N-acetylocysteina NAC

1. Data: 2006-09-22 15:55:17

Temat: N-acetylocysteina NAC
Od: "M.G." <c...@w...wiesz co> szukaj wiadomości tego autora

witam. dzwonilem do apteki, ale w aptece panie wydawaly sie nie co zdziwione
jaby pierwszy raz slyszaly o tym. chciaz w dwuch znalazlem ze maja sama
acetylocysteine ( bez N )

moze powinienem zadac inne pytanie? chodzi o inna nazwe. jak to kupic? (
wersja doustna )

2. Data: 2006-09-22 17:22:36

Temat: Re: N-acetylocysteina NAC
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproś o ACC (tabletki musujące).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-09-22 17:31:19

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

:
: moze powinienem zadac inne pytanie? chodzi o inna nazwe. jak to kupic? (
: wersja doustna )
:
:Witam
Na co ci to N ;-)))
A panie to trochę niedouczone -pewnie trafiłeś na technika z
pseudowyksztalceniem
Marek

Ps. wszystkie formy na receptę

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0638-1, 2006-09-22
Przetestowano na: 06-09-22 19:31:20

4. Data: 2006-09-22 18:10:48

Od: "M.G." <c...@w...wiesz co> szukaj wiadomości tego autora

> :Witam
> Na co ci to N ;-)))

na kaca :)

5. Data: 2006-09-22 18:18:51

Od: "M.G." <c...@w...wiesz co> szukaj wiadomości tego autora

Za jeden z najlepszych środków na kaca uchodzi N-acetylocysteina -
SHCH2CH(NHCOCH3)COOH - (NAC) dostępna w większości zachodnioeuropejskich
aptek homeopatycznych, a od niedawna także w Polsce. NAC neutralizuje wolne
rodniki tlenowe, które uwalniają się podczas rozkładu alkoholi.

Wolne rodniki to agresywne cząsteczki obwiniane o ponad 50 najróżniejszych
dolegliwości. Jednym ze związków unieszkodliwiających je jest glutation. Po
alkoholowej libacji jego moce przerobowe bywają jednak niewystarczające.
Jeśli NAC w porę pospieszy z odsieczą, skutki przepicia bywają o wiele,
wiele łagodniejsze.

- Słyszałem o przypadkach, kiedy jeden-dwa gramy tego specyfiku wystarczały,
by w ciągu 20 minut przywrócić jasność umysłu - mówi Carl Waltenbaugh z
Northwestern University w Chicago.

NAC działa w sposób zbliżony do... sowich jajek. Pozostanie tajemnicą, w
jaki sposób Pliniusz Starszy już 20 wieków temu wpadł na pomysł, by stosować
je na kaca. Dopiero niedawno okazało się, że zawierają sporo cysteiny,
aminokwasu niezbędnego do syntezy glutationu.

6. Data: 2006-09-22 19:31:08

Od: "jagna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> acetylocysteine ( bez N )
>
> moze powinienem zadac inne pytanie? chodzi o inna nazwe. jak to kupic? (

Nazwa handlowa leku:
Acetylocysteina

Nazwa międzynarodowa: ACETYLCYSTEINUM

>http://www.leki.med.pl/lek.phtml?id=251&idnlek=840&
menu=3

begin 666 nic.gif
J1TE&.#EA`0`!`( ``````/___R'Y! $```$`+ `````!``$```(!3 `[
`
end

7. Data: 2006-09-22 19:32:17

Od: "M.G." <c...@w...wiesz co> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "M.G." <c...@w...wiesz co> napisał w wiadomości

> Nazwa handlowa leku:
> Acetylocysteina
>
> Nazwa międzynarodowa: ACETYLCYSTEINUM

&menu=3

juz to wyczytalem po pierwszym poscie. inaczej znane jako ACC, ale dziekuje
:)

cesarka i artykul z watpliwej gazetki
Poszukiwany dobry lekarz ginekolog położnik
wpływ alkoholu na pigułki antykoncepcyjne
Wplywa cholesterol
wyniki badania moczu