NIE SWPS!!!

1. Data: 2002-01-23 14:29:41

Temat: NIE SWPS!!!
Od: pa ola <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Goniu odradzam ci swps z calego serca, mimo iz ja ta uczelnie
skonczylam.

SZKOLA WYZSZA PSYCHOLOGII SPOLECZNEJ to konglomerat nastawiony glownie
na
zarabianie.
Rektorem szkoly jest Rejkowski / byly propagator poprzedniego systemu,
pisal wowczas duzo o stalinie wychwalajac jego wspaniala osobowosc itd/
ucza sie tam dzieci kwasnieskiego, i chyba szmajdzinskiego itd./
W szkole owej jest tak ze jak spoznisz sie z niemalym czesnym od razu
naliczaja ci odsetki w ogromnych wysokosciach, jak nie wplacisz dwa razy

skreslaja z listy studentow a ponowny wpisz kosztowal cos ponad 600 czy
800
zl + oczywiscie odsetki.
Jak nie zaplacisz za czesne nie wpuszcza cie na egzamin.
Egzaminy przypominaja milionerow 4 odpowiedzi, czym mniej wiesz to
wyzsza
ocene dostaniesz, nie wiem na czym to polega ale sie sprawdza - no tylko

nie ma 3 kol ratunkowych :)))
Acha na egzaminy trzeba wchodzic z identyfikatorem za ktory oczywiscie
placisz mimo placenie taaaakiego czesnego.
Ogolnie organizacja jest kiepska, studenci przez administracje i obsluge
sa
traktowani jak zlo konieczne.
Nowy gmach szkoly za to jest imponujacy mimo iz za parking na ktorym
stoja
auta raczej tych drozszych marek tez powinnas zaplacic. A tam trzeba
parkowac na parkingu bo okolica jest okrutna i zawsze moze sie zdarzyc
ze
zostaniesz zaatakowana tam przez jakiegos praskiego zula, co
niejednokrotnie juz mialo miejsce...

Acha sa i pewne plusy; niezle sie reklamuje, marketing opanowali
doskonale
i strony w netcie tez sa fajne...
No i trzeba przyznac ze wyklada tam naprawde wielu dobrych fachowcow i
profesjonalisto, oni na szczescie charakteryzuja sie wyzsza kultura i
odpowiednim nastawieniem do ksztalcenia a nie do zarabiania....
Zdazaja sie tez mlode gowniary ktore staraja sie prowadzic warsztaty,
itp. bez pojecia o niczym ale to chyba tylko nalezy zrzucic na karb
koneksji rodzinnych....:)))

Wiec mimo wszystko wybierz psychologie na uniwerku, zupelnie inny klimat
i tak beda cie uczyc glownie ci sami ludzie/ a jak nie ci sami to rownie

wartosciowi/.

