Myk z ciastem drozdzowym

1. Data: 2002-03-13 13:19:49

Temat: Myk z ciastem drozdzowym
Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje najnowszy patent mojej babci uszlachetniajacy drozdzowe. Do przepisu,
ktory jakis czas temu podalam mozna dorzucic nieco smietany 12 %. Ciasto nie
jest wtedy w ogole suche i - jesli mozna tak powiedziec o drozdzowym - jest
soczyste. Polecam!
Mapet

1. Data: 2002-03-13 14:10:42

Temat: Re: Myk z ciastem drozdzowym
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6njlh$dde$...@n...tpi.pl...
> [...]
nie
> jest wtedy w ogole suche i - jesli mozna tak powiedziec o drozdzowym -

no to chyba nie widziałeś, jak ktoś w ubiegłym miesiącu podawał przepis na
błyskawiczne i naprawdę pyszne drożdżowe właśnie na bazie śmietany.
Faktycznie jest soczyste, ja też polecam.

Wkn :)

1. Data: 2002-03-13 14:15:17

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6nmki$6ej$...@n...tpi.pl...

> no to chyba nie widziałeś, jak ktoś w ubiegłym miesiącu podawał przepis na
> błyskawiczne i naprawdę pyszne drożdżowe właśnie na bazie śmietany.
> Faktycznie jest soczyste, ja też polecam.

O, już wiem, to to było, przyda się na wielkanoc:
BABKA DROZDZOWA Z RODZYNKAMI
1 opakowanie drozdzy suszonych
1 lyzeczka cukru
200 g letniej smietanki 30%
500 g maki pszennej
125 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
6 kropli olejku do ciast o smaku cytrynowym[ niekoniecznie, ja nie dalam]
sol
75 g obranych i zmielonych migdalow
3 jajka
200 g stopionej i schlodzonej margaryny lub masla
150 g rodzynek
bulka tarta

Temperatura pieczenia:
piekarnik elektryczny: 170-200 C (nagrzac piekarnik)
plekarnik z nawiewem: 160-170 C (nie nagrzewac plekarnika)
piekarnik gazowy: pozycja 2 3 (me nagrzewac piekarmka)

Czas pieczenia: ok. 50 min

Drozdze starannie rozmieszac z 1 lyzeczka cukru i smietanka
Rozczyn pozostawic na ok 15 mm w temperaturze pokojowej.
Make przesiac do miski do ucierania, w srodku zrobic wglebienie.
Z boku wsypac cukier, cukier wanillowy, migdaly, dodac
aromat, szczypte soli, jajka i tluszcz. Wyrosniete drozdze wlozyc
do wglebienia. Wyrabiac ciasto za pomoca rniksera z koncowka
do zagniatania, najpierw na najnizszych, potem na najwyzszych
obrotach przez ok. 5 min. Wyrobione ciasto przykryc i trzymac
w cieplym miejscu tak dlugo az wyraznie powiekszy swoja
objetosc, Wtedy jeszcze raz zagniesc je mikserem ustawionym
na najwyzsze obroty.
Rodzynki przebrac, dodac do ciasta i krotko zagniesc mikserem
ustawionym na srednie obroty.
Przelozyc ciasto do natluszczonej i wysypanej bulka tarta
formy na babke (o 24 cm), postawic w cieplym miejscu, aby
jeszcze raz wyroslo.

Wwkn

1. Data: 2002-03-13 14:49:14

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 opakowanie drozdzy suszonych
ja wole naturalne. Wiecej roboty, ale ciasto jest naprawde inne. W
naturalnych drozdzach jest COS. Z instantow tez sa dobre, ale ja wole te
drugie.
Hmmm... jestem rodzaju zenskiego. Wszystko przez to przezwisko. Sorry, ze to
rodzi problemy, ale jestem do niego bardzo przywiazana...

1. Data: 2002-03-13 15:03:55

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6not5$nja$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Hmmm... jestem rodzaju zenskiego. Wszystko przez to przezwisko. Sorry, ze
> rodzi problemy, ale jestem do niego bardzo przywiazana...

Ja przepraszać, też jestem rodzaju żeńskiego,a w związku z pseudo mylą mnie
z facietem ;-)

Wkn

1. Data: 2002-03-13 15:23:57

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja przepraszać, też jestem rodzaju żeńskiego,a w związku z pseudo mylą
mnie
> z facietem ;-)
A ja nigdy nie pomyslilam!
Mapet

1. Data: 2002-03-14 07:23:01

Od: "Jolanta Budzisz" <b...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> napisał:a6nmki$6ej$...@n...tpi.pl...

> O, już wiem, to to było, przyda się na wielkanoc:
Robiłam babkę wg przedstwionego przepisu.
Pierwszy raz- ściśle trzymalam sie przepisu - ale czekałam pół nocy żeby
ciasto choć troche wyrosło przed pieczeniem. Efekt podsumował mój syn ,
który stwierdził że można babkę uznać za nie-gniota.
Za drugi razem - użyłam zamiast śmietany - ciepłego mleka , a do ciasta
uzyłam samych żółtek.Ciasto wygrzewalo się na gorącej kuchence ( w
piekarniku piekł sie faszerowany kurczak). Wyrosło i upiekło sie pięknie.Po
raz pierwszy w życiu udała mi sie babka drożdżowa.
Pozdrawiam
Jola

1. Data: 2002-03-14 07:43:53

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasto choć troche wyrosło przed pieczeniem. Efekt podsumował mój syn ,
> który stwierdził że można babkę uznać za nie-gniota.

Zajrzalam do przepisu - rzeczywiscie, 200 g tluszczu i jeszcze ta kremowka,
tyle tluszczu na 500 g maki to bardzo duzo, nie dziw, ze drozdze z jednej
paczki nie daly rady..

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-03-14 08:02:30

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Budzisz <b...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a6pj50$4if$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
> ciasto choć troche wyrosło przed pieczeniem. Efekt podsumował mój syn ,
> który stwierdził że można babkę uznać za nie-gniota.

to dziwne, bo ja też robiłam tę babkę w dużej keksowej formie i wyszła
pyszna i wilgotna.
Nawet mój mąż, nie lubiący drożdżówek pożarł pół. Dziwne, hm...
Wiecie co? Zrobię ją w sobotę znowu i zdam relację z drugiego podejścia.

Wkn

1. Data: 2002-03-14 09:08:30

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Basia" <b...@p...onet.pl> zapodała:

: Zajrzalam do przepisu - rzeczywiscie, 200 g tluszczu i jeszcze ta
kremowka,
: tyle tluszczu na 500 g maki to bardzo duzo, nie dziw, ze drozdze z jednej
: paczki nie daly rady..

Tak sie sklada, ze to ja podawalam ten przepis na grupe i robilam te babke
juz moze z 10 razy i ZAWSZE wyszla pyszna. Drozdze jak najbardziej daly
rade! Moze Jola miala jakies drozdze stare? Tez tak mam czasami np. z
bulkami Wkn. Zrobilam pierwszy raz i wyszly mi jakies cuda zamiast bulek,
ciasto twarde, nie wyroslo i zamiast kolacji, obeszlismy sie smakiem. Ale na
drugi dzien zrobilam raz jeszcze, bo sobie pomyslalam, ze wszyscy chwala, to
musi sie udac i od tego czasu robilam pare razy, za kazdym efekt znakomity.
Wczoraj robilam z podwojnych proporcji i zostalo jeszcze na sniadanko,
mniam. :-)

Pozdrawiam
Sylwia

sałatka z tuńczyka