NOC WOLKOLAKOW...

31. Data: 2009-02-17 10:57:26

Temat: Re: NOC WOLKOLAKOW...
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo<s...@l...po>
news:gne2hg$sks$1@news.onet.pl

> Saulo<s...@l...po>

> [...]
>
> Errata: nie "większość", tylko "najwięcej".

No dobrze, pokręciłem, źle zapamiętałem.
Teraz podaję już poprawne dane za książką, w której o tym czytałem i którą
teraz sobie pożyczyłem jeszcze raz z biblioteki ("Między propagandą a
rzeczywistością. Polska ludność Wrocławia w latach 1945-1947" - Elżbieta
Kaszuba):

Pod koniec *1947* roku *70-75%* mieszkańców Wrocławia stanowili migranci
wewnętrzni z Polski centralnej i dawnych województw zachodnich a *20-23%*
migranci z dawnych kresów wschodnich (z dominacją województwa lwowskiego).
[Pozostałe kilka procent to ludność miejscowa i repatrianci z zachodu].

Z kolei według spisu *na 31 grudnia 1948* roku migranci wewnętrzni stanowili
*73,5%* ludności miasta, z czego z województwa poznańskiego pochodziło
14,7-19,5%, z warszawskiego 10,9-13,6%, rzeszowskiego 7,5-7,6%, krakowskiego
7-7,7% i kieleckiego 6,6-8% itd.

Saulo

32. Data: 2009-02-17 13:15:46

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> [...]
> pochodziło 14,7-19,5%, z warszawskiego 10,9-13,6%, rzeszowskiego 7,5-7,6%,
> krakowskiego 7-7,7% i kieleckiego 6,6-8% itd.

No ok, ale mamy chyba 2009...

Pozdrawiam,
F.

33. Data: 2009-02-17 13:34:02

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Fragile<s...@o...pl>

[...]
> No ok, ale mamy chyba 2009...

Aha, i odsetek osób z kresowymi korzeniami znacząco w tym czasie wzrósł? Nie
sądzę

Saulo

34. Data: 2009-02-17 14:15:41

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fragile<s...@o...pl>
>
> [...]
>
> Aha, i odsetek osób z kresowymi korzeniami znacząco w tym czasie wzrósł?
> Nie sądzę

Wsrod Wroclawiakow z dziada pradziada nie, ale jaki jest obecnie odsetek
"rdzennych" Wroclawiakow? Przypuszczam, ze mniejszy niz w latach
czterdziestych. W kazdym razie w Warszawie sporo sie zmienilo (jesli chodzi
o "rdzennych" mieszkancow).

(Czy nadal mam pokickane cytowanie i brak ptaszkow?)

Pozdr.
F.

35. Data: 2009-02-17 14:30:41

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Fragile<s...@o...pl>

> Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> Wsrod Wroclawiakow z dziada pradziada nie, ale jaki jest obecnie
> odsetek "rdzennych" Wroclawiakow?

jakich z dziada pradziada :)

> Przypuszczam, ze mniejszy niz w
> latach czterdziestych.

Na pewno różnice regionalne się w dużym stopniu pozacierały i na pewno
liczba ludności rosła nie tylko dzięki przyrostowi naturalnemu, ale również
migracji z dolnośląskich wsi (powojennej struktury pochodzenia osadników
wiejskich nie znam).

W każdym razie nie powiedziałbym, że Wrocław jest kresowy

[...]
> (Czy nadal mam pokickane cytowanie i brak ptaszkow?)

Nie.

Saulo

36. Data: 2009-02-17 15:21:15

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fragile<s...@o...pl>

> jakich z dziada pradziada :)

Dziadowskich ;)
Oj, wiesz co mialam na mysli.

> [...]
> osadników wiejskich nie znam).
>
> W każdym razie nie powiedziałbym, że Wrocław jest kresowy

Sie nie upieram. Chodzilo mi generalnie o ludnosc "naplywowa". Mniejsza o to
skad "naplynieta" :)

> Nie.

Perfetto. Robie postepy ;)

Pozdrawiam,
F.

37. Data: 2009-02-17 20:28:47

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz pisze:

> Mnie to wlasnie wkurwialo i zawsze bylem nerwowy, bo czlowiek sie spieszy a we
> Wro jak i na DS zawsze fatalna obsluga, serwis itp.

Bo Wrocław nie jest dla nerwusów, a przynajmniej nie dla takich
nerwusów, którzy nie zamierzają z tym nic robić.
Trąbienie na światłach, wyprzedzanie z wykorzystaniem zatoczek i tym
podobne zagrywki to dla warszawiaków lub krakusów. ;)

Mnie z kolei klimat Wrocławia (i pogodowy, i "społeczny") strasznie
odpowiada od pierwszego kontaktu. A pierwszą znajomość zawarłam tu z
rdzennym lwowiakiem - to tak a' propos ludności Wrocka.

A w ogóle to Ty mieszkasz jeszcze w Wrocku?

Ewa

38. Data: 2009-02-17 21:23:36

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

medea<e...@p...fm>

[...]
> Mnie z kolei klimat Wrocławia (i pogodowy, i "społeczny") strasznie
> odpowiada od pierwszego kontaktu. A pierwszą znajomość zawarłam tu z
> rdzennym lwowiakiem - to tak a' propos ludności Wrocka.

No mnie generalnie też :). Nawet jeżeli od czasu do czasu szlag mnie trafia
z powodu powolniaków na drodze czy gdzie indziej, to rekompensuje mi to
m.in. łatwość zamieniania paru sympatycznych zdań z uśmiechem z "total
strangers".

[...]

Saulo

39. Data: 2009-02-17 21:49:38

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> mi to m.in. łatwość zamieniania paru sympatycznych zdań z uśmiechem z
> "total strangers".

I co zauważyłam - ci uśmiechnięci i chętni do rozmowy strangersi to
zazwyczaj starsi ludzie z lwowskim pochodzeniem. Naprawdę, czasem
spotyka się niesamowite smaczki.

Ja moją pierwszą (i ostatnią zresztą) stancję znalazłam przez telefon
(no, to już było z 16 lat temu), nawet nie miałam czasu jej zobaczyć
przed zamieszkaniem, bo mi pociąg uciekał. I mieszkałam tam przez 6 lat,
u posiadającego niezły charakterek staruszka-lwowiaka.

Ewa

40. Data: 2009-02-19 00:30:23

Od: " Bluzgacz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> Trąbienie na światłach, wyprzedzanie z wykorzystaniem zatoczek i tym
> podobne zagrywki to dla warszawiaków lub krakusów. ;)

Nieprawda.
We Wro jest chamstwo jakiego nawet w stolicy nie spotkalem.
Zgodze sie, ze nie ma tej nerwowosci, ale robi sie to samo albo i wiecej,
tylko po cichu.
Nikt nikogo nie przepuszcza - to byla pierwsza rzecz, ktora uderzyla po oczach
jak spedzilem pierwsze kilka dni we Wroclawiu.
Jak chcesz zjechac na drugi pas i sygnalizujesz to kierunkowskazem to czeka
sie w nieskonczonosc. Jak dzieje sie to na czerwonym i podjezdzasz autem, zeby
moc wykonac za chwile manewr zmiany pasa, to ten co POWINIEN Cie przepuscic
udaje ze nie widzi - chamstwo na calego

B.

poznaj poznaj poznaj...
Hej!
poznaj swój kraj
Revolutionary Road 2008 (droga do szczęścia)
Ambona Leona