Pozdrawiam - absolwentka(na szczescie) swps :(

1. Data: 2002-01-24 11:18:59

Temat: Re: NIE SWPS!!!
Od: e...@p...onet.pl (Evani) szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Przeczytałam tego posta i jestem pod wrażeniem!
Okazuje się, że nie tylko ja mam takie zdanie!
Zgadzam się z pa ola! Jest to chyba jedna z najdroższych szkół w Wawie
ale poziom jaki przedstawia jest fatalny. Jedynie wykłady mnie
zadowalają.
Jestem na pierwszym roku, więc może nie powinnam się tak mądrzyć ale
jeżeli płacę prawie 800zł miesięcznie to czegoś wymagam!
Organizacja w szkole jest beznadziejna. Wszystkiego trzeba dowiadywać
się samemu, a jesteś traktowany jak koleżanka napisała "zło
konieczne"!
Jeszcze ta lokalizacja! Beznadzieja! Jest bardzo ciekawie gdy zajęcia
kończą się ok. godziny 20.00. Jeżeli nie masz "eskorty" to idziesz do
przystanku "z duszą na ramieniu".
Szkoła wpadła na pomysł żeby zafundować straży miejskiej wóz
patrolowy. Pytam się za czyje to pieniądze???! A jeszcze do tej pory
nie widziałam, żeby wieczorem gdy kończą się zajęcia taki wóz
patrolował okolicę!
Jeszcze lepsze było wyznaczenie drogi do przystanku dla osób, które
korzystają z komunikacji miejskiej! Ciekawe jak ktoś dojeżdża
pociągiem? To musi jechać na około?
Co do samej nauki.
Ćwiczenia wyglądają "fajnie"
Na samym początku zostają przydzielone tematy na całe półrocze, które
przygotowujemy i przedstawiamy sami na zajęciach i za to są oceny. To
tego ogranicza się rola nauczyciela. To za co mu się płaci???
Najlepiej jest z informatyką! Pracownia komputerowa jest super
wyposażona. Ale niestety przy każdym kompie siedzą po dwie osoby bo
jest ich za mało! Dziwne?
A do egzaminów trzeba się przygotować z podręcznika w jęzku
angielskim, który jest specjalnie sprowadzany z USA a kosztuje, że ho
ho! Czyli trzeba znać bardzo dobrze angielski! A co z grupą która jest
początkowa? (muszą zatrudnić tłumacza! :)))
Fajnie jest sobie studiować w takiej szkole ale zdecydowanie
zaaaaaaaaaaadroooooooogoooooooooooo!!!!!!!!
Za takie coś to mogę zapłacić, no jakieś 200zł miesięcznie.
Serdecznie nie polecam tej szkoły
Chyba, że ktoś ma za dużo pieniędzy i chciałby je gdzieś wydać! ::)

Pozdrawiam!

1. Data: 2002-01-24 20:52:39

Od: "Cony" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evani" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej!
> Przeczytałam tego posta i jestem pod wrażeniem!
> Okazuje się, że nie tylko ja mam takie zdanie!

hmmm ja tez studiuje na SWPSe i uwazam ze to swietna szkola

a co do uniwerku
to moje zdanie jest takie... Nie lubie tej uczelni i nikt mi nie wmowi ze:
na UW jest np. lepjej... albo jest tam cos jatwiej zalatwic...
SORRY ale naslychalem sie o UW tyle ze mi wystarczy na wszystkie czasy.
mam mase znajomych na roznych wydzialach UW w tym takze na psych.
i wszyscy jednomyslnie twierdza ze moze i atmosfera w grupach jest ok
ale poziom nauczania pozostawia wiele do zyczenia....
nie mowiac o podejsciu wykladowcow do ucznia...
tam nikogo nie interesuje ze czegos nie rozumiesz
byl wyklad cwiczenia i koniec

Za to na SWPSe zawsze chetnie mi pomagaja ;)
dostaje namiary na mase materialow i zawsze ja sie o cos zapytowywuje po
zajeciach
to dostaje odpowiedz.. a jak dalej nie rozumiem to dostaje taka lopatologie
ze do mnie
wkoncu dociera ;))

co do polozenia
hmmm no to jest praga.... tak jest i nic sie na to nie poradzi
jak komus sie nie podoba to zapraszam do Wyszynskiego
nie wiem co gorsze te 5 min do przystanku z Chodakoskiej
czy maraton przez lasem bielanski

Czesne... nie jest to najdrozsza szkola w wawie a ni tez najtansza
powiedzial bym ze przecietna... A wymagania i ewentualne konsekwencje
odnosnie kasy sa jak
na kazdej prywatnej uczelni

a co do trudnosci w zalatwianiu ... hmmm ja nie mam zadnych
zawsze mnie dobrze informuja i wiem gdzie co mam zalatwic i robie to bez
wiekszych problemow
wiec nie rozumiem kolezanki ( jak sadze)

> Co do samej nauki.
> Ćwiczenia wyglądają "fajnie"

tu musze sie zgodzic uwazam ze mam swietne cwiczenia i warsztaty

> Na samym początku zostają przydzielone tematy na całe półrocze, które
> przygotowujemy i przedstawiamy sami na zajęciach i za to są oceny. To
> tego ogranicza się rola nauczyciela. To za co mu się płaci???

hmm nie wiem jak to wyglada to u Ciebie ale u mnie takie opracowania nie
trwaja dluzej niz 30 min
a to tylko 1/3 zajec
zreszta zawsze to ciekawe doswiadczenie.

