Muszki owocowki jak sie ich pozbyc ?

1. Data: 2006-10-10 11:38:32

Temat: Muszki owocowki jak sie ich pozbyc ?
Od: "Remek" <c...@c...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jak sie szybko i skutecznie pozbyc muszek owocowek ?
Ganiam ze smata ale to archaizm :)
Owoce wszystkie pochowane a te diably ciagle sa :(

--
Remek www.remig.cad.pl
Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

2. Data: 2006-10-10 11:56:14

Temat: Re: Muszki owocowki jak sie ich pozbyc ?
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień 10.10.2006 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas Remek:

> Witam.
> Jak sie szybko i skutecznie pozbyc muszek owocowek ?
> Ganiam ze smata ale to archaizm :)
> Owoce wszystkie pochowane a te diably ciagle sa :(

http://groups.google.com/groups?q=group%3Apl.rec.dom
+insubject%3Amuszki

oraz
"Z kuchni usunac wszelakie mozliwe rzeczy, na których
te gadziny moglyby sie pasc.
Do malego sloiczka nalac odrobine wody z cukrem,
octem, kwaskiem cytrynowym... Zostawic ten sloiczek
otwarty na blacie w kuchni i muszeczki hurtowo sie w tym topia"

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl

3. Data: 2006-10-10 12:08:15

Temat: OT. Re: Muszki owocowki jak sie ich pozbyc ?
Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

TomaSz. napisał(a):

> www.kocie-zycie.prv.pl

Podoba mi się :)
--
pa, BBjk

4. Data: 2006-10-10 14:16:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Remek" <c...@c...tam.pl> wrote in message

Czy ty jesteś Remigiusz czy Jeremiasz? Masz, bądź miałeś żonę Sylę?

5. Data: 2006-10-10 18:16:38

Od: "Dolby" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> --
> Remek www.remig.cad.pl
> Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.
jeszcze troszkę i wszystkie te kuchenne przeszkadzajki mróz wystraszy,
wybije lub uśpi. U mnie też zmora jest z octówkami (wio w balonie)
Spróbowałbym z lepem, albo rozwiązanie bardziej kosztowne - lampa
owadobójcza
Pozdrawiam Lubomir

6. Data: 2006-10-10 19:22:00

Od: "Remek" <c...@c...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dolby" <p...@w...pl> napisał

> jeszcze troszkę i wszystkie te kuchenne przeszkadzajki mróz wystraszy,

To moze troche poczekam ;)

Mam patent z gazem :)
Postawic cytryne miedzy palnikami i co jakis czas odpalac gaz :)

7. Data: 2006-10-15 19:20:34

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Oct 2006 13:38:32 +0200, Remek napisał(a):

> Jak sie szybko i skutecznie pozbyc muszek owocowek ?

Na pl.rec.ogrody był kiedyś przepis z lejkiem.
Ja używam wersji zmodyfikowanej:

- karton po mleku/butelka ze ściętą górą,
- worek foliowy z malutką dziurką na dole,
- taśma klejąca,
- coś co lubią muszki (kawałek owocu, skórki itp.)

Chodzi o to żeby był pojemnik, można wziąć np. słoik ale ja biorę coś co
się bez problemu wyrzuci a słoików raczej nie wyrzucam.

Karton po mleku otwieram od góry całkowicie, wkładam do niego worek, chyba
lepiej żeby nie dotykał wkładu (owocu). Dziurka jest w dole, brzegi na
zewnątrz dokładnie obklejam taśmą. Można użyć gumki aptekarskiej, ale to
raczej przy okrągłych pojemnikach. No i odstawiam. Muchy do tego garną.
Włażą, ale nie potrafią wyleźć - lecą do góry. Z czasem zaczynają się tam
rozmnażać co jest średnio przyjemnym widokiem (te larwy) więc dobrze to
często zmieniać :)

Dla mnie to jest genialne. W ciągu dnia potrafi wyłapać większość muszek.
Dobrze oczywiście, aby nie miały dostępu do czegoś co im bardziej pachnie
niż owa pułapka :) Ale łapie i tak.

--
Polecam i pozdrawiam,
Sabina