[NFZ] skierowanie na USG piersi

1. Data: 2005-08-22 19:39:44

Temat: [NFZ] skierowanie na USG piersi
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja mama 3 lata temu miala wykryty i zoperowany rak piersi. W zwiazku z
czym sama chce szczegolnie dbac o wlasna kontrole piersi. Niestety
samokontrola w niczym nie pomoze gdyz mam bardzo duzy biust. Nawet lekarz
ginekolog uczacy mnie samokontroli twierdzil ze bede miala powazne problemy
zeby cokolwiek wyczuc. Dlatego poprosilam obecnego mojego lekarza ginekologa
o skierowanie na bezplatne badanie USG. Lekarka powiedziala, ze moze
skierowac mnie jedynie po wczesniejszym wykryciu jakiejs zmieny przez dotyk.
Ale wlasnie przez dotyk jest to niemozliwe z racji rozmiaru biustu.

Czy w tej sytuacji, uwzgledniajac rozmiar biustu jak i wywiad rodzinny
[nowotwor mamy] moge uzyskac skierowanie na USG piersi. Rozumie, ze takie
skierowania mozna otrzymac raz na pol roku czy rok? Czy takie sierowanie
moze wypisac jedynie lekarz ginekolog czy rowniez lekarz rodzinny? Bylam na
stronie NFZ jednak nie moglam znalezc takich informacji.

Zazula

2. Data: 2005-08-23 13:39:18

Temat: Re: [NFZ] skierowanie na USG piersi
Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> stronie NFZ jednak nie moglam znalezc takich informacji.

Moja mama taz ma raka piersi dlatego udalam sie do Poradni Chorob Sutka
(dostalam skierowanie od ginekologa) i o d tej pory chodze na badania
kontrolne co pol roku.

Magda

3. Data: 2005-08-23 15:11:20

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dotyk. Ale wlasnie przez dotyk jest to niemozliwe z racji rozmiaru biustu.

to bardzo dziwne, ale mnie lekarz panstwowy powiedzial, ze jak juz sie cos w
piersi samej wykryje, to najczesciej jest juz za pozno (nie zalezy to od
wielkosci niustu), wiec nalezy co roku (jak cytologie) robic usg piersi - i
ja co roku robie, mimo, ze w rodzinie nikt nie mial raka piersi. no i
dobrze, ze robie, bo ostatnio wyszly 2 torbiele i teraz mam nawet robic
czesciej.

takze wszystko zalezy na jakiego lekarza trafiszja slyszalam nawet, ze np. w
niektorych placowkach cytologie darmowo robia raz na 3 lata, bo nie mama
pieniedzy:(

4. Data: 2005-08-23 20:25:30

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ruua wrote:
> to bardzo dziwne, ale mnie lekarz panstwowy powiedzial, ze jak juz
> sie cos w piersi samej wykryje, to najczesciej jest juz za pozno (nie
> zalezy to od wielkosci niustu),

Wiem ze nie zalezy o wielkosci biustu. Ale wielosci biustu rzeszkadza przy
samokontroli :(

> wiec nalezy co roku (jak cytologie)
> robic usg piersi - i ja co roku robie, mimo, ze w rodzinie nikt nie
> mial raka piersi. no i dobrze, ze robie, bo ostatnio wyszly 2
> torbiele i teraz mam nawet robic czesciej.

Chce robic usg raz na rok ale mialam nadzieje, ze mozna na to dostac
skierowanie.

> takze wszystko zalezy na jakiego lekarza trafiszja slyszalam nawet,
> ze np. w niektorych placowkach cytologie darmowo robia raz na 3 lata,
> bo nie mama pieniedzy:(

No ja do tej lekarki chodze na NFZ i u niej co roku mam cytologie za darmo i
jest chyba prawidlowe. Gdzies chyba wyczytalam, ze USG piersi przysluguje po
35 roku zycia. Ja mam 23 lata.

Zazula

5. Data: 2005-08-24 04:18:20

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ja do tej lekarki chodze na NFZ i u niej co roku mam cytologie za darmo
> i jest chyba prawidlowe. Gdzies chyba wyczytalam, ze USG piersi
> przysluguje po 35 roku zycia. Ja mam 23 lata.

po 35 roku zycia to sie robi mamografie, wczesniej wlasnie usg piersi.

Nalot na zębach ( strona wewnętrzna)
PROSZE O POMOC!!! Jak się objawia OSPA u dorosłego człowieka?? Mam 26 lat
Maczna plamka na skorze?
ulotka informacyjna leku, a zaleceia lekarza
Jak sie nazywa ta choroba?