> Najlepiej jest z informatyką! Pracownia komputerowa jest super
> wyposażona. Ale niestety przy każdym kompie siedzą po dwie osoby bo
> jest ich za mało! Dziwne?

no ja wiem ;)))) chyab nie wiesz jak jest na panstowych ;))

> [...]
> ho! Czyli trzeba znać bardzo dobrze angielski! A co z grupą która jest
> początkowa? (muszą zatrudnić tłumacza! :)))

czyzbys byla na SPIKU ;)))))

> [...]
> Serdecznie nie polecam tej szkoły
> Chyba, że ktoś ma za dużo pieniędzy i chciałby je gdzieś wydać! ::)

a tak na zakonczenia ;))) to pani bedaca glowka katedry psychologii na UW
niecaly roczek temu
wyglosila nastepujace zdanie:
ze z przykroscia musi stwierdzic ale UW nie moze sie rownac w dziedzinie
nauczania psychologi z SWPSem.

ja tam uwazam ze buda jest ok ;)
szczeze to nie znam lepszej;))) podoba mi sie kierunek ktory wybralem

co do kasy to faktycznie nie obrazilbym sie jak by zmniejszyli czesne ;)))
ale jakos jestem w stanie na nie zarobic i nie zalowac sobie na rozrywke i
ciuchy wjec nie jest tak zle ;)

POzdrawiam

--
==============Cony==============
"Ogranicza nas tylko nasza wyobrażnia"

1. Data: 2002-01-24 20:58:49

Od: "Cony" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "pa ola" <z...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
>pisal wowczas duzo o stalinie wychwalajac jego wspaniala osobowosc itd/
>ucza sie tam dzieci kwasnieskiego, i chyba szmajdzinskiego itd./

sory a co mnei interesuje kto tam sie uczu.. zreszta jeszcze kilka slawnych
osob
A tak na marginesie.... skoro skonczylas to szkole jak zalkaldam w tamtym
roku bo wczesniej to by bylo nie realne ;))
to powinnas wiedziec ze conajmniej od trzech lat rektorem jest prof. Eljasz
;)))) SLONKO :)))

pozdro

--
==============Cony==============
"Ogranicza nas tylko nasza wyobraznia"

1. Data: 2002-01-24 21:08:40

Od: "Eryk" <e...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Pozwalam sobie skopiowac moja odpowiedz , nizej zamieszczona:))

> Goniu odradzam ci swps z calego serca, mimo iz ja ta uczelnie skonczylam.

Wolno kazdemu miec swoje zdanie....

> SZKOLA WYZSZA PSYCHOLOGII SPOLECZNEJ to konglomerat nastawiony glownie na
> zarabianie.

a znasz uczelnie publiczna, która prowadzac zajecia w systemie wieczorowym
lub zaocznym nie bierze za to ciezkiej kasy? bo ja nie znam... a ASWPS jest
niepubliczzna i placac przynajmniej wiem za co place....

> Rektorem szkoly jest Rejkowski / byly propagator poprzedniego systemu,
> pisal wowczas duzo o stalinie wychwalajac jego wspaniala osobowosc itd/

rektorem SWPS jest prof. dr hab. Andrzej Eliasz a nie prof. dr hab. Janusz
Reykowski... blad merytoryczny az szokujacy u Absolwenta SWPS:)))
co do apoteozowania oówczesnie panujacego systemu to Reykowski nie jest
wyjatkiem... racczej typowym przedstawicielem swego pokolenia....rzecz do
dyskusji, aczkolwiek chyba majaca maly zwiazek z merytorycznoscia watku,
prawda?

