Chirurgiczna-gastroenterologiczna (obligatoryjnie)
c.. Stomatolog
d.. Laryngolog
e.. Ginekolog
f.. Urolog
g.. Okulista
h.. Dermatolog
i.. Ortopeda
j.. Neurolog
k.. Endokrynolog, dietetyk
l.. Reumatolog
m.. Alergolog
n.. Osteopata

nie wiem na ile taka oferta bedzie przystawać do wymagań, ale może warto by
sie było pokierować powyższą rozpiską i jakoś przy pomocy lekarza dostosować
ją do siebie. Swoją drogą jakbym miała wykonać taką ilość badań
diagnostycznych to bym chyba padła ze zmęczenia tymi właśnie badaniami :)
Inna kwestia - ciekawe ile to może kosztować w prywatnej klinice :)

pozdrawiam serdecznie
Kasia

3. Data: 2005-12-03 15:05:39

Temat: Re: Musze sobie zrobic
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JSK <j...@w...pl> napisał(a):

> Stuknela mi w tym roku 30-ka i postanowilem zrobic sobie "przeglad
> generalny". ...

O Jezu, u mnie w pracy tez jest jeden koles 30-letni, co w aptece prosi
o ...tabletki na mlodosc, rotfl

Hania

4. Data: 2005-12-03 15:27:18

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja Droga.. Nie ma jak skuteczna rekalam w media :))) DHEA to ostatnio hit
w medycynie :))))))))))))))))

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

5. Data: 2005-12-03 15:34:31

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eeeeeee, nie padlabys ;)
1. Badania laboratoryjne mialby z jednego pobrania, no chyba, ze kiepska
laborantka i nie wkulaby mu sie za pierwszym razem :)
2. Badania obrazowe - mammografia i RTG piersi jego raczej nie dotyczy ;) A
z RTG prostaty wstrzymalabym sie do wynikow hormonalnych - dodatkowo moze
tam sobie zrobic PSA _ w laboratorium, zeby nie bylo niedomowien ;)
3. Z badaniami endoskopowymi tez mozna by poczekac do wynikow
laboratoryjnych, ktore znow poszerzylabym o np badanie w kierunku krwi
utajonej w kale i np przesiewowego testu w kierunku Helicobacter pylorii :)
4 I dopiero z wynikami powyzszych badan i po ponownej wizycie u lekarza
pierwszego (no w tym wypadku to juz drugiego) kontaktu poprosilabym o ew.
konsultacje specjalistyczne :)))))

Tak wiec zapraszam do laboratorium ;)

Ale w sumie nie ja jestem lekarzem ;)

6. Data: 2005-12-03 15:44:54

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:

> [...]
> b.. Elektrolity rozszerzone: Na, K, Mg, Ca
> c.. Badania biochemiczne:
> a.. AsPAT, AIAT, FA, bilirubina, amylaza, GGTP, mocznik, kreatyna,

No nieźle :-) Z tego co napisałaś, to chyba musiałbym zrobić sobie
tydzień wolnego w pracy :-))
Jak widać chorować, to ciężka sprawa ale być zdrowym, to też nic
prostego :-))

Dzięki za wskazówki

JSK

7. Data: 2005-12-03 15:47:28

Od: "Kasia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eeeeeee, nie padlabys ;)

może i nie, ale lista przeraża tak na pierwszy rzut oka :)

> 2. Badania obrazowe - mammografia i RTG piersi jego raczej nie dotyczy ;)

no w sumie jakby na to nie patrzeć - nie dotyczy :) chyba, że coś ukrywa
<lol>

odnośnie całej reszty dodatkowych badań - bardzo słuszne uwagi - szczególnie
jeśli chodzi o tą możliwość unikniecia badań endoskopowych - nie sa
przyjemne, a jeśli nie ma przesłanek do ich wykonania (jakieś dolegliwości
lub nieprawidłowe wyniki badań laboratoryjnych) to chyba nie trzeba ich
wykonywac...ale ja również nie jestem lekarzem i to tylko takie moje
przemyślenia :)

pozdrawiam
Kasia

8. Data: 2005-12-03 15:49:42

Od: "Kasia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nieźle :-) Z tego co napisałaś, to chyba musiałbym >zrobić sobie
> tydzień wolnego w pracy :-))

napiszę jeszcze tyle, że na stronie kliniki piszą, że ten caaaały wieeeeelki
pakiet jest wykonywany w ciągu 10 godzin w czasie których masz do dyspozycji
jednoosobowy pokój z łazienka, TV i innymi bajerami :)

z reszta patrz kilka postów wyżej wirgo pisze o możliwościach modyfikacji

pozdrawiam
Kasia

9. Data: 2005-12-03 15:56:29

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:

> napiszę jeszcze tyle, że na stronie kliniki piszą, że ten caaaały wieeeeelki
> pakiet jest wykonywany w ciągu 10 godzin w czasie których masz do dyspozycji
> jednoosobowy pokój z łazienka, TV i innymi bajerami :)

A piszą może ile taki maraton diagnostyczny kosztuje???

JSK

10. Data: 2005-12-03 16:10:27

Od: "Kasia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A piszą może ile taki maraton diagnostyczny kosztuje???

właśnie nie piszą... a też ciekawa jestem :)
więcej szczegółów znajdziesz na ich stronie, zawsze możesz do nich zadzwonić
(nawet jak nie jesteś z okolic Wrocławia) i zapytać.
http://www.emc-sa.pl/i41.html

pozdrawiam
Kasia

coś nie tak :( ??