> ucza sie tam dzieci kwasnieskiego, i chyba szmajdzinskiego itd./

a i owszem... zarówno dzieci z lewej jak i prawej strony... tak jak
wszedzie....

> W szkole owej jest tak ze jak spoznisz sie z niemalym czesnym od razu
> naliczaja ci odsetki w ogromnych wysokosciach,

0,33% kwoty za kazdy dzien zaleglosci... mozna napisac kwit do kwestury z
prosba o prolongate i z tego co mi wiadomo, prosby bez echa nie pozostaja:)

jak nie wplacisz dwa razy
> skreslaja z listy studentow a ponowny wpisz kosztowal cos ponad 600 czy
800
> zl + oczywiscie odsetki.

zgadza sie... ylko tak jest we wszystkich szkolach a wpis kosztuje aktualnie
600 PLN

> Jak nie zaplacisz za czesne nie wpuszcza cie na egzamin.

zgadza sie:)) i tak jest we wszystkich szkolach:)

> Egzaminy przypominaja milionerow 4 odpowiedzi, czym mniej wiesz to wyzsza
> ocene dostaniesz, nie wiem na czym to polega ale sie sprawdza - no tylko
> nie ma 3 kol ratunkowych :)))

gratulacje zatem, ze skonczylas... choc czy aby na pewno? i czy akurat
SWPS?;))

> Acha na egzaminy trzeba wchodzic z identyfikatorem za ktory oczywiscie
> placisz mimo placenie taaaakiego czesnego.

przykro mi to napisac , ze znów sie rozmijasz z prawda, ale za identyfikator
sie nie placi:)

> Ogolnie organizacja jest kiepska, studenci przez administracje i obsluge
sa
> traktowani jak zlo konieczne.

???????

> Nowy gmach szkoly za to jest imponujacy mimo iz za parking na ktorym stoja
> auta raczej tych drozszych marek tez powinnas zaplacic.

Fakt... ze za parking trzeba placic i to nie malo.... i fakt ze samorzad
walczy z uczelnia o obnizenie stawek.
Co do tych drozszych marek....chyba brak Ci jednak porównania z innymi
uczelniami.... u nas merce S-klasy nie stoja:)))

A tam trzeba
> parkowac na parkingu bo okolica jest okrutna i zawsze moze sie zdarzyc ze
> zostaniesz zaatakowana tam przez jakiegos praskiego zula, co
> niejednokrotnie juz mialo miejsce...

fakt... od pazdziernika mialy miejsce dwa wypadki rozboju na studentach
SWPS-u i Instytutu Psychologii USKW... niestety jest to Praga...

> [...]
> Zdazaja sie tez mlode gowniary ktore staraja sie prowadzic warsztaty,
> itp. bez pojecia o niczym ale to chyba tylko nalezy zrzucic na karb

hmmm... warsztaty um. psych. i um. klin. prowadza albo ludzie o znanych
ogólnie nazwiskach, albo ludzie z Laboratorium Psychoedukacji czy INTRY....
chyba nie do konca wiesz o czym piszesz;)... moze wypadaloby, bys
nadmienila, ze kazdy z prowadzacych zajecia jest oceniany w anonimowych
ankietach przez wszystkich studentów i jesli wynik nie jest dobry to szkola
nie przedluza z takim prowadzacym kontraktu....

> Wiec mimo wszystko wybierz psychologie na uniwerku, zupelnie inny klimat a
> i tak beda cie uczyc glownie ci sami ludzie/ a jak nie ci sami to rownie
> wartosciowi/.

no i wlasnie w tym zaleta SWPS'u... ze kadra nie jest z jednego uniwersytetu
tylko najlepsza z wszystkich uczelni w Polsce, a o goscinnych wykladach
takich osobistosci jak Zimbardo czy Robertson nie wspomne....a co do
klimatów.... SWPS broni sie sama... wystarczy pogadac z ludzmi z tej szkoly
którzy rzeczywiscie tam studiuja:)

> Pozdrawiam - absolwentka(na szczescie) swps :(

Jako absolwentka, czyli juz psycholog wypadaloby sie podpisac nie nickiem
lecz nazwiskiem... zwlaszcza przedstawiajac kontrowersyjne opinie...
rozumiem, ze masz problemy z asertywnoscia;))) i ... etyka zawodowa...
trudno.

Pozdrawiam,
Eryk Kielar

1. Data: 2002-01-24 21:12:58

Od: "Cony" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

:)))

jak to jest ze faceci chwala ta szkole a panienki nie ;)))))))))))

pozdro

1. Data: 2002-01-24 21:20:49

Od: "Maxx" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Hej!

Hej

> Zgadzam się z pa ola! Jest to chyba jedna z najdroższych szkół w Wawie
> ale poziom jaki przedstawia jest fatalny.

IMHO przesadzasz (i z cena i z poziomem).
Moglabys napisac jaki poziom by Cie zadowolil i jakie masz porownanie do
poziomu innych uczelni?

> Jedynie wykłady mnie
> zadowalają.

Wyklady sa fajne :) Zwlaszcza z dr. Markowskim ;)))

> Jestem na pierwszym roku, więc może nie powinnam się tak mądrzyć ale
> jeżeli płacę prawie 800zł miesięcznie to czegoś wymagam!

A moglabys sprecyzowac czego wymagasz?

> Organizacja w szkole jest beznadziejna. Wszystkiego trzeba dowiadywać
> się samemu,

Widzisz... tak to juz jest na studiach, ze trzeba samemu informacji szukac.
Ale latwo je znalezc, wisza w co bardziej uczeszczanych przejsciach i na
tablicach informacyjnych, ktore sa co najmniej dobrze oznaczone.

> a jesteś traktowany jak koleżanka napisała "zło
> konieczne"!

Nie zauwazylem, jak do tej pory wszyscy byli bardzo mili :)

> Jeszcze ta lokalizacja! Beznadzieja! Jest bardzo ciekawie gdy zajęcia
> kończą się ok. godziny 20.00. Jeżeli nie masz "eskorty" to idziesz do
> przystanku "z duszą na ramieniu".

Z tym to sie moge tylko zgodzic, okolica jest malo sympatyczna.

> Szkoła wpadła na pomysł żeby zafundować straży miejskiej wóz
> patrolowy.

Uwazam ze bardzo dobry pomysl :)

> Pytam się za czyje to pieniądze???!

Przeciez wiadomo, ze za twoje. ale taki Polonezik to kosztuje 20 tys zl. Na
uczelni o ile sie nie myle jest ponad 5 tysiecy studentow, wiec ten woz
kosztowal Cie ogromna kwote 4zl :))

> A jeszcze do tej pory
> nie widziałam, żeby wieczorem gdy kończą się zajęcia taki wóz
> patrolował okolicę!

Ja widzialem. Nawet widzialem ochroniarzy patrolujacych okoliczne uliczki
:).

> Jeszcze lepsze było wyznaczenie drogi do przystanku dla osób, które
> korzystają z komunikacji miejskiej!

To przeciez dla poprawy bezpieczenstwa.

> Ciekawe jak ktoś dojeżdża
> pociągiem? To musi jechać na około?

Akurat w druga strone jest duzo bezpieczniej (wieksze szanse na przykra
niespodzianke sa na Wschodnim).

> Co do samej nauki.
> Ćwiczenia wyglądają "fajnie"

Mi sie bardzo podobaja. Moglbym miec troche ciekawsze warsztaty, ale te tez
nie sa najgorsze :)

> Na samym początku zostają przydzielone tematy na całe półrocze, które
> przygotowujemy i przedstawiamy sami na zajęciach i za to są oceny. To
> tego ogranicza się rola nauczyciela. To za co mu się płaci???

To u was tak jest? U mnie (podobnie jak u Conego, chociaz mamy zupelnie
innych prowadzacych), jest tak, ze to co przygotowuja studenci zajmuje nie
wiecej niz 1/3 zajec, a czesto nawet 1/6. Jak sie cos przygotowuje samemu to
sie mozna swietnie tego nauczyc i przedewszystkim, co jest wazne - nauczyc
sie to prezentowac.

> Najlepiej jest z informatyką! Pracownia komputerowa jest super
> wyposażona. Ale niestety przy każdym kompie siedzą po dwie osoby bo
> jest ich za mało! Dziwne?

Co ja bede po Conym powtarzal. Nawet w PJWSTK, ktora jest niby bogata
uczelnia informatyczna nie ma tylu komputerow, zeby starczylo dla kazdego
studenta (ostatnio mozna tam nawet oberwac jak sie probuje komus "wiekszemu"
maszynke zajac - mowie calkiem powaznie)

> [...]
> ho! Czyli trzeba znać bardzo dobrze angielski! A co z grupą która jest
> początkowa? (muszą zatrudnić tłumacza! :)))

Nie znam sprawy, nie bede sie wypowiadal.

> Fajnie jest sobie studiować w takiej szkole ale zdecydowanie
> zaaaaaaaaaaadroooooooogoooooooooooo!!!!!!!!
> Za takie coś to mogę zapłacić, no jakieś 200zł miesięcznie.

Wydaje mi sie, ze powyzsze zdanie jest lekko nie na miejscu. Wszystkie ceny
sa (co wazne w calosci) podane tak, ze kazdy moze sie bez problemu
dowiedziec ile i za co placi.
Zaklam, ze wybierajac ta uczelnie bylas tego swiadoma i uznalas, ze stac Cie
na taki wydatek. A jesli nie, to nalezy raczej winic siebie, a nie szkole
(no ale pewnie juz wiesz, ze czlowiek za swoje niepowodzenia obwinia
czynniki zewnetrzne).

> Serdecznie nie polecam tej szkoły

A ja ja serdecznie polecam. Mam pewne porownanie z innymi uczelniami (co
prawda nie psychologicznymi) i uwazam, ze jest to jedna z najlepszych i
najbardziej przyjaznych uczelni.

> Chyba, że ktoś ma za dużo pieniędzy i chciałby je gdzieś wydać! ::)

W takim wypadku moge wspomoc - prosze sie zglaszac na priv po moj numer
konta :)

Pozdrawiam
Maxx

1. Data: 2002-01-24 21:22:04

Od: "Maxx" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> jak to jest ze faceci chwala ta szkole a panienki nie ;)))))))))))

No nie przesadzaj. U mnie w grupie zdecydowana wiekszosc jest bardzo
zadowolona (mniejszosc jest tylko zadowolona) ;)))

Maxx

1. Data: 2002-01-24 21:27:52

Od: "Cony" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maxx" <m...@a...net> napisał w wiadomości

> No nie przesadzaj. U mnie w grupie zdecydowana wiekszosc jest bardzo
> zadowolona (mniejszosc jest tylko zadowolona) ;)))

nie no u mnie tez ;)))) zreszta nie tylko w grupie ;)))))
ale jak czytam te posty to tak mozna by wnioskowac ;))))

pozdro

1. Data: 2002-01-25 12:44:53

Od: e...@p...onet.pl (Evani) szukaj wiadomości tego autora

"Cony" <c...@a...waw.pl> wrote in message news:<a2ptcq$2sgd$1@pingwin.acn.pl>...
> :)))
>
> jak to jest ze faceci chwala ta szkole a panienki nie ;)))))))))))
>

> pozdro

He he
Powinienieś wiedzieć!
Wydaje mi się, że więcej jest dziewczyn.
Ale takie "laski"!!!! Jest na co popatrzeć! :)))
Czasami wydaje mi się, że same modelki chodzą do tej szkoły!
Może to dlatego? :)
No a modeli brak ;(

Pozdro

P.S.